sowik Odesláno 31. březen 2009 Sdílet Odesláno 31. březen 2009 (upraveno) Keďže je to môj prvý vstup na toto fórum, tak všetkých vás pozdravujem. Mám Peugeot 307 sw, 1.6 HDi, r.v. 2005. Nedávno som absolvoval technickú a emisnú kontrolu a pri tej emisnej mi technik oznámil, že mám príliš vysoké maximálne otáčky motora (3H9HYB). Keďže je to vraj vážna záležitosť a že auto s takými otáčkami nemôže úspešne prejsť emisnou kontrolou, zašiel som do servisu (Peugeot), aby mi tie otáčky nastavili. Tam však o niečom takom ešte nepočuli, nuž mi teda spravili diagnostiku a zistili, že je všetko OK. S výpisom z diagnostiky (a peňaženkou odľahčenou o 25 €) som sa vrátil späť na STK a presvedčil technika, že je to v poriadku. Podotýkam, že emisné limity boli v norme. Som rád, že to mám celé za sebou, ale z emisnej kontroly mi zostal nepríjemný pocit. Navyše kúra, ktorú tam motor absolvoval (vytáčanie motora do nepríčetnosti), mala za následok, že mi začal tiecť vodný chladič. Hľadal som na internete niečo o maximálnych otáčkach, ale nenašiel som. Ak niečo viete, napíšte. S motorom nechcem nič riešiť, ide viac menej len o zvedavosť. Upraven název vlákna. Upraveno 30. srpen 2015 uživatelem minimaxa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. březen 2009 Sdílet Odesláno 31. březen 2009 udělal jsi velikou chybu--těch 25 Euro jsi měl dát tomu maníkovi na emisích--pak by to nehonil... jinak to vytáčení motoru do bezvědomí je na emisích v pořádku--je to technologie měření--bohužel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sowik Odesláno 31. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 31. březen 2009 Určite by nejaká tá hotovosť vedela aj maximálne otáčky motora znížiť , ale zvolil som radšej ten servis, lebo som sa obával, že asi teda s motorom naozaj niečo je a chcel som mať auto v poriadku. [upravil dne 31/3/09 sowik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Naugi Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Zdravím mam s otáčkami jiný problém. Právě teď jsem zůstal viset někde u Hradce Králové, auto mi kleklo a to tak ze najednou auto ztratilo výkon a otacky vyskocili na maximám. Okamzite jsem zastavil u kraje a kolem auta se začal valit dym. Vytáhnu klícek ze zapalování a otacky stále na plno, motor jel dal. Vyházel jsem děti z auta a po nějaké chvilce auto zhaslo. Hledám tu teď nějakou dobrou duši na odtah a na opravu, dovolena než začala tak konci. Nemá někdo nejakej typ co s tim muže byt ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harvi_tn Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 no 'zhaslo' asi nafurt pravdepodobne ti nacuclo olej z intercoolera a z motoru sa stala neriadena strela, obvykle to konci zadretim a vymenou motoru, mozno budes mat stastie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Presne tak. Bohuzel odeslo nejspis turbo (kdyz ne dira v pistu) a nasalo ti olej. Slo to zachranit a to tak ze by jsi dal treba petku rychlost a pres spojku zastavil motor. ted je uz po nem...... At ti to dobre dopadne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Ja to vravím stále....čistiť intercooler,čistiť hadice čistiť intercooler,čistiť hadice čistiť intercooler,čistiť hadice.... :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harvi_tn Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 ferinko2: a ako casto to robievas? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Každý pol rok jar-jeseň.Ale ja mám intercooler trošku deravý,takže olej vyteká sám,aj tlak vzduchu z neho niečo vyfúka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Dvakrat denne....:-) :-) :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Mam na aute 332 tkm a ani jednou se hadice necistili. K cemu to je dobre?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Ale ty máš OK turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harvi_tn Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 to si vsetci myslia, dokym im rucicka otackomeru neofacka pravu stranu ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míla72 Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 Ja to vravím stále....čistiť intercooler,čistiť hadice čistiť intercooler,čistiť hadice čistiť intercooler,čistiť hadice.... :( Dal by se vypracovat technologický postup jak na to? Konkretně 2.0 hdi 66 kW. Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JJEENNDDAA Odesláno 21. srpen 2015 Sdílet Odesláno 21. srpen 2015 Technický postup? Otevři kapotu ( tu vepředu) A chvíli koukej na motor. Ty jelikož nemáš intercooler ( chladič stlačeneho vzduchu) tak vzduch proudí ve směru vzduchový filtr - hadice(trubka) - turbo - hadice - trubka - koleno (nejspíš hliníkové) - sání. Ti co maji intercoler tak ho maji někde mezi turbem a sáním. Jo turbo je za motorem a u 307 ho uvidíš pouze zespod. Možná. No a hadice na čištění jsou všechno za turbem. Hlavně ty co vedou dolu a dělaji jakoby sifoon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Veverka Odesláno 21. srpen 2015 Sdílet Odesláno 21. srpen 2015 (upraveno) Tak nevím, ale já mám turbo nahoře vpředu aspoň si to stále myslím ale mám 1.6 HDi Upraveno 21. srpen 2015 uživatelem Veverka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harvi_tn Odesláno 21. srpen 2015 Sdílet Odesláno 21. srpen 2015 1.6hdi ma turbo hore vpredu (a vzduchovy filter vzadu za motorom schovany pod celnym sklom) - je to asi podla toho, co vyrobca predpokladal, ze budes menit castejsie :-DDDDD 2.0 hdi ma turbo zo zadnej strany motora viac dolu (ako na 1.9tdi napr) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Naugi Odesláno 21. srpen 2015 Sdílet Odesláno 21. srpen 2015 Zdravím a díky za odpovedi, mam to v Hradci u nějakého automechanika co děla frantiky. Tvrdil ze motor je ok, taky mě varoval ze muže byt zadreny, olej jsem měl v motoru to jsem kontroloval přes měrku, Čekám co mi poví dal, Říkal že motor točí ale nenastartuje, nějaké hlášky ohledně přehřívání na dia vymazal a stále nic. S tím zařazením rychlostí jsem to bohužel nevedel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
harvi_tn Odesláno 22. srpen 2015 Sdílet Odesláno 22. srpen 2015 no proste musis motor zastavit za akukolvek cenu (aj naslednej vymeny spojky) stale je to lacnejsie ako komplet druhy motor ak sa to kusne. Pri tomto 'rezime' totiz motor nasaje motorovy olej v intercoolera (ten sa tam dostava vacsinou ked turbo dlhodobo pusta olej) potom to raz nasaje cez ventily a motor sa stane neovladatelnym, otacky sa zvysia na maximum, mozes kludne vypnut klucik, ale nepomoze to, palivom je vtedy ten motorovy olej. Konci to vycerpanim zasoby oleja v IC, zadretim - motor nieje na take otacky dlhodobo stavany, alebo prasknutim rozvodov. Zastavit sa to da jedine nasilu - tj. zaradit rychlost a zadupnut brzdy, alebo odrezat/odpojit hadicu vzduchu co ide z IC do nasavania - niekedy su tam gumove hadice, nozom sa prezerat narychlo daju a otvor zapchat napr. rukavicou. pri oprave teraz najprv skontrolujte ci ti neskocili rozvody a kompresiu v jednotlivych valcoch icopal ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Naugi Odesláno 23. srpen 2015 Sdílet Odesláno 23. srpen 2015 Tak jsem konečně doma a nemusím ťukat do toho mobilu. Mám to v tomto servisu http://www.autoklempir-vitek.cz/ a nemám ponětí jak zkušený lidi tam pracují. Každopádně jsem tam dnes dopoledne volal a pán mi řekl, že rozvody jsou OK, motor že když startuje klíčkem se otočí, nafta přes čerpadlo se tlačí, ale vstřiky jsou zablokované. Dia nemá asi úplně dobrou poněvadž prý musí sehnat lepší na té jeho už nic nevidí. Je problém i s elektrikou, protože přestalo fungovat stahování oken, kdežto třeba sklápění zrcátek normálně funguje. Koukal jsem na toto video a takhle dlouho mi to v otáčkách nešlo ani tolik dýmu.Více méně jsem ihned zastavil u kraje, vytáhl děti z auta, vytáhl klíček ze zapalování, otevřel kapotu a vypojil baterku, chvilku poté to přestalo. Jak jsem psal před tím olej po měření měrkou byl stále v motoru. No uvidím tento týden, přes víkend měl prý mechanik méně možností něco zjistit. pokud to nepůjde tak to asi hodím ze skály. Jinak díky opět za nějakou reakci, každá rada a nápověda se může hodit, ať na tento případ nebo i do budoucna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.