Sign in to follow this  
Followers 0
Spec

Uspora pri jizde z kopce??

20 posts in this topic

Zdravim,

Co je pravdy na tom, ze novejsi auta (vlastne uz skoro vsechny), vcetne Peugeota 605, nezerou tolik benzinu, kdyz jedou z kopce s zarazenou rychlosti??

Docela by me to zajimalo, protoze mi kazdej rika neco jinyho. Podle jednoho to plati jen u aut s automat. prevodovkou a podle druhyho i u man, prevodovky.

Zatim tomu verim a tak jezdim z kopce se zarazenou rychlosti, brzdim motorem a doufam, ze jedu \"zadarmo\" nebo alespon za min, nez kdybych jel na volnobeh s vyrazenou rychlosti.

Vite o tom nekdo neco? Neco jistyho??

[Editován dne 19/2/04 Spec]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kde to palivo potom dava? takze to ide uplne na sucho? Hm to som nevedel. vedel so akurat to ze ked ides a v rychlosti vyradis tak na kratku dobu kym nepadnu otacky riadiacka vypne privod paliva a ked otacky padnu tak zas striekne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, slyšel jsem, že když jedeš z kopce se zařazenou rychlostí, tak do válců nejde palivo vůbec..jen vzduch...

Ale zajímala by mě ještě jedna věc... když jedu z kopce a nechám tam rychlost, tak to chvilku brzdí motorem jen trochu a po chvilce to jakoby škubne a začne brzdit víc... to bych odhadoval na moment, kdy motor odpojí palivo úplně....

pletu se? ví to někdo? nebo to takhel dělá jen mě?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U dieselu to plati na i u starsich. Tj. pokud neni plynovy pedal seslapnut a otacky motoru sou vyssi nez nastaveny volnobeh, regulator palivo do motoru nedava. U benzinu to uz neni tak jiste jak to funguje, ale rekl bych ze u vstrikovani by to mohlo byt, ale u karburatoru asi ne, protoze tam je min. mnozstvi benzinu do motoru nastaveno na karburatoru na pevno(volnobeh). jak je to u novych vubec nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

to fakt ?? tak to potom znamena ze teoreticky ked idem napr 120 mam zaredenu petku tak mozem aj vypnut klucik a nezacne hazdat a trahat auto hej?? ked mam 2.1 srdt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: SairuS210

to fakt ?? tak to potom znamena ze teoreticky ked idem napr 120 mam zaredenu petku tak mozem aj vypnut klucik a nezacne hazdat a trahat auto hej?? ked mam 2.1 srdt

Tak to zkus. :D:D

Nemyslíš, že vypnutím klíče se neodstaví skoro veškerá elektrika v autě????? :myslim

Kam na ty nápady chodíte.........? :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

To s odpájaním paliva je pravda, kto má palubný počítač si to môže overiť mal by ukazovať spotrebu nula. Prívod paliva sa obnoví ak otáčky klesnú pod určitú hranicu, tuším je to viac ako voľnobeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to viem ze sa vipne elektrika a aj servo nepojde a ani brzda ale vpodstate by to tak malo byt nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ako to je vlastne z LPG?Mám SRi-čko na LPG a ked zapnem kľúčik plyn automaticky prúdi do sacieho potrubia a zelená kontrolka na LPG nesvieti.Ked naštartujem motor kontrolka sa rozsvieti,ale ked idem z kopca a brzdím motorom kontrolka zhasne ale či naozaj šetrím plyn to asi nebude pravda,alebo áno?Kedže plyn ide spolu zo vzduchom do valcov,tak asi nie...:myslim:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak :D Az vypnes klicek, tak ho nezapomen i vyndat a zatocit volantem :D Ale vazne, staci se podivat na pal. pocitac na aktualni spotrebu s rychlosti a pri jizde na neutral. Nerikam, ze ho v aute mas, ale urcite nekdo z okoli. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

u LPG zalezi na systemu, jaky je namontovan, stare prahistoricke systemy s podtlakovou dodavkou do sani pomoci smesovace (derovany krouzek pred klapkou sani) dodavaji plyn kontinualne, takze jedine, co mu zabranuje dostavat se do motoru je ta uzavrena klapka sani, ovsem obtokovym volnobeznym kanalem se nejake to LPG vzdy dostane, i kdyz se jede z kopce a brzdi motorem.

U novejsich systemu, ktere maji bud jeden centralni vstrikovac ci u sekvencnich vstriku, kdy pro kazdy valec je vzdy jeden vstrik uz jsou pridavne RJ, ty ovladaji vstrikovac(e) a umoznuje to pak dodavku LPG v urcitych rezimech jizdy (napr. to brzdeni motorem) zastavit

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nieco na tom je,

ja ma na mojej 605 rv. 99, 2.5 td s pal .PC a chodim do roboty cez kopec kazdy den,

a podla PC sa spotreba len priblizuje k 0 , ale 0 som dosiahol asi len raz. pri volnobehu to pise okolo 1,6 L.

No co je presne a co nie neviem.

Priatelka ma VW Polo 1.4 L benz. a tej na PC pri kazdom uvolneni pedala plynu ukaze nulu, no pri rozbiehani na 1 ci 2 jke, jej tam skoci aj 60 L. zatial co mne malokedy cez 20 L a podla papierov od PC je 30 L limit maxima. no tak vcul bud mudry.

:myslim

tak kto si co vyberie. oficialne to nikto nepovie ani predajca ani vyrobca a na specialne testovanie spotreby asi nikto nema chut.

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejlepe koukat na silnici a na PPC se vyprdnout, tech par mililitru paliva za to nestoji, daleko vic se da usetrit, kdyz clovek bedlive sleduje provoz a predvida a dokaze vyuzit energie auta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak budes vypinat ten klicek tak si nezapomen zamcit volant :D:D:D:super
A zkus tam narvat zpátečku!!:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.