Sign in to follow this  
Followers 0
stembi

1.4 HDI 66kW

19 posts in this topic

Halo všichni,

tak jsem trochu projížděl stránky PSA a zjistil jsem, že vyvinuli novej HDI motor (16-ti ventilovou verzi 1.4 + mezichladič vzduchu).

Je to maloobjemovej motor o hmotnosti 98 kg, výkon má 66 kW, moment to má 200Nm při otáčkách 1750/min, spotřeba 4.3 l/100km.

(http://www.citroen.com/site/D/F/c3hdi_en.pdf). Má lepší parametry než slabší verze 2.0 HDI.

Zatím ho PSA montuje jenom do Citroenů.

(http://www.citroen.cz/modely/c3.htm). Už se těším až ho začnou montovat do 307ky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle sem nasel na citroen.cz

-----------------------------------

S označením HDi se ovšem už brzy setkáme i u citroënů s mnohem nižším objemem válců. Výsledkem spolupráce skupiny PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company je vpravdě revoluční "minidiesel" o objemu 1398 cm3, který se u Citroënu bude označovat 1.4 HDi. Malé vozy, zejména v příštím roce na našem trhu očekávaný model C 3, budou mít průměrnou spotřebu mezi 3,4 a 4,1 litry na 100 km a emise škodlivin mezi 90 až 110 g CO2/km. Vozy střední třídy budou mít průměrnou spotřebu kolem 4,5 l/100 km. Motory 1.4 HDi se budou vyrábět ve více variantách v rozsahu od 43 do 66 kW (60 až 92 k) s točivým momentem v rozmezí 150 až 200 Nm. Tyto motory jsou konstruovány systémem Plug & Play, tedy s plnou adaptabilitou na různé typy vozů. Mají identické přívody vzduchu, vody, paliva, elektrické i mechanické přípojky s tím, že 60% dílů bude společných. Společné zůstávají i základní požadavky na motory kladené - snížení spotřeby paliva, dosažení výjimečného potěšení z jízdy a z řízení snížením hlučnosti, zvýšením dynamiky . Respektování nejpřísnějších emisních norem je samozřejmostí. Kromě nízkoobjemových motorů však vývoj společných dieselů nekončí. Dalšími v řadě budou motory 1.6, dvoulitr nové generace, šestiválec 2.7 a rovněž nové pohonné jednotky pro lehká užitková auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No o té 2,7 HDi už jsem neco četl a jestli to bude pravda tak se "benzíňáci" můžete těšit... Výkon by měl být cca 270 koní :D :D :D a kroták u dieselu bude samozřejmě vražednej... A ještě jsem se bavil s technikem u Pažoutů u nás v Brně a ten říkal že by v příštím roce měl vyběhnout dvoulitr HDI 16V a ten by měl mít kolem 130-140Ps - konečně pořádná konkurence pro "fašisty". Tak uvidíme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten dvoulitr jsem zvědavý. Jednak co se týče charakteristik, jednak taky ceny. Ale pokud to bude jen "vylepšený" stávající dvoulitr (110k), pak nevím nevím. Mám možnost porovnávat 2litr 110k s 2,2litrem 134k a ten rozdíl je dost velký, řekl bych že 2,2ka je úplně něco jiného než 2litr. Něco jako polobenzín/polonafta avšak se všemi plusy a potlačenými mínusy.

Je sice pravda, že je potřeba dát nafrak němčourům, ale k čemu potřebuješ u diesela 270koní? Pokud bude spotřeba jako u němčourů, tak nemám zájem, to si radši pro ten výkon vezmu benzín a budu akceptovat spotřebu.

A mimochodem, se stávající 2,2kou udělám bez problémů 215km při velmi slušné spotřebě. A akceleraci to taky nemá špatnou.

Můj názor (možná ho změním, až otestuji 2,7 HDI), nechme výkony benzínům.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ty parametry se stále zlepšují, ale jak je možný, že jsou stále nesrovnatelný s motory od BMW?: Například 2.0 turbodiesel BMW má výkon 150 koní a spotřebu 5.7 l/100 km.

3-litrovej turbodiesel má 205 koní a spotřebu 7 l/100 km.

Lepší motory jsem na netu zatím nenašel. O benzínech nemluvě: 1.8 litrovka má výkon 145 koní a spotřebu 7.4 l/100km! To je BMW vážně tak technologicky napřed nebo jde o nějakou licenční politiku. Když jsem si pročítal historii peugeotů, tak jsem se dočetl, že například Mercedes jim zakázal vyrábět dieselový motory. http://www.bmw.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nevím, podle čeho soudíš, že BMW 2TD s výkonem 150k má spotřebu 5,7 (a obdobně 3l). Jestli to je podle papírů, tak na to bych si dal pozor. Jestli to je z vlastní zkušenosti, tak to je jiná. Já jsem si porovnával 96kW motor pašíka, myslím tím papírovou spotřebu a reálnou, a rozdíl byl dost velký, samozřejmě směrem nahoru.

Jinak máš možná pravdu, že má BMW náskok. Ale asi to je o politice. PSA umí vyrobit kvalitní diesel (starý i HDI), ale asi to nechtějí s výkonem přehánět, protože i tak jim to stačí. A navíc, podívej se na 307B, tam dávají jen slabší HDI, 110k je až v SW (alespoň u nás, zatím). A že by dali do 206-207ky nějaký nadupaný motor (HDI, HPI). To asi sotva. Takže nějaké dvoukila a víc (koně) stejně připadají v úvahu do 607-608, možná do 407ky. A kolik se jich prodává...

Kdo jde jen po motoru, tak asi nebude volit výhradně Peugeota (bohužel) a připlatí si za BMW. Já jsem s tím svým spokojen, i když má "jen" 98kW.

[Editováno 8/28/02 Igor 406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vycházel jsem z papírových údajů. Máš pravdu, že se například u VW Pasata 96 kW ty hodnoty dost liší od zkušenosti, ale na druhou stranu u Peugeotu mě spotřeba zatím vždycky překvapila. Byla spíš nižší. Osobně mám 306 1.4 Breaka, žádný žihadlo, ale po dálnici těch 180 km/h udělá a s naprosto úžasnou spotřebou (průměr 7.1 l/100km). (viz

http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/226-xmb/ .

Ale sakra, přece si ty údaje v prospektech nemůžou jen tak vymýšlet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozřejmě, že si ty papírové parametry nevymýšlejí, jenže na to mají "ideální" podmínky a kombinaci město/90/120 tak, aby se ukázali v dobrém světle (i když na to je možná nějaká obecně platná metodika, nevím).

A taky to je o stylu jízdy. Já dokážu jet při 130 za 5 i 7 litrů, o městě ani nemluvě, jaké může být rozpětí.

Já se na to dívám nejen přes spotřebu, výkon apod, ale taky přes design, komfort a jak se mi to auto řídí. Když mám náladu, jedu na spotřebu nebo zase na dynamiku a nikdy mě Peugeot nezklame. To když sedím v pašíkovi, už za chvíli cítím naše dálnice, připadám si jako v tanku (možná, že je opravdu bezpečnější, než 406ka, ale náhoda je vůl, naboří do Tebe tirák a máš smůlu a? sedíš v čemkoliv). Zase v bavoráku (5-ková řada) se cítím strašně stísněně, i když je celkem velký.

Už jsem se ptal různých lidí, nemáš zkušenosti nebo jsi někde nečetl něco solidního o HPI motorech PSA? Zajímalo by mě, jaký ten přímý vstřik benzínu je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/engines_b3.php

To je docela podrobná demonstrace funkcionality. Bohužel ti nemůžu poslat přímý odkaz (je to přes JavaScript a ten chce hlavní okno), ale na tés stránce ho najdeš.

Předpokládám, že máš ten silnější HDI motor, jinak si nedovedu představit spotřebu 5 litrů při 130 km/h. Mě se podařilo s tím motorem jet asi za 4.5 litrů při 120 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík. To je teorie, jsem zvědavý na zkušenosti. Zatím je jen v C5ce a to auto se mi vůbec nelíbí, v předváděčce ho pro srovnání neměli.

Mám z trojice HDI motorů pro 406ku ten nejsilnější, 2,2 litru 98 kW. Je to paráda. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ony už se ty HPI motory montují? Jsem si myslel, že to je horká novinka.

Jo a k tomu HDI: Já jsem měl ve 406ce ten 80kW a byl jsem s ním nadmíru spokojenej. Docela zásadní rozdíl oproti tomu 66kW. Ten nejslabší se jim fakt moc nepoved. Drnčí, smrdí a ten výkon taky nic moc. Jsem ani nevěděl že se ten 2.2 litrovej dává do 406 ky. To musí bejto dobrý žihadlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem si právě všim, že jsem se zaregistroval dřív, než jsem se narodil.... (Zaregistrován 1.1.1970). Asi by s tím správce stránek měl něco udělat.... :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau stembi, tak na to koukam.... vecer to snad bude opraveny. Ondra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motory s přímým vstřikem benzínu HPI už skoro rok používá PSA u Citroenu. Jedná se o dvoulitr se cca. 145 PS oproti dosavadním 138 PS. Asi nejzajímavější je spotřeba, kde by měla být až o litr nižší. Jak jsem se dozvěděl, tak by měly být snad už montovány na podzim do 406 a 307. Dále budou následovat i další objemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zajímavé, zatím jsem je viděl jen u C5, ale nevyzkoušel. Až budou ve 406ce, na to jsem zvědavý.

Jinak ten 2,2 HDI je žihadlo, ale celkem úsporné. Včera jsem si to zkoušel na dálnici do Poděbrad, z Prahy je horší vozovka, cca 15 km po rovince nebo mírně z kopce, tempomat jsem měl na 140km/h, otáčky 2700, průměrná spotřeba 5,4 litru. Pak je asi 7 km zúžení, zase jsem jel na tempomat 90 km/h, je to rovinka, nebo mírně z kopce, průměrná spotřeba 3,5 litru. Na konci je nový beton, měřil jsem to asi 10 km a při tempomatu 170 km/h byla spotřeba 6,7 litru. Všechno v jedné osobě a s klimatizací, odpoledne skoro bez provozu. Když jsem se večer vracel, naměřené hodnoty byly asi occa 3 desetiny vyšší, protože nazpátek do Prahy to je trochu do kopce.

A to žihadlo to taky je, je sice pravda, že turbo spíná a pořádný záběr začíná až po 2000 (oproti 80kW, kde to zatahuje už od 1700), takže z nuly to vyráží trochu pomaleji (subjektivně), zato z trojky, čtyřky a překvapivě i z pětky to táhne velmi slušně, má to velmi slušnou akceleraci. trojku vytočím bez problémů na 130 km/h, čtyřku až na 170. A to vše bez nějaké enormní spotřeby, otáčkoměr sotva dosahuje 4700 a do 5000 to ještě zabírá a nechcípá. Proto ta moje připomínka polobenzín / polonafta. Olej se moc neohřívá a chalič je zamrzlý na 90st. Samozřejmě to nejde přehánět, ale nejživější je ten motor mezi 3 a 4 tisícema otáček.

Je pravda, že to není motor levný, ale myslím si, že se povedl (taky jsem někde viděl, že byl letos vyhlášen v kategorii 2-2,5 litry jako nejlepší motor, nižší a vyšší obsahy jednoznačně ovládaly motory BMW).

Jestli se PSA podaří stejně udělat ten 2,7 litr (s vylepšením záběru od nižších otáček), pak to bude bomba.

Navíc je ve srovnání s VW tichý, při 215 ho na novém betonu neslyším, je jen slyšet valivý odpor pneu a aerodynamický hluk, ale hudba se dá i při 215 velmi slušně poslouchat. Ve spojení s FAP (pevný filtr částic) ani čmoudík při prudké akceleraci.

Abych ho nepřechválil, nevýhoda je v horší akceleraci z nuly, pozdější záběr turba a vyšší pořizovací cena. Ale přes to stojí za to. A 406ku posunuje o půl třídy výš.

Zkoušel jsem ho předloni na testu i v 607ce, tam nic moc (sice dobrý, ale průměr), je znát váha 607ky.

Myslím si, že v 406ce Coupé to musí být lahůdka (trochu i srovnatelná s benzínem), i když to je asi trochu z říše snů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ne to je rubrika na www.peugeot-club.com :) najdes ji v menu na levo.

[Editováno 8/30/02 LK7R]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.