Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308SW = zmršená 307SW; těžké zklamání


LubošK

Recommended Posts

Tak se naše 307SW včera konečně potkala \"naživo\" s novou 308SW - a je to těžké zklamání, neboť

- už při prvním pohledu zezadu na 308 SW bylo zřejmé, že její záď, která na obrázcích vypadá... no, řekněme divně, je \"v reálu\" ve srovnání s 307SW vysloveně odpudivá. Jako by francouzští designéři pořádně přebrali vína a poté se neuměle pokusili opajcovat (docela povedenou) záď 207SW.

- boční sedačky z druhé řady 307SW do úchytů ve 3. řadě sedadel 308 SW nepasují, neb jejich úchyty jsou od sebe o cca 1 cm dále, takže ti, kdož investovali do sedaček do 3. řady 307SW (jako já) nebo kdož se těšili, že si k 307SW časem dokoupí 308SW a pak budou dle potřeby přehazovat jejich sedačky, mají smůlu. A přitom stačilo tak málo (při troše snahy, neboť na šířku by se tam ta sedadla z 307SW vešla v pohodě), až se mi nechce věřit, že se nejená o záměr.

- posez na místě řidiče je docela fajn - jenže bohužel až do okamžiku, kdy jsem se pokusil dostat sedadlo tak vysoko, jak jsem zvyklý z 307SW, a přitom jsem levou stranou hlavy narazil na přechod boční stěny a střechy auta a zejména pak na vystouplý okraj střešního okna (když v 307SW nic takového není),

- a když jsem tedy ono sedadlo řidiče napolohoval o něco níže a pak se pokusil se svými 188 cm sednout \"sám za sebe\" (což je v 307SW naprosto v pohodě), narazil jsem levou stranou hlavy na přechod mezi boční stěnou a stropem i vzadu, přičemž alespon jakž-takž pohodlnému posezu navíc zabránily nedostačující možnosti vysunutí opěrky hlavy...

...suma sumárum tak 308SW už nelze využívat jako unikátní \"hybrid\" mezi MPV a kombíkem, ale pouze jako \"obyčejný\" kombík s možností nouzového převozu více než tří dětí. Při využití obdobných technologií (podvozek, motorizace), jako má 307SW, tak pro 308SW hovoří pouze nová (prý výrazně lepší) 6stupňová převodovka pro 80 kW HDi, neboť ona opěvovaná ještě větší skleněná střecha už subjektivně o nic moc lepší pocity nepřináší ani pro cestující ve 2. řadě sedadel (které jsou v 308 SW vhodné nanejvýše pro odrostlejší děti, nikoliv však již pro \"normálně rostlé\" dospělé).

Škoda. Takže až naše 307SW půjde z domu, bude ji muset v roli \"rodinného kočáru\" nahradit buď \"opravdové\" MPV, jako je Citroen C4 Grand Picasso, nebo - pokud nebude peněz nazbyt - zatím jediný zbývající \"hybrid\" mezi MPV a kombíkem, jímž je Dacia Logan MCV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si teda vůbec nestěžuju,mám 190 cm a o strop jsem ještě nezavadil a za sebe si v pohodě sednu,tak nevím.Ten zadek je úlet,to je pravda,k tomu dravýmu předku by to chtělo podobný zadek,ale na Murano jsme si taky zvykli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo a skočil jsem do garáže,přední sedačku jsem dal nejvýš a stropu jsem se nedotknul,jen když jsem se hodně vyšponoval,tak jsem cítil,jak se dotýkám vlasama,tak nevím,jestli jsi v tom autě seděl,nebo stál:D.Jinak dozadu jsem si taky v pohodě sednul,ale musel jsem posunout zadní sedačky úplně dozadu,když byli vepředu,tak jsem byl sám za sebou trochu namáčklej,srovnal bych to zhruba s 306kou.Jinak jako obyčejný kombík mi to fakt nepřijde,ten systém zadních sedaček je fakt super,je tam mraky možností,jak si auto přizpůsobit,možná by to chtělo ho chvíli používat a přijít na všechny ty fígle,než se do něj jednou posadit a hned křičet,jak je to auto na h....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: olda

Tak mi to nedalo a skočil jsem do garáže,přední sedačku jsem dal nejvýš a stropu jsem se nedotknul,jen když jsem se hodně vyšponoval,tak jsem cítil,jak se dotýkám vlasama,tak nevím,jestli jsi v tom autě seděl,nebo stál:D.Jinak dozadu jsem si taky v pohodě sednul,ale musel jsem posunout zadní sedačky úplně dozadu,když byli vepředu,tak jsem byl sám za sebou trochu namáčklej,srovnal bych to zhruba s 306kou.Jinak jako obyčejný kombík mi to fakt nepřijde,ten systém zadních sedaček je fakt super,je tam mraky možností,jak si auto přizpůsobit,možná by to chtělo ho chvíli používat a přijít na všechny ty fígle,než se do něj jednou posadit a hned křičet,jak je to auto na h....

No já nevím, přijel jsem před servis s naší 307SW, co jsem v ní za poslední více než dva roky nadrandil 130 000 km, zaparkoval ji vedle 308 SW (a už při prvním pohledu na ty dvě auta vedle sebe se podivil, co že to ti francouzští designéři s nástupcem naší 307SW provedli), no a pak jsem si v tom 308SW se svými necelými 190 cm hodně dlouho tak různě posedával a všelijak polohoval sedadla, až z toho byli tamní prodejci nesví... a svůj bezprostřední dojem jsem pak napsal výše.

Určitě jsem se tím ale nechtěl nijak dotknout nadšených novopečených vlastníků 308SW , ani 308SW nějak záměrně hanět, neboť až do výše zmíněného bezprostředního srovnání jsem už víceméně automaticky počítal, že se takovým novopečeným nadšeným vlastníkem časem (až prodáme naší 307SW) stanu i já sám.

Možná, že kdybych tam přijel s nějakým normálním kombíkem a pak otestoval 308SW, byl bych naopak nadšený - ale ve srovnání s 307SW mě to prostě zklamalo, neb jsem čekal, že to bude krok kupředu, a ne že to bude mít mouchy, které 307SW neměla (zvlášť když už je to technicky co do podvozku a motorizací totéž).

Takže teď už jsem začal poočku sledovat ceny Citroenu C4 Grand Picasso SX (aktuálně nejlevnější nový, nejetý za 619 000 Kč), jehož sedačky ve třetí řadě se nemusí dokupovat, neboť tam už standardně jsou, a pokud jich není třeba, schovají se do podlahy, a taky ta čtyřzónová klimatizace a dvojité těsnění oken a další \"vychytávky\" by mohly být spolu s ještě větším prostorem, než je ve 307SW, právě tím \"krokem kupředu\", který od nového auta pro početnou rodinu očekávám...

... s tím, že pro sebe si pro radost a osamělé drandění po republice pak zřejmě pořídím Fiat 500, až do něj začnou montovat i nejvýkonnější verzi 1.3JTD s 66 kW a nejlépe i s šestikvaltem s patřičně prodlouženými převody, aby to pak jezdilo skoro \"na vzduch\" (neb zatím tam dávají - a docela by mě zajímalo proč - nanejvýše 55 kW verzi onoho \"turbokachlíku\").

308SW ale i pak rozhodně nebudu nikomu vymlouvat - ale že je to ve srovnání s 307SW (a s tím, jaká to byla bomba dokonce ještě před oněmi více než dvěmi lety, když jsme ji kupovali) nic moc novinka, mi už asi nikdo nevymluví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

307 SW nějak extra neznám,ale u 308 opravdu se svojí výškou problémy nemám a pozici za volantem jsem si našel okamžitě.Jinak Picasso jsem chtěl původně pořídit,moc se mi líbí,ale odradil mě volant s pevným středem,což není takový problém,dalo by se na zvyknout,ale hlavní důvod,proč se nakonec nekonalo je ten,že k takhle těžkýmu autu chci 2,0 L HDI,ale tenhle motor se nabízí pouze s automatickou převodovkou a ještě ke všemu tam uškrtili krouťák jen na 240 NM a kvůli tomu zase nemá cenu kupovat dvoulitr,takže začarovanej kruh.Jinak variabilita interiéru výborná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: olda

307 SW nějak extra neznám,ale u 308 opravdu se svojí výškou problémy nemám a pozici za volantem jsem si našel okamžitě.Jinak Picasso jsem chtěl původně pořídit,moc se mi líbí,ale odradil mě volant s pevným středem,což není takový problém,dalo by se na zvyknout,ale hlavní důvod,proč se nakonec nekonalo je ten,že k takhle těžkýmu autu chci 2,0 L HDI,ale tenhle motor se nabízí pouze s automatickou převodovkou a ještě ke všemu tam uškrtili krouťák jen na 240 NM a kvůli tomu zase nemá cenu kupovat dvoulitr,takže začarovanej kruh.Jinak variabilita interiéru výborná.

Nechci Tě moc naštvat, ale když píšeš, že 307SW neznáš, pak můj dojem je, že 307SW = +-308SW - tj. že 308 SW má oproti 307SW kromě (zbytečných - a to mě štve nejvíc:grr) mušek na kráse samozřejmě taky některé nesporné plusy, jako je spolu s větším střešním oknem také prý výborný šestikvalt oproti nanejvýše pětikvaltu v 307SW 1.6HDi/80kW, (jenž tam má navíc zbytečně \"krátkou\" pětku, neb ten motor by zvláště na dálnici určitě bez problému \"utáhl\" delší převod).

Ty tam máš taky už ten nový šestikvalt? V 2.0 HDi bude sice asi jinak zpřevodovaný, ale co se týče přesnosti řazení a vůbec subjektivních pocitů, je to opravdu takový skok kupředu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě nenaštveš,já jsem do toho skočil z 306ky,takže to je jako nebe a dudy.Nevím,jestli je to nový šestikvalt,ale má to normálně krásně přesný háčko,no jsem teda nebyl zvyklej,až mě překvapilo,jak je to přesný:DJinak ta šestka je tam sakra znát,při 130 na šestku to točí o tisíc otáček míň,než 306 TD na pětku,ale hlavně mě překvapila o dost nižší spotřeba na dálnici,ale řekl bych,že to auto má celkově nižší spotřebu,než 306ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem tento tyden parkoval svou 307SW vedle 308SW. A jsem rad, ze jsem si to svoje auto pred par mesici koupil. :super

Zadek to ma fakt desnej, predek ujde az na ten plastovy naraznik. Ze je nakladaci hrana u kombiku v barve laku mi taky neprijde moc prakticke. Interier vypada skvele, strecha taky, ale nesedel jsem uvnitr a nezkousel. Pri mych 175cm asi problem nebude :).

Jediny co opravdu zavidim je ten 6-kvalt, protoze cca 70% cest jezdim po dalnicich (a po cestach co dalnici neuspesne predstiraji). Muze nekdo zjistit kolik auto jede na 3000 otacek na sestku, nebo kolik to toci na tachometrovych 130km? Nekde jsem totiz cetl, ze ty prevody jsou bliz k sobe, takze na 6-ku to neni o tolik dal, nez bylo na petku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2LubošK

Pročetl jsem celé vlákno a můžu dá t za pravdu všem. Každého je to subjektivní názor...... prostě někomu se líbí, jinému zas ne. Jen mě zaráží to využití třetí řady sedaček. Osobně jsem to zkoušel přestavět a bez nejmenších problémů. Tak teď nevím kde se vloudila chybička. Jo a ještě by mě zajímalo který autosalon si nechá zastavit zákaznické auto vedle svého nového....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Freeman

Taky jsem tento tyden parkoval svou 307SW vedle 308SW. A jsem rad, ze jsem si to svoje auto pred par mesici koupil. :super

Zadek to ma fakt desnej, predek ujde az na ten plastovy naraznik. Ze je nakladaci hrana u kombiku v barve laku mi taky neprijde moc prakticke. Interier vypada skvele, strecha taky, ale nesedel jsem uvnitr a nezkousel. Pri mych 175cm asi problem nebude :).

Jediny co opravdu zavidim je ten 6-kvalt, protoze cca 70% cest jezdim po dalnicich (a po cestach co dalnici neuspesne predstiraji). Muze nekdo zjistit kolik auto jede na 3000 otacek na sestku, nebo kolik to toci na tachometrovych 130km? Nekde jsem totiz cetl, ze ty prevody jsou bliz k sobe, takze na 6-ku to neni o tolik dal, nez bylo na petku.

ten plast na \"čumáku\" je fakt zvláštní, ale asi ho ocením při parkování v řadě. V praze na Smíchově to je bohužel na doraz a aby mi někdo rozmačkal čumák bez nárazníku fakt nechci.....:bacha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 let později...

Zdarec chlapi.

No tak já ve své 308 SW už nějaký pátek jezdím, vozím kolegy na oběd a nikdo si na místo nikde, ani vzadu nestěžoval.

Jediné co je pro mých 187 cm trochu nebezpečné je hodně skloněné čelní sklo a tudíž i rám dveří.

Při nastupování z chodníku jsem si už párkrát poladil lebku :cool:, ale normálně ze silnice jsem si už zvykl a tady hlava netrpí :potlesk

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...