Sign in to follow this  
Followers 0
Sirael

Zima pro dízlíky

27 posts in this topic

Zdravím pánové pežo?áci, Mám 106 s 1,5D a něco okolo 80000km. Tohle bude moje první zima s dízlíkem. Nemáte někdo zkušenosti nebo rady jak zaopatřit lvíčka na zimu, pokud ji má strávit venku a denně mě bezpečně dostat do práce?

Díky Petr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prave uvazujem o pridani vyhrevneho telesa do chladiaceho systemu. Chcem to pripojit na 230V cez casovy spinac, takze rano ked pojdem startovat motor, voda uz moze byt predohriata. Samozrejme, neda sa to asi realizovat na parkoviskach, ale v garazi alebo pri rodinnom dome je to celkom v poho. Predohriaty motor urcire lepsie naskoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to mívaj občas amíci, v těch jejich korábech. A kdysi jsem měl chvíli Volhu s dieselem, ta to měla taky. Ale myslím, že to není žádná levná sranda, pokud to vůbec někdo dodává. A pro naše podmínky se mi to zdá dost zbytečné - pokud nebydlíte zrovna na horách, kde je často -30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mám 405 Sri a ta má přímo v motorovém prostoru zásuvku a zařízení na zahřátí motoru ! :-))) To bude asi tím,že to auto je asi původně ze Švédska...tam je asi dost kosa :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud máš v pořádku startér,altík,žhavicí svíčky a baterku,není problém nastartovat.Horší už je vidět z auta ven-karton na noc na přední sklo a zkontrolovat baterii (nabití,dolít destilku),fridex v chladiči a něco nemrznoucího do ostřikovačů...to je asi tak vše.A doporučuju,když je auto vymrzlý,řídit prvních pár km v rukavicích.Teda,někdy je taková zima,že bych mu dal snad šálu kolem nárazníku.Ale šmudlík malej chytá v pohodě i bez šály (ale mám 106 benzín).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro dízlíka na zimu je nejduležitější dobrá nafta a hlavně baterka pokud je teda auto jinak vpořádku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžete mi někdo dát pár info o žhavičích do Dízlíků. Nějaký rozdělení nebo vaše zkušenosti, jak často měnit a jaký typ, prosím ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já dávám bosch a koncové číslo 39.Nemá cenu tam dávát české nebo nevydrží ani třetinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ten predehrev je fakt super vec mam o tom prospekty doma delato nejaka firma v Praze Webasto Thermo kdysi sem od nich vyhral stresni okno tak to vim.Jinak kvalitni baterka je vec k nezaplaceni je to tyden co mi umrela. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

JR: Taky bych radši něco svižnějšího, bohužel, když najezdím do práce za měsíc 2000 kiláků :(

A ta cena......95 háků za kilák :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sirael co takhle turbo, to už je svižnější. Manželka má 306ku 1,9 TD a ta už upaluje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JR, dobrý, ale mám to na lízačku a eště teď dlužím ségře za akontačku 50táců :mad: :mad: :mad:

Ale už jsem o tom uvažoval, jenže bych to asi neukecal na technický-106 se nedělaly v 1,9 turbu.

Tu 306. co mi před půl rokem nabízeli za 155000 sem měl vzít. Měla sice nalítáno kolem 120t, ale když to tak pozoruju, motor není problém sehnat :(

No snad časem

Share this post


Link to post
Share on other sites

120tis km jsou na diesela nějaké kilometry??? To je nové auto, když má jen 120tis...

Na 309-ce mám 190tis km, a 205-ka má určitě přes 300...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď už vím, že sem měl vzít tu 306, když jsem zjistil, jací "odborníci" byly ti dva doporučení servisáci :mad:

No nic už nenadělám, zůstanu u 106, už sem si zvykl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.