Sign in to follow this  
Followers 0
Guest zdeny.m

Vývěva na posilovač brzdy

6 posts in this topic

stříká mi olej přez bufero na vývěvě peugeot 309 co s tím, za kolik se dá sehnat starší

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně na vrakovišti řekly 4500,- za repasované + to že jim tam nechám tu starou vývěvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4.500,- za vyvevu.. + nechat vlastni starou jetou.. to je trochu dost, ne ?

Oddie je minimalne o neco levnejsi a strarou nechce...

jinak, uz se to tu to probiralo, myslim, ze o tom vi vice Sepp a jeho letecke materialy ;)

Za 4.500,- se da uz pomalu sehnat motor...(repasovany)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Běžná cena za starší vývěvu je od 2.000,- výš. V Annonci ji někdo nabízí za 2.800,- v postatě pořád...

Pokud ji nemáte zadřenou, je možná oprava - ale není to sranda. Není udělaná jako rozebíratelná, takže je třeba odbrousit část výstupku s čepem, držícím vnitřek. Vnitřek se dá vyndat a přetěsnit, přepozdřit ložiska na ojnci a zase sesadit - ale jak říkám, není to sranda a je na to potřeba vybavení.

Na 205/309 tu vývěvu nemám - resp. mám dvě špatné na tuto opravu. Tu repasi mi někdo kdysi dávno nabízel, asi za 1.500,-, ale už netuším kdo.

Se špatně provedou repasí se se ovšem setkal už hodněkrát (nic to nevydrželo), takže s odpověďmi typu \"brnkačka\" pokud možno opratrně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tkže něco málo k vývěvám:

vývěva v sobě skrývá klasický klikový mechanismus s ojnicí a čepem, s kluznými ložisky, které je třeba mazat. Tedy, ve vývěvě musí být dostatek oleje, který se nalévá a kontroluje šroubem s imbus hlavou 8. Pokud olej uteče /netěsní gufero apod.), vývěva se zadře a můžete si jít koupit novou... Jak již bylo řečeno, po vrakovištích bývá málokdy, jinak repasovaná je v Annonci stále za 3900,- (firmu si najděte sami), nová od cca 6tis do 12tis přímo v Peugeotu...

Jak vypadá rozbraná padlá vývěvy, jsem vám s dovolením vyfotil:

Dobrá ojnice s membránou a vrškem

vyveva1.jpg

Pohled do spodku vývěvy

vyveva2.jpg

Kompaktní ložisko s hřídelem vývěvy a čepem, na kterém běhá ojnice - vlevo zničeným, vpravo dobrý kus

vyveva3.jpg

vyveva4.jpg

Nahoře dobrá ojnice, dole ojnice s utaveným čepem. Utaveným doslova - k ojnici je žárem přivařen. Ojnice i čep jsou z oceli, v ojnici je zalisována kluzná vložna z bronzu, ta odtekla jako první...

vyveva5.jpg

Vpravo \"utavená\" ojnice z druhé strany (dobrý pohled, že? ), vlevo ojnice s utaveným a uraženým okem

vyveva6.jpg

vyveva7.jpg

Zničená vývěva je oprvdu dosti častým jevem, jak je vidět v této krabici padlých...

vyveva8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pekne nazorne vysvetleno,oddie. :) Tu membranu jsem na podzim menil.Byla zpuchrela a uz moc ta vyveva netlakovala no a diky tomu jsem jednou brzdil,brzdil.... a zastavil az o favorita co stal prede mnou.... :mad: :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.