Hanus Odesláno 1. červen 2009 Sdílet Odesláno 1. červen 2009 Zdravim všechny peugeoťáky!Jsem automechanik a řeším stejný problém,jako spoustu chlapů tady-ty posraný otáčky motoru,samovolné přidávání,chcípání atd.Příspěvků je tady sice na tohle téma dost(čumim tady asi 3 hodiny),ale všechny obsahují rady typu:Zkus tohle,pak tohle,pak zase tamto.To je super,ale vede to k velký ztrátě peněz a kolikrát(skoro vždycky)bezvýsledně!!Myslim,že spoustu z nás je akorát z toho pěkně nasranejch.Zkoušet měnit díly stylem:buď to pomůže,nebo ne,je dost blbej přístup a taky pěkně drahej i pro automechanika,alespoň co se týče pověsti.U auta které řeším už to stálo 5000,-a pořád bez výsledku.Proto skončilo u mne,tak bych to rád konečně rozlousknul:-))-Krokový motorek,lambda s.,všechno vyčištěný,prostříkaný(konektory) a pořád stejný problém.....Vím,že neexzistuje žádné jednotné řešení pro všechny,protože průběh poruchy není u každého stejný,tudíž každý nemá stejný problém.Já řeším problém s kolísáním otáček na volnoběh (jen s teplým motorem)a samovolného přidávání/ubírání za jízdy.A to vše jen někdy,třeba pár jízd to bylo všechno v cajku a pak je jedna jízda úplný peklo.Podle mne to bude asi potenciometr na klapce,nebo měření průtoku vzduchu nebo ř.j. nevím.Jako by jednotka nevěděla kolik má dát směsi..Myslím,že by nám všem asi nejvíc pomohlo,kdyby sem někdo hodil příručku(nebo odkaz)na proměření všech těch podezřelejch součástek(např průběh ohmů potenciometru při pohybu klapkou,odpor čidla teploty při určité teplotě,napájení snímače atd.)Prostě zjistit,který díl je špatný kontrolou,bez jeho výměny,pokud to u něj jde!!Takovýhle příručky v autorizákách normálně mají(sám jsem s nima pracoval v renaultu),jen je málokdo umí používat,Dokonce většina mladejch mechaniků ani neví,že existujou,protože jsou to výměnáři(viz autorizovaný servis peugeot),který tyhle auta na opravu mají jako noční můru a každej,kdo k nim s tímhle autem přijede,je pro ně hned idiot.Dokonce ani spřijímacím technikem se nedá kloudně domluvit...Zkuste mi (nám) prosím pomoci,alespoň po nich popátrat.Ten,kdo je najde,je dá sem a určitě to hodně lidem pomůže!Snad to koněčně společne vyřešíme?Už se nemůžu koukat na toho zoufalýho majitele,kterej je z toho už na prášky:-)))....Předem dík za pomoc!(já řeším motor RFX KAT 89kw/XU9J2) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Odesláno 2. červen 2009 Sdílet Odesláno 2. červen 2009 Naprosto stejnej problém jsem řešil s motorem RFY (XU10J4Z). Vyměnil jsem co se dalo. Změřil jsem snad všechno, co změřit šlo a prd. Nakonec jsem přišel na to, že všechno dělá vadná ŘJ. Myslim si, že příčinou toho všeho, byl ucpanej kanálek v odtoku vody, takže se pak voda hromadila v prostoru uložení ŘJ, až nakonec natekla i do jednotky. Zkus se schválně podívat, jestli ta jednotka není vytopená. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hribe Odesláno 4. červen 2009 Sdílet Odesláno 4. červen 2009 Odkud jsi, kde je to auto ? Ja bych to rad videl a poslech si to. Ne ze bych si snad myslel, ze ti s tim pomuzu, ale spis pro zajimavost, protoze ja resim dost podobnej problem, uz dlouho .... a kdyz uz sem u toho, namuzete me nekdo poradit, kde ma tenhle motor (2.0i 89kW) cidlo teploty chladici kapaliny ??? Ja ho nikde nemuzu najit, za rozdelovacem je neco takovyho schovanyho, ale to kdyz sem vypojil, tak se pustila sahara na plnej vykon, z cehoz sem usoudil, ze to neni cidlo teploty pro ridici jednotku, ale ze je to spinac vetraku chladice ... - dik. hribe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Odesláno 4. červen 2009 Sdílet Odesláno 4. červen 2009 hribe: Mám pocit, že ty čidla jsou hned vedle sebe. Jedno má tušim bílej a druhý zelenej konektor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hanus Odesláno 4. červen 2009 Autor Sdílet Odesláno 4. červen 2009 Pro Hříbě: To auto je v Říčanech u Prahy.O víkendu se na něj chystám a doufám,že to konečně rozlousknu:-)...Ohledně toho čidla:Všeobecně u všech aut bejvá čidlo teploty chladící kapaliny(jak pro ř.j. tak pro ručičku na budíku) v hlavě,většinou v tělese termostatu.Čidlo pro spínání ventilátoru potřebuje údaj z chladiče,takže je umístěný většinou tam!A to,že ti bežela ta sahara,to může být klidně nouzový režim ř.j.Když nenaměří ř.j. na čidle žadný odpor(odpojené,nebo vadné), preventivně zapne ventilátor,aby zamezila možnost přehřátí motoru z důvodu,že nevidíš vysokou teplotu...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 4. červen 2009 Sdílet Odesláno 4. červen 2009 Odpor čidla teploty motoru můžeš nasimulovat pevným odporem s hodnotou odporu odpovidající teplotě vody při 90 stupních a uvidíš jestli ti budou otáčky kolisat. Já jsem čidlo vyměnil a otačkoměr se uklidnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Parkerhale Odesláno 4. červen 2009 Sdílet Odesláno 4. červen 2009 Neví jak u 1.9 ale u 1.6 je čidlo teploty pod rozdělovačem(pod termostatem).Je tam čidlo teploty co ti ukazuje teplotu na přístrojovce(jeden drát),čidlo přehřátí motoru-rozsvěcí stopku(jeden drát) a čidlo okamžitý teploty motoru(dva dráty). To kolísání otáček klidně může dělat vadný čidlo otáček motoru.Za studena má cca 370ohmů.Měnil jsem ho-je to měsíc. Problém nás \"amatérů\" je to co říkáš-povyměňovat čidla a snad to pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Odesláno 4. červen 2009 Sdílet Odesláno 4. červen 2009 Hanus: To čidlo je pro saharu, pokud auto má klimu a sahary řízené bitronem. Já se na tom vycukal celej den, než jsem na to přišel;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 4. červen 2009 Sdílet Odesláno 4. červen 2009 Původně zaslal: Hanus ...Předem dík za pomoc!(já řeším motor RFX KAT 89kw/XU9J2) K tvojmu problému je v literatúre uvedené toto: Nepravidelný chod motoru naprázdno • Nesprávně nastavená rychlost chodu naprázdno (kapitolu 4A, 4B nebo 4C). • Ucpaný vzduchový filtr (kapitola 1). • Netěsnost podtlaku v karburátoru, tělese škrtící klapky, sacím potrubí nebo přidružených hadicích (kapitola 4A, 4B, 4C nebo 4D). • Opotřebená, vadná nebo nesprávná mezera zapalovacích svíček (kapitola 1). • Nestejné nebo nízké kompresní tlaky válců (kapitola 2A nebo 2B). • Opotřebená vačka váčkového hřídele (kapitola 2A nebo 2B). • Nesprávně napnutý rozvodový řemen (kapitola 2A nebo 2B). • Vadný karburátor (kapitola 4A). • Porucha v systému vstřikování paliva (kapitola 4B nebo 4C). Identický problém som riešil na mojom (tiež XU9J2) a našiel som dve chyby. Skorodovaný konektor lambda sondy a vadný vstrekovací ventil na štvrtom valci. Po oprave to už nezhasínalo, nevynechávalo ale nedokázal som ostrániť \"tarokovanie\" motora, čiže pravidelné kolísanie otáčok na voľnobeh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hribe Odesláno 17. červen 2009 Sdílet Odesláno 17. červen 2009 tak pratele vcera sem vymenil konecne to cidlo teploty - u myho auta neni zelene, ale je hnede, a to jak konektor tak i samotny cidlo, mam 405ku 2.0i z roku \'95 a je to model s klimatizaci - tahle poznamka (\"pro vozidla s klimatizaci\") je i u toho cidla v katalogu auto-kelly (EPS 1.830.308), stalo asi 600,- Kc, stary cidlo sem zmeril, davalo 1.8kOhmu, ale s tepletou absolutne beze zmeny, takze moje ridici jednotka vubec nedostavala info o teplote motoru, za studena motor bezel dobre a nikdy nechcipal, ale za tepla bezel desive a nizkych otackach trhal a vynehaval, ted uz je to o necem jinym ... volnobeh vypada, ze drzi dobre, jak na benzin, tak na LPG, akorat na LPG je porad slyset ve vyfuku takovy lehounky mrmlani, na benzin uplne v pohode, nepravidelny chod motoru je pryc ... hribe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozocz Odesláno 10. září 2009 Sdílet Odesláno 10. září 2009 mne kolisu otacky na volnobeh +- 800 na 900 a dookola. no pocas jazdy jazdí bez problemov. Tak tomu nevenujem pozornost. No skusim nahodne premerať cidlo teploty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozocz Odesláno 10. září 2009 Sdílet Odesláno 10. září 2009 Mne kolisu otacky na volnobeh +- 800 na 900 a dookola. no pocas jazdy jazdí bez problemov. Tak tomu nevenujem pozornost. No skusim nahodne premerať cidlo teploty. [upravil dne 10.9.2009 jozocz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrikj Odesláno 17. únor 2017 Sdílet Odesláno 17. únor 2017 Tak jak to nakonec dopadlo? Kde byl problém? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 18. únor 2017 Sdílet Odesláno 18. únor 2017 9 rocne články, tie autá sú už asi po " smrti". Mal som 1,8 td, zrazu začalo strácať otáčky až skapalo, z roboty 30 km, som išiel po 3 km a zakaždým zastaviť, počkať, a naštartovať. Potom som to dal jednému špecialistovi na motory, vymenil snímače, nejaké 2, a potom to islo ako nové, ba dokonca ešte lepšie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.