Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

příběh jedné 406 - rouge Vulcain by Ferry - po dvou letech a s novými rozvody zas na silnici na cestě k zazimování


Ferry

Recommended Posts

 

Tak tahle červená 406 se narodila 8.11.1995 ve francouzském Sochaux a do vínku ji byla dána výbava s označením SL ( tovární označení „stupeň 1“) což znamenalo:

Metalický lak červená Vulcain

Airbag řidiče + pyropředpínače předních pásů

Přední okna v elektrice

Plechové disky 14´´ s poklicemi

Budíky bez otáčkoměru

Příprava pro autoradio – a to bylo asi tak vše

Za prvních 5 let v holandském Eindhovenu najela bez mála 200 000km (přesně 191155km, vše s alternativním palivem LPG s holandským zařízením přímého vstřiku kapalného plynu Vialle ).

V květnu 2001 se pak dostala po vlastní ose jako nebourané auto do ČR a tady jsme si ji vybrali jako nové rodinné auto. Pořizovací cena v té době 250 000Kč.

Dostala nové obutí a z důvodu nefunkčního vysokotlakého vstřikovacího čerpadla LPG také nové zařízení s označením DGi od firmy AG systems. Samozřejmostí byla výměna rozvodů, oleje, předních brzdových destiček a kotoučů a pro zábavu rádio Sony.

406 začala vesele najíždět další porci km v našich službách.

V roce 2003 jsem se dostal k Peugeot-clubu a poznal tu pár fajn lidí. Auta mně bavila už jako malého kluka a vždy bylo doma co kutit a vylepšovat a díky různým diskuzím na tomhle fóru se zrodilo hned několik nápadů jak 406 vylepšit. Samozřejmě nejlépe z originálních dílů.

A tak první věcí co přibyla do výbavy byly budíky s otáčkoměrem (později ještě doplněny chromované obroučky budíků).

Následovaly:

- digitální hodiny do palubky

- roleta na zadní okno

- výškové reproduktory do palubky

- stmívání interiérového osvětlení

- zadní čirá světla a přední přídavná dálková světla a mlhovky

- křídlo na kufr

- litá kola Corail 15´´

- dešťový senzor

- automatické rozsvěcení denního svícení

- komfortní funkce „Trippling“ blinkrů

- samozatmavovací zpětné zrcátko

- sekvenční stahování okna spolujezdce

- loketní opěrka

- palubní počítač a originální rádio Philips 4050 s CD changerem a ovládáním pod volantem

- pár věcí ze 406 coupé – kožený volant, koncovka výfuku, barevné lišty palubky

- palubní deska z nového modelu 406 s airbagem spolujezdce

S touto výbavou už jsem myslel, že skončím s dodělávkami, někde v hlavě však byla stále ukryta kacířská myšlenka, dodělat chybějící klimatizaci a tak se jednoho dne naskytla na prodej zde na fóru bouraná 406 kombi, se stejným motorem a funkční klimatizací.

Pár měsíců přemýšlení a zvažování pro a proti a nakonec skončila u mě v garáži. Vyndání kompletní klimatizace bylo dílem jednoho víkendu a po druhém víkendu jsem v neděli večer poprvé zapnul funkční klimu v téhle 406  Transplantace se zdařila pacient přežil a vede se mu náramně :D

Z kombíka jsem též použil elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka a mikroplyšový interiér.

Přibyly taky větší brzdy na předek – průměr 283mm z 2,0 16V, dost znatelný rozdíl.

To už jsem si fakt říkal, že by to stačilo, ovšem vydrželo mi to jen pár měsíců a narazil jsem opět na lákavou nabídku. Tempomat. A tak od Davida – člen Devils-Night tady na klubu, jsem ze 406 3,0V6 získal kompletní funkční tempomat a během jednoho dne byl v autě. Musím vřele doporučit ;)

Tak to je vše, z SL jsem se dostal na ST, chybí už jen pár věcí, ale se současnou výbavou končím s dodělávkami, i když … nikdy neříkej nikdy :D

Jinak co můžu říct ke spolehlivosti téhle 406. Za těch 8 let a nějakých 130 000km si toho moc nevyžádala. Nikdy jsem nikde nezůstal. Ťuky ťuk.

V roce 2003 odešla zapalovací rampa, proděravěl chladič a vyměnil jsem originální akumulátor.

2004 vysypal se katalyzátor, po roce pak další z vrakáče, pak jsem dal nový univerzál

2005 jsem měnil přední tyčky stabilizátoru, následovaly pak zadní tyčky geometrie.

2006 lambda sonda, krokový motůrek volnoběhu

2008 komplet spojky při přetěsňování kliky na straně setrvačníku, ještě by ale bývala něco vydržela, vyměnil jsem ještě původní tlumiče a jejich horní uložení.

2010 - smolný rok, vysypaná převodovka (nebyla již původní, ale byla dříve měněná za starší, ovšem tenkrát zbytečně - chybná diagnóza závady servisem), v srpnu 2x crash na předek během 14ti dnů (nejdřív levá, pak pravá strana), naštěstí KO jen měkké deformační zóny, kontrola karoserie na laseru OK. Opraveno a při té příležitosti vyměněn motor (starý s nájezdem 370 000 km za novější se 135 000km)

Motorový a převodový olej a jiné provozní kapaliny, svíčky, brzdy, výfukové potrubí, pneumatiky a další spotřební zboží nepočítám.

Objevil a opravil jsem jedno zrezlé místečko na zadním blatníku (konstrukční nedokonalost u všech 406 – více k tomu se dá najít zde na fóru)

Jsem s tímhle autem zcela spokojen, dle ceníků z roku 96 by v téhle výbavě stálo asi 860 000Kč, takže vcelku pálka, vzhledem k provozu na LPG a prozatimní spolehlivosti s ní asi ještě něco kilometrů najedu :D

Pár fotek stylu \"jak šel čas\" dodám později ;)

EDIT takže ještě přibylo nezávislé benzínové topení Webasto Thermo Top - V z VW Touran - pryč se zimními starty studeného motoru :D

[upravil dne 9/11/13 22:11 od Ferry]

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Copak?Že by někdo koketoval s myšlenkou starých světel s čirou optikou?Ty světla jdou vybrousi i doma,ale musíš být hodně opatrný a pak sehnat něco na vyleštění.Já to měl vybroušený,už to bylo krásný a pak se to při broušení zahřálo a rup....:bacha

Jinak pěkná 406ka:potlesk,je na ní vidět kus dobré práce!:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsem si zcela jist ale trippling blinkrů pokud je to stejný jako např. na focusu tak je to, že s páčkou blinkrů jen lehce pohneš jako bys chtěl dát blinkr a třikrát se ti rozbliká blinkr, celkem sem si na tuto funkci u focusu zvykl, je to zejména při předjíždění, ťukneš do páčky a sama ti 3x zabliká

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Salda, sekvence u spolujezdce je jednoducha, staci sehnat stahovacku z anglickeho modelu, ovsem u noveho modelu s BSI to bude asi problem zapojit, holt to je vyhoda toho staryho modelu, ze tam je jednoducha elektrika, proste + a - a zadny zbytecny ridici jednotky a datove sbernice.

To DaveK: zrcatka v barve jsou (sice ne na te fotce, ta je starsi, ale v realu ano), kliky uz neplanuju, leda ze bych sehnal primo ve stejne barve, pac strikat se s tim se mi uz nechce

To all: funkce tripppling je presne to co popisoval Salda a maj to ted novejsi vozy, proste tukne se do packy blinkru a blinkry samy trikrat bliknou, nemusi se drzet packa ani ji precvakavat pres aretaci, vyborny ve meste, na kruhaci, na dalnici, pri prejizdeni z pruhu do pruhu atd. velmi navykove, doporucuju ;):)

[upravil dne 3/10/09 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferry---díky za info, stejně tady asi založím potom téma, chtěl bych to sekvenční stahování udělat i dozadu, protože když je horko tak stahuju i zadní okýnka a musím pořád čumět jestli už sou dole :( a kamoš na 307sw má sekvenci na všech, a myslím že ty čudlíky sou stejný,tak bych to možná mohl přehodit z nějaké 307:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...