Sign in to follow this  
Followers 0
Dydzej

Obcasne spusteni ventilatoru topeni na max. vykon

8 posts in this topic

Ahoj,

jeste jedna neprijemna vec, tentokrat elektricka: cas od casu, velmi nepravidelne, ale vetsinou chvili po nastartovani, se mi stane, ze bez ohledu na polohu prepinace ventilatoru topeni se na 1 az cca 10 sekund sam pusti ventilator topeni na maximalni otacky. Kdyz se to stane, nereaguje na to na prepinani toho prepinace, po skonceni prepinac funguje zcela normalne.

Nemate tuseni cim by to mohlo byt? Nekde jsem cetl, ze by mohl byt problem ve vybehanych kontaktech ve spinaci skrince, ale to se mi moc nezda...

Dydzej - P605 2.1 TD 1992 (bez klimatizace)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve spínací skřínce těžko, spíš v tom ovládání. To má přepínač, a nebo potenciometr? 205/309 mají potenciometr (plynulé ovládání) a za ním primitivní elektroniku - té stačí někde špatný kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Oddie ma pravdu.....

BTW: Oddie, nemas nekde toto zazracne ovladani pohozene v garazi? celekm se mi to pos*alo a skoro vubec to nereaguje na otaceni knoflikem :o( Jeste zkusim ty kontakty ale nevim nevim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

605 nema potenciometr, ale 7-mi polohovy prepinac. Zatim jsem to nemel rozebrane, protoze presne nevim, co kde a v jakem poradi odmontovat/odsroubovat. Ale jestli je to funkcne podobne jako u Citroena CX, tak by prepinac mel fungovat jako reostat, jen ty odpory jsou umistene nekde o kus dal na plosnaku. A pak teda nechapu jak by se tam mohlo neco zkratovat... I kdyz nic neni nemozne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"regulace " otáček ventilátoru je hned u ventilátoru pod palubkou u spolujezdce. Bývá plná písku listí a vody. "okapový" kanálek je hned u konektorů. Hledal bych tam, ale samovolné spuštění bez impulzu z reostatu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reostat nedává impuls, jen přednastavuje napětí, které otvírá či zavírá výkonový tranzistor, co je za ním. Na plné spuštění větráku stačí, aby "zemní" konec reostatu měl špatný kontakt na kostru - pak se na tranzistor dostane plné napětí bez ohledu na polohu toho po?áku.

Voštík: nevím, podívám se. Určitě někde mám regulátor z toho starého typu - posuvný. Otočný možná z 309-ky, jestli jsem to už nevyhodil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: z te 309 je to stejne? mam rok 91 - ....

Proste posledni typ palubovky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.