Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P306 - výměna gufer ventilů bez sundání hlavy ( fotonávod )


kmotrik

Recommended Posts

Varování: Tento postup vede k poškození těsnění hlavy, čtěte i zde: https://www.peugeot-club.com/topic/47890-p306-vymena-gufer-ventilu-bez-sundani-hlavy-(-fotonavod-/?do=findComment&comment=688361

 

Takže toto vlákno je pro ty co jim auto žere olej a plánují výměnu gufer ventilů a přesto se jim nechce sundavat hlava ( hlavně z finančních důvodů ). Já se rozhodl hlavu nesundavat, protože kolem hlavy mi olej neutíkal. Po změření tlaků jsem zjistil že na 98% jsou to gufera ventilů. Objednal jsem je a začal jsem přemýšlet.

Jsou dva způsoby jak to vytvořit, první je naplnit válec tlakem vzduchu, který udrží ventily i po sundání pružin na svém místě takže nespadnou do válce. Tato možnost je trochu náročnější a vyžaduje velký kompresor který dokáže natlačit min 7 barů, starou svíčku ze který se vykuchá izolátor ( porcelán ) a navaří se tam ventilek.

Já zvolil druhou možnost, kterou jsem našel na Lada fóru. Finta spočívá v tom, že se zvedne přední kolo u spolujezdce, píst se dá do dolní úvrati, do válce se nacpe provázek ( doporučuji umělý provázek protože se netřepí ) a pootočí se kolem, píst se nastaví do horní úvrati. Po zmáčknutí pružin se vyndají půlměsíce, ventily se opřou o provázek a drží.

Doporučuji silný magnet na vyndavání a zandavání půlměsíců + je nutnost ucpat kouskem hadříku kanálky kterými teče olej zpátky do olejový vany. Je docela nepříjemný lovit ten půlměsíc z oleje :D

To byla teorie a teď teprve fotonávod:

Na téhle fotce jde vidět prostor ventilů po sundání víka. Víko drží jen na dvou šroubech s hlavicí na 13 klíč. Jde vidět že tam překáží vysokonapěťový kabely, jednoduše se odpojí od zapal. rampy

Na místě červených teček se povolí 10 šroubů s hlavou 11. Jsou celkem dlouhý a pak se sundají celý koníci.

011.JPG

Prostor ventilů po sundání koníků, který se sundají vcelku.

02.JPG

Detail špagátu čouhajícího ze spalovacího prostoru. Je ho tam nacpáno asi 1,5 metru.

03.JPG

04.JPG

Udělátko kterým se dají snadno a efektivně zmáčknout pružiny a vyndat půlměsíce. Na tyči je navařen starý svíčák. Aby nedocházelo k poškození bloku motoru ledabylým opíráním při mačkání pružin vyrobil jsem pásovinu ohnutou do pravého úhlu. Šroubem, který drží koníky jsem jí přichytil a bylo vystaráno.

05.JPG

Detail dříku ventilu, zmáčknuté pružiny a vypadnutého půlměsíce

06.JPG

ventil, který drží nahoře i po sundání pružiny. Jde vidět popraskaný gufero.

07.JPG

Tady je pro porovnání starý a nový guferko dříku ventilu.

guferka.JPG

 

Upraveno uživatelem Péťa
Doplněno varování
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výbornej návod, todle by mělo být vylepený.

Chce to víc zručnosti ale každopádně lepší jak řešit všechno okolo hlavy a rozvodů kvůli pár stovkám za gufera.

Kdysy sem to chtěl dělat na 605 a našel sem tenkrát francouzskej návod na 1.9 motor ve 405. V podstatě to bylo úplně stejný, jen s tím rozdílem, že tam dali válec do horní úvratě a nechali ventil na něj \"spadnout\". Tu páku su dělali tak, že tam místo výše uvedenýho \"Lka\" našroubovali 2x šroub s velým okem (Bauhaus), skrz oka dali tyč a pak další páku měli na ty ventily.

A ještě dodám, že sem se různě s lidma o tomto bavil a většina nechtěla věřit, že to takto jde.

[upravil dne 14/11/2009 Fusion]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja znam teda jenom, ze se jednoduse da pist do HÚ a ventil se jednoduse opre o ten pist bylo to u nejakeho renaultu, s tim provazkem nevim....ze by byl pist v HÚ tak daleko od ventilu, aby tam ventil zapadl:myslim,timto samozrejme nespochybnuju..... a s tim vzduchem taky dobry napad...

[upravil dne 15/11/09 qwertz90]

[upravil dne 15/11/09 qwertz90]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nacpal jsem tam přes metr a půl provázku a i tak šli ventily trochu stlačit .... nechtěl jsem riskovat, že by mi ventil spadl do válce. Pak by totiž musela hlava nekompromisně dolu a já bych si udělal výlet do kelly pro těsnění :D Takhle už to mám hotové a autí si spokojeně vrní ... jen by mě zajímalo jakej vůl mi seřizoval ventily ... buď to dělal od oka a nebo nechápu jak to mohlo být takhle rozhozený ;)

s tím vzduchem to jde taky ale musí sedět ventily, dokonale těsnit kroužky + musí být kompresor s možností dodat vysokej tlak, kterej moc lidí nemá ... já foukám kola kompresorem z ledničky kterej při 2.5baru kňourá :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kmotrik ten návod je tu síce popísaný pekne,ale asi ťa vôbec nenapadlo,že tých desať šrobov ktoré si povolil a dal dole vahadlá vlastne držia hlavu k motoru.Takže tesnenie pod hlavou sa povolilo a už si nesadlo na svoje miesto a mal by si ho vymeniť,lebo ti začne tiecť olej medzi hlavou a motorom a určite aj voda pôjde do spalovacieho priestoru.Nehovoriac o tom,že hlavové šroby musíš dotiahnuť momentovým klúčom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S autem jsem po výměně nenajezdil víc jak 2km .... dneska jsem si pučil na váš popud momenťák a jal se dotáhnout hlavu ... po dotažení jsem zjistil že jste měli pravdu a těsnění pod hlavou je KO ..... takže to dneska zase celý rozhodím a udělám si výlet pro nový těsnění :(

Návod tedy funguje spolehlivě jen pro auta který nemají stejné šrouby pro držení hlavy na bloku a vahadel ....

edit: dík za help kdyby jste to nenapsali asi bych vesele jezdil dál dokud by se něco neposralo :(

[upravil dne 16.11.2009 kmotrik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Když už budeš měnit ty gufera, podívej se i na ventilové sedla. Zkus jejich těsnost, do kanálů nalij trochu benzínu a nesmí prosakovat přes sedla ventilů. Pokud máš stejný motor, že stejně budeš muset měnit těsnění pod hlavou. Ale si myslím, že budou spíše opotřebené pístní kroužky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...