Sign in to follow this  
Followers 0
xVlasta

Tlumiče

20 posts in this topic

Zdravim všechny,

mam mozna opakujici dotaz, ale chci v tom mit jasno. Chystam se v nejblizsi dobe na vymenu tlumicu na 405. Podle vsech odkazu ve foru jsou nejlepsi Kayaba. Cena cca 10.000,- (za 4 ks).

S cim je jeste potreba pocitat ??? A hlavne kolik pak si mam jeste pripravit ?? (samozrejme krome montaze :) )

Diky cau Vlasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

já kupoval i komplet sadu na uveneni zadnich tlumicu cca 600kc za 4 srouby, 4 matice a 8 podlozek. Neni to nutne, ale je to pry lepsi pro bezpecnost ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted jsem mel moznost namontovat na zadek Kayaby za 2.100,- kus + 250,- prace, takze nad tim zacinam premyslet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tlumič přední Kayaba kapalinový 405 - 2200 Kč/kus, plynokapalinový - 2283 Kč, plynokapalinový ve sportovnější verzi 3853 Kč/kus.

Zadek- 1930 Kč resp. 2095, resp. 3076.

Ceny včetně DPH.

Horní uložení Sasic: 2x350 guma a 2x495 ložisko, tady se občas sežene něco levnějšího, ale rozdíl jsou stovky.

Hezké přemýšlení:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

V konstrukci, ale tomu nerozumim-)).

Zejméma v charakterietice tlumení - kapalina je měkčí, houpavější, s plynem je tlumič ostřejší, má rychlejší rekce, ale auto je tvrdší.

Asi tak - důchodce, starší vozy - kapalina, ostří jezdci jako Oddie jedině sportovní zlatou verzi za dvojnásobek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ti dám zlatou verzi. Leda zlatý voči...

Já jsem spíš ten důchodce (ale bez důchodu), a mám starej krám, takže si tam dám ty s plynem, to je snad jasné ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slyšel jste někdo někdy o tlumičích Bilstein (nebo tak nějak, nevím jak se to přesně píše, jelikož to mám z ústního podání).

:papa

možná Belstein, Bilstain, Belstain... etc. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejčko tam mám asi 3 dny kompletně vyměněný tlumiče za Již výše uvedený kapalinoplynový Kayaby a totální pohoda. Takhle v momentálním porovnání je to nebe a dudy. Ty starý byli už fakt dost ve smrti... Kayaby doporučuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilstein - no, a co s nimi? Dost drahá srandička, a na normální auto zbytečnost. To je spíš na sportovní podvozky, na 405-ku v naftě bych to asi necpal.

Ovšem, taková Lancia Delta turbo, na Bilsteinech s nastavitelnou tuhostí... no to je ovšem poněkud jiná kategorie aut, nic pro nás důchodce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bratránek dělá v prodejně ND a když jsem po něm chtěl za kolik mi prodá Kayaby, tak je zrovna nevychvaloval a nabízel mi Bilsteiny za docela zajímavou cenu. Tak jsem se chtěl vědět, zda někdo z klubu nemá zkušenosti.

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kayaby jsou velice dobré a pokud má někdo sportovnější choutky, tak pak KONI. Co jsem tak slyšel od kamošů, co to ve volných chvílích pluží po brněnském okruhu. V mezích člověka, který zase nechze za tlumiče, brzový destičky a kotouče a pružiny vysolit něco kolem 160 000 :)

Co se týká brzdových desek, tak poslední dobou se velice zhoršil LUCAS. Velice hrubá směs, časté reklamace. Ferodo a Jurid (řada J, stojí za to - kotouče budou svítit a bude to stále brzdit) dělá poslední dobou rozumné alternativy, stojí za to podumat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.