Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Maximálne otáčky motora - závada turba - motor nasál olej


sowik

Recommended Posts

Keďže je to môj prvý vstup na toto fórum, tak všetkých vás pozdravujem. Mám Peugeot 307 sw, 1.6 HDi, r.v. 2005. Nedávno som absolvoval technickú a emisnú kontrolu a pri tej emisnej mi technik oznámil, že mám príliš vysoké maximálne otáčky motora (3H9HYB). Keďže je to vraj vážna záležitosť a že auto s takými otáčkami nemôže úspešne prejsť emisnou kontrolou, zašiel som do servisu (Peugeot), aby mi tie otáčky nastavili. Tam však o niečom takom ešte nepočuli, nuž mi teda spravili diagnostiku a zistili, že je všetko OK. S výpisom z diagnostiky (a peňaženkou odľahčenou o 25 €) som sa vrátil späť na STK a presvedčil technika, že je to v poriadku. Podotýkam, že emisné limity boli v norme. Som rád, že to mám celé za sebou, ale z emisnej kontroly mi zostal nepríjemný pocit. Navyše kúra, ktorú tam motor absolvoval (vytáčanie motora do nepríčetnosti), mala za následok, že mi začal tiecť vodný chladič. Hľadal som na internete niečo o maximálnych otáčkach, ale nenašiel som. Ak niečo viete, napíšte. S motorom nechcem nič riešiť, ide viac menej len o zvedavosť.

 

Upraven název vlákna.

Upraveno uživatelem minimaxa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 let později...

Zdravím mam s otáčkami jiný problém. Právě teď jsem zůstal viset někde u Hradce Králové, auto mi kleklo a to tak ze najednou auto ztratilo výkon a otacky vyskocili na maximám. Okamzite jsem zastavil u kraje a kolem auta se začal valit dym. Vytáhnu klícek ze zapalování a otacky stále na plno, motor jel dal. Vyházel jsem děti z auta a po nějaké chvilce auto zhaslo. Hledám tu teď nějakou dobrou duši na odtah a na opravu, dovolena než začala tak konci. Nemá někdo nejakej typ co s tim muže byt ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to vravím stále....čistiť intercooler,čistiť hadice čistiť intercooler,čistiť hadice čistiť intercooler,čistiť hadice.... :( :( :(

Dal by se vypracovat technologický postup jak na to? Konkretně 2.0 hdi 66 kW. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technický postup? Otevři kapotu ( tu vepředu) A chvíli koukej na motor. Ty jelikož nemáš intercooler ( chladič stlačeneho vzduchu) tak vzduch proudí ve směru vzduchový filtr - hadice(trubka) - turbo - hadice - trubka  - koleno (nejspíš hliníkové) - sání. Ti co maji intercoler tak ho maji někde mezi turbem a sáním.  Jo turbo je za motorem a u 307 ho uvidíš pouze zespod. Možná. No a hadice na čištění jsou všechno za turbem. Hlavně ty co vedou dolu a dělaji jakoby sifoon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a díky za odpovedi, mam to v Hradci u nějakého automechanika co děla frantiky. Tvrdil ze motor je ok, taky mě varoval ze muže byt zadreny, olej jsem měl v motoru to jsem kontroloval přes měrku, Čekám co mi poví dal,

Říkal že motor točí ale nenastartuje, nějaké hlášky ohledně přehřívání na dia vymazal a stále nic. S tím zařazením rychlostí jsem to bohužel nevedel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no proste musis motor zastavit za akukolvek cenu (aj naslednej vymeny spojky) stale je to lacnejsie ako komplet druhy motor ak sa to kusne. Pri tomto 'rezime' totiz motor nasaje motorovy olej v intercoolera (ten sa tam dostava vacsinou ked turbo dlhodobo pusta olej) potom to raz nasaje cez ventily a motor sa stane neovladatelnym, otacky sa zvysia na maximum, mozes kludne vypnut klucik, ale nepomoze to, palivom je vtedy ten motorovy olej. Konci to vycerpanim zasoby oleja v IC, zadretim - motor nieje na take otacky dlhodobo stavany, alebo prasknutim rozvodov. Zastavit sa to da jedine nasilu - tj. zaradit rychlost a zadupnut brzdy, alebo odrezat/odpojit hadicu vzduchu co ide z IC do nasavania - niekedy su tam gumove hadice, nozom sa prezerat narychlo daju a otvor zapchat napr. rukavicou.

 

pri oprave teraz najprv skontrolujte ci ti neskocili rozvody a kompresiu v jednotlivych valcoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem konečně doma a nemusím ťukat do toho mobilu. 

Mám to v tomto servisu http://www.autoklempir-vitek.cz/ a nemám ponětí jak zkušený lidi tam pracují. Každopádně jsem tam dnes dopoledne volal a pán mi řekl, že rozvody jsou OK, motor že když startuje klíčkem se otočí, nafta přes čerpadlo se tlačí, ale vstřiky jsou zablokované. Dia nemá asi úplně dobrou poněvadž prý musí sehnat lepší na té jeho už nic nevidí. Je problém i s elektrikou, protože přestalo fungovat stahování oken, kdežto třeba sklápění zrcátek normálně funguje.

Koukal jsem na toto video 

a takhle dlouho mi to v otáčkách nešlo ani tolik dýmu.

Více méně jsem ihned zastavil u kraje, vytáhl děti z auta, vytáhl klíček ze zapalování, otevřel kapotu a vypojil baterku, chvilku poté to přestalo. Jak jsem psal před tím olej po měření měrkou byl stále v motoru. No uvidím tento týden, přes víkend měl prý mechanik méně možností něco zjistit. pokud to nepůjde tak to asi hodím ze skály.  :nevim  :nevim

Jinak díky opět za nějakou reakci, každá rada a nápověda se může hodit, ať na tento případ nebo i do budoucna.  :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...