Sign in to follow this  
Followers 0
AXL

EGR NA 405 1,9D

10 posts in this topic

Koupil jsem auto s odpojeným čidlem egr(na termostatu) když ho připojím a motor se ohřeje sepne egr a motor nejde do otáček a šedě čudí a taky mám pořád filtr sání od oleje myslím že kvůli tomu poradte jezdím bez egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počkej, počkej. Co je to za auto?

EGR otevírá či zavírá v závislosti na otáčkách a poloze plynového pedálu. Při volnoběhu zavřený, při zvýšených otáčkách otevírá a pouští část výfuk. plynů do sání, a při plném plynu se opět zavře.

Napiš, co je to za auto, pak ti (možná) řeknu víc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jé, já jsem slepej :D:D:D

Takže, když to nepřipojíš, tak to jezdí tak jak má??? Já mám na 1,9D EGR ventil taky odpojený, když jej zapojím, je motor trochu "tupější", pokud nedám plný plyn.

Co mě ale v tvém popisu trochu mate, je to čidlo na termostatu - já žádné čidlo na EGR nemám! Jak jsem psal, EGR je ventil mezi sacím a výfukovým potrubím, otevírá se po dosažení necelých 2tis otáček (elektrický ventil nad hl. brzd. válcem, vedou k němu 2 hadičky s podtlakem od vývěvy). Při plném plynu se zavře - na vstřik. čerpadle je mechanický ventil, také k němu vedou dvě hadičky s podtlakem. Takže, určitě mluvíme oba o tomtéž?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom termostatu je čidlo při 50C sepne a pak teprve funguje EGR při zvýšených otáčkách samozřejmě ale pak už nevypne r.v. 1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo takhle. Já mám 309 1,9D '91 - to by mělo být stejné, ten motor. To musím schválně vyzkoušet, jestli EGR otevírá až při zahřátém motoru, to mě totiž, přiznám se, nikdy nenapadlo.

Na tělese termostatu mám dvě čidla - jedno je snímač k teploměru, druhý je snímač (spínač) ke kontrolce přehřátí - jsou tedy na sobě nezávislé. Pokud je EGR řízen i podle teploty, bude pravděpodobně napojen na snímač k teploměru.

Pokud se EGR při zvýšených otáčkách otevře, ale při plném plynu zůstane otevřený, viděl bych závadu v tom mechanickém ventilu na vstřikovacím čerpadle - buď je špatný, nebo je jen špatně seřízené táhlo k němu.

Nicméně, jak jsem psal, EGR mám taky odpojený, vytažením konektoru na tom el. ventilu. Takže pokud se to s odpojeným EGR chová tak jak má, ničeho bych se neobával. Na případné měření emisí to nemá vliv - ty se měří při plném plynu...

A ještě k tomu filtru sání od oleje - máš tam takový ten molitanový "kyblík"? Ten má být od oleje, taky se má správně ten molitan při výměně olejem nastříkat, jinak pořádně nefiltruje. Pokud tam motor nehází toho oleje vysloveně moc, že by v tom ten filtr "plaval", je to v pořádku. A ještě jedna věc, hladinu oleje v motoru udržuju spíš na dolní rysce - pak toho oleje nehází do sání tolik. Zato když jsem nalil olej na horní rysku, vždy to poměrně rychle vyplival. Dělaly mi to oba diesely, co mám doma, a kamarádovi taky, takže to asi nebude náhoda...

Sorry, jestli to nemá moc hlavu a patu, píšu to mezi prací... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ten filtr mám nadojenej na sračku a že bych tam měl moc oleje to se mi nezda myslel jsem jestli za to nemuže egr , to čidlo egr je to bimetalové díky za snahu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, EGR za olej nemůže.

Zkus za běhu motoru sundat víčko oleje, a trochu přidat plyn, jestli odtud nelítá olej a/nebo se nevalí kouř a nefouká to jak z vysavače. Pokud jo, měl bys problém s kroužkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar, k tomu kopani oleje do vzduchoveho filtru, vyresil jsem to tim, ze jsem dal kousek molitanu do hadice odkud mi to hazelo....a tim mam vzduchac cistej, obcas jen nekdy prohodim ten kousek molitanu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar chlapi už před 5lety jsem zjistil že EGR je na ho*no odpojte podtlakovou hadičku a zaslepte ji auto pojede lepší spotřeba jde dolů a je ostřejší a nebudete mít sací potrubí plné sazí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.