Sign in to follow this  
Followers 0
Vít Hauptman

Otáčkoměr

11 posts in this topic

Ahoj všichni, mam 405 GLI bez otačkoměru. Chtěl bych si tam dát nějaký malý digitalní. Ten bych i sehnal, ale nevim odkud vzit signál o otačkách a taky o jeho průběhu.

Můžete mi někdo poradit, nebo bych potřeboval podrobné informace o elektrice.

Díky za odpovědi Vítek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doporučoval bych Ti koupit si přístrojovou desku s otáčkoměrem. Je to asi nejjednodušší řešení. Seženeš ji na vrakovišti za cca 1000 Kč. Je nutno ale vědět jaký typ (buďto máš Jeger nebo Veglia).

Na této desce je konektor se 4 piny pro otáčkoměr. Zapojení je jednoduché. Musíš připojit - pól + pól(pro napájení zapalování) a řídící signál ze zapalovací cívky. Pokud napíšeš adresu, tak pošlu Ti schema jak to zapojit a kde najdeš svorkovnice. Ahoj Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na typu přístrojovky až tak nezálež. Taky jsem si předělával GLi bez otáčkoměru (přístrojovka byla Veglia) a dal jsem tam přistrojovku s otáčkoměrem a s ručičkou na hladinu a teplotu oleje (typ Jegger). Akorat bylo nutne pro otáčkoměr přivést z hlavniho svazku kabelů signál a ještě napájení. A k ručičce na olej jsem musel ještě zavést příslušné kabely k čidlům. Využil jsem nepoužtých kabelů v hlavním svazku.

Pokud tam chce Vítek mít digitální, tak nemusí ani měnit přístrojovku, stačí mu nějaký čítač impulsů, který mu zobrazí vystup na dislpey nebo co tam bude chtít.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zapojení by mě taky zajímalo, nemate i na disel, mám 1.9D motor a benzín SRi přístrojovku. a chtel bych to zprovoznit. tak jestli můžu taky prosit o zaslání (martin.koci.mk@seznam.cz) díky mk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dieselu je to jinak, signál do otáčkoměru se bere ze snímače na věnci.

Budíky k 405D s otáčkoměrem by se u mě kdyžtak našly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim, jak je to u 405 diesla, ale u 605 diesla jdou do otackomeru ze snimace dva draty, z toho vyvozuji, ze zapojeni otackomeru bude jine nez u benzina. Nejsem si jistej, ale spojit otackomer z benzina se sondou z diesla asi nepujde...

[Editován dne 20/2/04 Petr605]

Share this post


Link to post
Share on other sites

U diesla ze sondy vedou 3 dráty (+,-, a proměná) a sonda je na setrvačníku. a podle článku o otáčkoměru co tu byl z tý sondy lezou stejné hodnoty.

Spíš by mě zajmalo jestli má benzín taky sondu tak tam dát benzínovou, nebo spíš propojit to z sondy na otáčkoměr a ktomu potřebuji nějaká ta schémátka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas pravdu, tri. Jeden jsem ve schematu prehledl. U benzina (alespon podle schemat 605) jde signal pro otackomer ze zapalovaci civky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mohl bych se připojit k žádosti o schéma zapojení otáčkoměru ? Je to přesně můj problém, viz a

Díííííííííííííííííííííííííky

mojdl@quick.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze je mozne prepojit dieslovy snimac na zotrvacniku s benzinovym otackomerom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim kamos ma P405 1.8TD a chceli by sme mu tam dat budiky z otackomerom. Budiky mame z benzina. Snimac na prevodovke ma 3kabliky a do budikov by mali ist asi 4. Prerabal to uz niekto?nemate nahodou schemu ako to zprovoznit? ak ano mozem poprosit o zaslanie schemy na:

JoeMaverick@zoznam.sk

vdaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.