Sign in to follow this  
Followers 0
Zdeněk

bionafta

22 posts in this topic

Ahoj

Chtěl bych se zeptat na názor a zkušenosti s používáním bionafty v dieselových motorech osobních aut. Je možno na ni jezdit?

Díky za názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, ty nazory se lisi... Jedni rikaji, ze co usetris na nafte to vrazis potom do servisu, protoze pry bionafta dela v motoru bordel.

Druzi rikaji, ze neni nic lepsiho...a ze to je jen same zlepseni vseho (spotreba, poruchovost)

Cert vi. Mozna ty zaporne zkusenosti pochazi jeste z dob, kdy byla bionafta nova a tudiz namusela byt tak kvalitni a technicky na vysi. POkud se nepletu, atk puvodne byla urcena hlavne pro nakladaky a tam jsou ty naroky na kvalitu ponekud mensi. S postupem doby se nejspis zohlednily i osobni auta s modernimi motory...

Tak asi tak. Ale jsou to jen me domenky, protoze jsme spis benzinovej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bionaftu (Seta od OMV) jezdím už min. 2 roky, bez jakýchkoliv problémů.

Jinak zde jsou celkem pěkné stránky o bionaftě:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bionaftu se jezdít můžé ale je riziko že kdyby se natankovala a auto se odstaví minim. na 1měsíc tak se zdrcne a zanese elementy včerpadle a filtry,kdýž se načerpá tak jezdit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U současné bionafty už to tolik neplatí. Jedno auto s bio jsem nechal odstavené víc než měsíc, a nic se nestalo. Nicméně, je pravda, že auto by mělo jezdit. Dlouhé odstavení nesvědčí žádnému motoru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bionafta je podle mne nic moc hur to po ni jede a vic zere a to jsem jeste nezminil ze jse musi menit naft. filtr. Takze ja jsem radsi vernej normalni nafte.... Ale slisel jsem i spokojeny ohlasy ????? :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevšiml jsem si, že to na bio hůř jede - možná jo, ale pro mě nijak podstatně. Stejně tak jsem si nevšiml, že by to víc žralo - mnohem větší vliv má podle mě "těžkost" nohy ;) Naftový filtr stojí okolo 200,-Kč, to je opravdu strašná položka, a navíc se musí měnit stejně, i na normální naftu. Kvůli bio jsem jej častěji neměnil.

Jinak, beru jen Setu u OMV (a v Nýřanech na Tank ONO - posledně za 14,30 - to se pak jezdí, když to žere okolo 5 litrů :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcite jde o tezkou nohu. A priznavam ze ta ma podle nalady neni zaz tak lehka ale podle mne po SETE to netaha tak jako po normalni nafte a po Praze se vejdu do 5,5 l/100km coz se mi zda docela dobry. A kdyz jsem zkousel jezdil na SETU tak ty trasi jsem jezdil za necelich 7 l/100km. Ale je to opravdu 50/50 protoze treba kamos si ji zase nemuze vynachvalit. Hold pro mne je ropa...... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, 5,5 v Praze jde, to mám +- taky. Na dálku (Itálie) jsem měl s 205-kou na bio spotřebu asi 4,5 - když jsem jel lážo plážo, a 5,2 - když jsme to dusili. 309-ka si umí vzít malinko víc - něco přes 6, ale přesně to newim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo bio nebo nebo normalni nafta. Hlavni je ze Peugot nema moc konkurence v naftakach

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak pánové. můj názor je takový, že bionafta je pěkná sra... Koupil sem p 405 kde byla bio a po tydnu provozu sem dojejdil. vyměnil sem už vstřiky, membranu v čerpadle, všechno sem vyčistil a stale ještě nejezdim. zatím mě to stálo 10000 kč. Trysky orezlí, v trubičkách hnusnej sajrajt , všechno ucpaný. No jak myslíte. Jezděte dál. Ani zemědělci už to nepoužívají.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja bych bionaftu do auta nikdy nedal podle me je to sajrajt......Kdyz sem koupil milacka od predchoziho majitele jezdil na bionaftu a motor byl brutalne zadelanej.....trvalo mi asi 5 naftovejch filtru nez jsem to vycistil. Musel jsem i vymenit vstriky protoze ultrazvuk na to nestacil....Jo a taky sem musel nechat vycistit nadrz to byl panecku bordel. Takze ja rikam jezdit na normalni naftu, nejlepe k Shellu a bud vzit standart nebo V-power ale to uz je trochu moc pro penezenku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lalis

tak pánové. můj názor je takový, že bionafta je pěkná sra... Koupil sem p 405 kde byla bio a po tydnu provozu sem dojejdil. vyměnil sem už vstřiky, membranu v čerpadle, všechno sem vyčistil a stale ještě nejezdim. zatím mě to stálo 10000 kč. Trysky orezlí, v trubičkách hnusnej sajrajt , všechno ucpaný. No jak myslíte. Jezděte dál. Ani zemědělci už to nepoužívají.

Mluvis mi z duse.....to je jako KDYZ DAVAS PSOVI zradlo vod stolu a ne GRANULE.........proste za zdravi motoru se plati.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panove ja vam nevim prave se ujel 100tkm na rostlinej olej a nemam nejmensi problem co se motoru tyce bionafta je dokonce agresivnejsi nez tzv.fritak a jestli jsem dobre porozumel tak se z ni ma tedndenci separovat voda pri styku s naftou ci rozpoustet necistoty v nadrzi coz byl asi pripad Ladise proto doporucuji[oni ja s tim zkusenost nemam] pred zacatkem pouzivani bionafty vycistit nadrz sucha a cista.

a jeste jeden podotek nejen ze se bionafta prodava dokonce se prodava ciste Mero coz je metylester repky ktery se posleze primichava do nafty asi 5-10% a vznika z toho bionafta.

[upravil dne 13.3.2007 BobyD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u kterých pump je k sehnání? Já jsem na bio najel mraky kilo a zcela bez problémů!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lalis

tak pánové. můj názor je takový, že bionafta je pěkná sra... Koupil sem p 405 kde byla bio a po tydnu provozu sem dojejdil. vyměnil sem už vstřiky, membranu v čerpadle, všechno sem vyčistil a stale ještě nejezdim. zatím mě to stálo 10000 kč. Trysky orezlí, v trubičkách hnusnej sajrajt , všechno ucpaný. No jak myslíte. Jezděte dál. Ani zemědělci už to nepoužívají.

Za těch 10tis sis místo toho ode mě mohl koupit celej super motor, tamten starej rozprodat, byl bys na tom líp a měl bys klid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulí rok sem koupil dohromady 200 litru vyfiltrovaneho(na 2 mikrony) převodoveho oleje a světe div se jelo;)Cena litru byla 4Kč takže vyší spotřeba se neřešila, teda jestli nějaka byla.Akorat po vyježdění měněn filtr(100Kč)A byla pravda že auto ani tolik nesmrdělo jako na rostliný olej.Když bylo rano chladněji tak zezačatku sice brblal ale jak se zahřal tak nebylo poznat rozdíl.

Oddie: Proč když je v autě rostliný olej je zvuk motoru ze začatku takový jako kdybytvrdší?Ale po

zahřatí je to stejné jako na naftu.Je to zpusobeno jinymy vlastnostmy hoření nebo něco takoveho?:mad:Děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

já už asi půl roku jezdím na naftu s přídavkem 5% té sračky a zatím bez problémů.Startuje,jede i žere to stejně žádnou změnu jsem nezaznamenal.Včera jsem měnil naft.filtr po 10 000km a žádná hrůza tam nebyla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.