Milošš Odesláno 21. říjen 2009 Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 Cavte. Chcem sa vas opytat aku mate pribliznu teplotu motora. V poslednom tyzdni sa mi zacina javit problem - motor nedokazem zohriat na 90° ani po 50 kilometroch v meste a mimo mesta (max na 80°). Teplota motora mi kolise od 50° do 70° a po dlllhom cakani a splhani sa na 80° spadne znova na slabych 70°. A znova sa to opakuje. Mam podozrenie na vadny termostat, ale niesom si isty. Nemate niekto podobnu skusenost. Inak motor 1,4i 55 kw. Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sobol Odesláno 21. říjen 2009 Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 to bude někde chyba.. spíš v čidle u termostatu.. ale zkušenější Ti poradí , doporučuji navštívit servis:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 21. říjen 2009 Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 hadice a chladic je teplej jak? daj se na tom udrzet ruce ? jak to auto topi ? bud je fakt vadnej termostat a nebo jen spatnej ukazatel teploty (cidlo) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarson Odesláno 21. říjen 2009 Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 kľudne to môže byť aj uzáver vyrovnávacej nádržky, tam je totiž pretlakový ventil ktorý udržuje sústavu pod určitým tlakom, ak je netesný tak voda sa nezohreje na dostatočnú teplotu a odparuje sa. nechýba ti voda? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milošš Odesláno 21. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 Hadice do chaldica (pri teplote 65° - 70° na teplomeri) su teple a auto zacina kurit prijemne od par 2-3 kilometroch jazdy v meste (pri nadstaveni kurenia na max). Podla mna otvara termostat bud velmi skoro, alebo velmi skokovo - to by zodpovedalo tomu skakaniu teploty si myslim. Obcas si myslim, ze je termostat otvoreny stale ked sa rucicka nepohne ani priblizne 8 kilometroch, ale to by zase nazacinal kurit tak skoro. Chystam sa s tym do servisu, len si to chcem pred tym vydiskutovat a poodhalit troska problem aby som mohol lepsie argumentovat na pripadne vykrucacky z ich strany Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milošš Odesláno 21. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 Vodu som za 18 mesiacov dolieval raz - aj to len asi deci. Teraz tam mam tesne pod \"max\" ale skusim pozriet aj ten uzaver. To ma nenapadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarson Odesláno 21. říjen 2009 Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 nemusí to byť ono ale tento problém som mal na predošlom aute a pretože už bolo dosť staré ten uzáver netesnil, alebo oslabený ten pretlakový ventil a blblo to. po výmene za nový bolo ok. ale pravda je že som vodu dolieval docela často cca 1x mesačne.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 21. říjen 2009 Sdílet Odesláno 21. říjen 2009 Původně zaslal: Milošš ... ale skusim pozriet aj ten uzaver. To ma nenapadlo. Zbytočne, ten s tým nič nemá ak sa nejedná o teploty okolo 100 stupňov. Tvoj problém je v termostate alebo v čidle teplomera. Ideálne by bolo zkonfrontovať teplotu nezávislým teplomerom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 22. říjen 2009 Sdílet Odesláno 22. říjen 2009 Jestli je to motor TU3A, tak ten má řízený termostat, který otevírá až při 105 C. Informace na přístrojové desce je jen velmi informativní, nikdy ti nezobrazí skutečnou hodnotu, to bys byl vystrašenej, že máš pořád přehřátý motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milošš Odesláno 22. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 22. říjen 2009 Ak je ten termostat riadeny tak musi byt v riadiacej jednotke zaznam,alebo charakteristika teplot a hodnoty pri ktorych otvara/zatvara alebo ci nieje stale otvoreny. Z toho vyplyva, ze dobre a poctivo spravena diagnostika musi odhalit problem so nepravidelnym otvaranim termostatu. Myslim si, ze takto by sa ten problem dal vyriesit. Inak zistil som,ze mi to robi len pri teplotach do max 10°. Dnes poobede pri 17° ziadne vykyvy teploty neboli a motor sa zahrial v priebehu 8 km na 80° a stale stupal az nakoniec k 90° - takze idem skumat aky velky ma nato vplyv vonkajsej teploty. Dakujem vsetkym zatial Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 22. říjen 2009 Sdílet Odesláno 22. říjen 2009 Původně zaslal: Milošš Ak je ten termostat riadeny tak musi byt v riadiacej jednotke zaznam,alebo charakteristika teplot a hodnoty pri ktorych otvara/zatvara alebo ci nieje stale otvoreny. Z toho vyplyva, ze dobre a poctivo spravena diagnostika musi odhalit problem so nepravidelnym otvaranim termostatu. Myslim si, ze takto by sa ten problem dal vyriesit. Inak zistil som,ze mi to robi len pri teplotach do max 10°. Dnes poobede pri 17° ziadne vykyvy teploty neboli a motor sa zahrial v priebehu 8 km na 80° a stale stupal az nakoniec k 90° - takže idem skumat aky velky ma nato vplyv vonkajsej teploty. Dakujem vsetkym zatial To že je riadený necháp tak, že je vždy za každých okolností a presne ovládaný kedy otvoriť a kedy zavrieť... On je pevne nastavený tak, že otvára pri 105°C a riadenie spočíva v tom, že počítač motora ho môže otvoriť skôr pri určitých podmienkach. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antal Odesláno 22. říjen 2009 Sdílet Odesláno 22. říjen 2009 Hnusoba ty robíš v Peugeot servise? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milošš Odesláno 22. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 22. říjen 2009 Diky za vysvetlenie. Inak je to motor ako si hovoril - TU3A Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 23. říjen 2009 Sdílet Odesláno 23. říjen 2009 Původně zaslal: antal Hnusoba ty robíš v Peugeot servise? Áno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epicus Odesláno 3. listopad 2009 Sdílet Odesláno 3. listopad 2009 Původně zaslal: Milošš Ak je ten termostat riadeny tak musi byt v riadiacej jednotke zaznam,alebo charakteristika teplot a hodnoty pri ktorych otvara/zatvara alebo ci nieje stale otvoreny. Z toho vyplyva, ze dobre a poctivo spravena diagnostika musi odhalit problem so nepravidelnym otvaranim termostatu. Myslim si, ze takto by sa ten problem dal vyriesit. Inak zistil som,ze mi to robi len pri teplotach do max 10°. Dnes poobede pri 17° ziadne vykyvy teploty neboli a motor sa zahrial v priebehu 8 km na 80° a stale stupal az nakoniec k 90° - takze idem skumat aky velky ma nato vplyv vonkajsej teploty. Dakujem vsetkym zatial Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epicus Odesláno 3. listopad 2009 Sdílet Odesláno 3. listopad 2009 ahoj mám ten stejný problém. začalo mi to před pár dny,tak to sleduji a v servise jsem zatím nebyl. Myslím si,že to zlobí asi čidlo,ale nejsem odborník. Auto normálně topí a ukazatel teploty se vůbec nepohne- až tak po 15 km,ale na 90 se nedostane a rychle klesá při snížení otáček. Zatím to sleduju a uvidím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milošš Odesláno 3. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 3. listopad 2009 Cavte Ja to sledujem uz neaky ten tyzden a zistil som, ze sa to neprejavuje od 6° vonkajsej tepoty. Napriklad dnes pri obvyklej trase cca 10 km, kde za spominanych podmienok (viac ako 6°) zohrejem motor na 90 v pohode uz po 7 km sa mi rucicka teplomeru ani len nepohla, pritom to pekne kurilo. Ked som zastavil a vypol motor a po cca 1 minute zapol len zapalovanie rucicka teplomera skocila na 60 a v priebehu minutky sa vysplhala na 80. Cize podozrievam uz aj teplotne cidlo, nielen termostat. Tento tyzden som dohodnuty na diagnostiku - (mimo servis) a potom, po zisteny chyby to dam do servisu. Dufam, ze sa to da cim skor doporiadku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epicus Odesláno 3. listopad 2009 Sdílet Odesláno 3. listopad 2009 Jo,jo,taky to budu dál sledovat. Auto je ještě v záruce,takže to dám když tak do značkového sevisu ať si poradí- u nás jsou šikovní,tak snad budou vědět hned,nebo ten díl prostě vymění a bude. Čidla a podobné problémy a poruchy znám z práce,takž bych se ani nedivil,že to tak brzy odejde. Ještě tomu dám pár dní a pak to budu řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antal Odesláno 3. listopad 2009 Sdílet Odesláno 3. listopad 2009 Ja na tvojom mieste by som na nič nečakal a šiel do servisu hned.Máš to v záruke tak ta to nič stát nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epicus Odesláno 9. listopad 2009 Sdílet Odesláno 9. listopad 2009 Tak jsem dnes byl v servisu. Žádnou chybu nenašli ani diagnostikou,ale preventivně vyměnili čidlo snímání teploty kapaliny. Tak uvidíme, budu teplotu dál sledovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.