Sign in to follow this  
Followers 0
tuner

1.8-1.9 TD

59 posts in this topic

Chtel bych pres zimu me 205tce doprat misto 1.8d zrejme 1.8 ci 1.9 td ono prece jenom turbo je turbo zatim co jsem se pidil tak zadny velky problem by to byt nemel ale jelikoz stara pravda tvrdi vic hlav vic vi tak by me zajimal nazor vas kolegu peugeotaku nerad bych zde resil veci jako jestli se to vyplat jestli to bude mit zadany efekt apod.jen bych rad vedel co me ceka za uskali a na co bych si mel dat bacha tak jestli otom nekdo neco tusite tak se prosim zapojte do diskuse :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tebe by Jungman a Dobrovský radost neměli.......

[Editováno 11/6/02 stembi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímavej nápad. Taky už mě to napadlo. Problémy bych očekával zejména v motorovém prostoru. 205 nemám, ale vim, že je tam místa tak akorát na klasickej diselovej motor. Bloky jsou až do HDI stejný, ale zjisti si, jestli se ti tam vejde turbína(je v zadní pravý části asi tak 20 cm nad svyslej obrys motoru, výfukový potrubí k turbíně, ale hlavně budeš mít problém s intercoolerem, páč ten je umístěnej nad výkem ventilů(pokud budeš mít motor ze 405). Asi budeš muset nějak vyšpekulovat přívod chladícího vzduchu. Nejpíš nějakým nasáváním skrze kapotu, protože klasicky je vedenej pod kapotou. Jedině, že by sis sehnal vnitřní obložení haubny ze 405 SRDT a upravil ho na 205. Problém by to asi bejt neměl. Dá se docela dobře stříhat a tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On to stejně nebude dělat...

Jinak, ten motor se tam vejde. Akorát je poněkud vhodnější, když už, to dávat do GTI kastle, neb je poněkud blbé, mít sice silný motor, ale brzdy a podvozek na hovno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak se to teda dělá? Přece jenom, 1.8 TD existovala a 20 kobyl navíc.. při předjíždění se hodí :-)

Taky by mě zajímala spotřeba : o kolik si to řekne víc nebo míň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co, jak se dělá? Přehodí se agregát...

Ano, 1,8TD existovala, stejně jako 1,9TD, jsou stejně velké a vejdou se tam oba. Spotřeba je +- stejná, není důvod, proč by se měla nějak moc měnit.

Nicméně, ekonomický aspekt věci je jasný - je to nesmysl, něco takového dělat. Prostě se to nevyplatí, mnohem levnější je toho diesela prodat, koupit GTI a ten rozdíl cen projezdit... Ten TD se stejně nikdy GTI-čku ani nepřiblíží, pokud jde o ten zátah. Takže asi tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, ale na 20 000 km ročně bych řekl, že cenově asi jo :-) Nehledě na to, že diesel je poctivej mechanickej tvor, což se o GTi asi říct nedá (čidla a tak).

P.S: Musí se měnit celej motor, nebo stačí jenom přimontovat turbo + vyměnit nějaký díly ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele, schválně si to někdy spočítej. Můžem někdy sednout u piva, a hodit to na papír, budeš koukat, jak umí být diesel drahej!! :D

Nadto, diesel je sice poctivej mechanickej tvor (proto je taky mám rád, tyhle staré potvory, ty dnešní s elektronikou mě děsí...), jenže ten TD zdaleka není taková trvalka, jako atmosférák, na to nezapomeň...

No, a když chceš jezdit 20tis a víc ročně, a chceš TD, proč nevezmeš rovnou 405TD? Ten rozdíl v ceně už není takovej, ale v tom svezení jo.

Jo, a musí se vyměnit celej motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie, trochu mě děsíš :o

Co mám všechno čekat? Co je na těch dieslech problematické, co se sype? Kde může být drahý?

Zatím se mi zdá, že si jen tak brouká, žádnej kopec ho nerozhází a spotřeba se mi zdá taky skvělá (zatím?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já myslel ty nápady s přestavbama. To vždycky sežere spoustu peněz, a nikdy se to nevrátí...

Jinak, eště tu tak čtvrt hodinky budu, tak mrkni na chat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nevim ja mel 205 1:8 d a byl jsem spokojenej jak to jelo.Ale jinak kdyz turbo tak bych to radsi prodal a koupil s tim turbem ted jsem na jedno koukal za 65tKč byla to 205

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já osobně bych tu přestavbu nedělal. Jak tu byly názory, nikdy se to nevyplatí. Je pravda, že jsem si svojí P205 1.8D předělal na 1.9D(jezdí znatelně líp, ale spotřeba šla o skoro litr nahoru(5,2 l/100km)) a to je asi všechno co jsem podle mýho názoru mohl udělat pro to, aby moje autíčko jezdilo líp ještě nějakej ten pátek. Jinak papírově to zůstalo samozřejmě 1.8D takže levnější pojistka :-))) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl v přestavbě s turbem a bez už zase neni nijak drastickej. Pokud bych měl dobrej motor(tak do 150 tis.Km), Tak bych se do toho pustil. Otázka je, za kolik se tatovej motorek podaří sehnat a sme zase u tý ekonomiky. 205 je lehounký auto a docela by to lítalo, ale radši bych vyměnil i převodovku. Nejsem si jistej, ale u turba bude možná jinak odstupňovaná než u atmosféry. Jen fakt nevim kam s IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, ten rozdíl skutečně není drastickej. Nicméně, nechal bys tam třeba původní nápravu, brzdy? A jen do toho lupnul silnější motor??? Hmmm, docela frajer... Ony už takhle ty brzdy za moc nestojí. A když se tohle všechno nasčítá, nevyplatí se to ani omylem.

Ještě malá poznámka, pokud vás zajímá, zač lze pořídit takový motor, obvolejte si pár inzerátů. Já bych řekl 15-25tis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie a ted pocitej pokud puvodnímu motoru nic není tak auto prodáš za cca 60000Kč a za 70000 až 80000Kč koupiš 205ku s turbem.A připkatíš si těch 15-20000Kč navíc a je to bez starostí. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Člověče, asi nenechal. Brzdy by to rozhodně chtělo s chlazenejma kotoučema. Náprava by to asi zkousla, ale homokine?áky by plakaly a to asi jen chvíly. Konec konců zatím mám problém s topením a to mi docela stačí. Třeba kdybych tam dal jednotku z 205... :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlabu na přestavbu.. moc práce, moc času, moc peněz a výsledný efekt nebude stát za to.

A proč taky kuchat do něčeho, co funguje, že? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dělaly se vůbec 205tky dieselový s turbem? Já že jsem nikdy žádnou neviděl, ale to menusí znamenat, že neexistujou, já toho ještě neviděl.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle me je to vsechno o zrucnosti, pristupu k dilum a taky o odvaze. ono to pordat a koupit nove je taky otazka casu, jedno vystrelis a nez koupis to druhe to spravne se nemusi povest hned. a chodit pesky... to radsi 1,8d. jinak co se tyce zivotnosti naftaku od psa. tak rikam ZADNEJ PROBLEM. rekl bych extra trvanlivost a nenarocnost na udrzbu. to same plati ale i o HDI, neni ceho se desit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.