Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výfuck - jak na katalyzátor?


voštík

Recommended Posts

Klucíííí, mám dotaz..... Chtel bych pridat par kobylek, tak me napadlo, ze bych prozatim vykuchal katik, ktery je podle me stejne uz po smrti....:)

A proto se ptam jak na to? Respektive co to udela, kdyz ho vykucham a dam tam misto te vyplne kus trubky, aby nevznikaly turbulence....

Co na to emise... zmeni se nejak?

[Editováno 8/26/02 voštík]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavni problem je v tom ze dnesni motory jsou staveny dost casto tak aby fungovaly prave s katalizatorem. Tzn kdyz ho vyndas (vyriznes atd.) tak ne vzdy to pomuze ba naopak. Cetl jsem par clanku o tom jak lidi rezali a za mesic uz zase navarovali :) protoze proste motor ,kterej je stavenej na odpor ve vyfukovem potrubi bez odporu moc nebezi dobre ... to se resi sportovnim katalyzatorem ... ovsem to je celkem draha zalezitost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bych si dovolil odporovat, o čem si myslíš že jsou sportovní keramický katy? Jsou o tom, že jejich průchodnost je téměř jako kdyby tam nebyly. Katík slouží nejen proti emisím ale i proti velkému hluku, a aby nedocházelo k detonacím ve výfukovém potrobí z nespálené směsi. Proto když ho vyndáš ti začne v některých situacích výfuk "střílet," a to je samozřejmě bomba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamos na Escortu vymlatil vnitrek katiku a zacalo mu to zrat o 2 litry vic. Tak tam hodil pruchozi trubku a zacalo to zrat o 1/2 litru min nez puvodne + lepsi vykon + lepsi zvuk.

LK7R ma castecne pravdu, v nekterych pripadech to muze zlobit (spatny casovani zpetnych razu) ci dokonce snizit vykon, ale co vim, tak u P205 a P106 je to naprosto fpohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě, nikdy nekuchejte katíky jen tak. Musí se tam dovnitř navařit trubka, nebo nejlepší je udělat bypas. Některé firmy prodávají krátkou trubku místo katíku, dá se to tam a zase před technickou vyndá. Výhody jsou že projdete emisema bez podplácení a za ušetřené prašule pořídíte bypas a nemáte hlavu z toho jestli ten nelegální způsob vyjde. :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak rikam "cetl jsem" takze je dost mozne ze informace jsou zavadejici. Kazdopdne ten pripad byl u nejakeho Camaro 4.2l a ze prej to auto pak naprosto nejelo. Osobne bych to nedelal ... taky mam celkem nove auto takze takovehle experimenty nejsou moc vitany vzhledem k tomu ze bych ho rad jeste nekdy prodal :). Jinak myslim si ze stejne ma nejvetsi vliv na vykon svody od motoru. Tam jsou vyfukove plyny nejteplejsi a maji nejvetsi rychlost. Tam je potreba zajistit aby nedochazelo ke kolizim proudu vyfukovych plynu. To znamena teda nerezove svody (ten zvuk musi bej DOKONALEJ) nabarveny popripade obaleny tepelne izolacnim materialem aby se to teplo udrzelo uvnitr a musi to bejt bomba. Zadni dil vejfucku uz je na zvuk a minimalne na vykon. Jinak Vostiku kdyz uz tam budes davat tu trubku tak do ni udelej par direk ;) at to trosku rezonuje hahah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nahrazenim katu pruchozi trubkou ziskas treba na P106 pomerne hodne vykonu. Vetsinou kolem 6-10% A kdyz si srovnas ze ta trubka i s praci te vyjde treba do petikila a ladeny nerezovy svody stoji pres desitku, tak myslim neni moc co resit. To me by uz spis vadila ekologicka stranka veci. Ono kdyz si kazdej patej vydela z kary katik, tak budeme za chvilku jezdit s plynovejma maskama. Jinak dirky bych tam byt tebou nedelal, uz tak to bude mit bez katu lepsi zvuk a kdyby ti to nestacilo, tak dirky se daji dodelat pozdeji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz tomam nachystany.... :D pouzil jsem trubku ze stareho stredoveho dilu vyfucku..... to proto, ze tam je ten katik jaksi do zatacky a ten stredovej ma par zatacek..... Takze zitra se jde varit :)

BTW: tak jsem zjistil ,ze tek katik byl uplne v prdeli..... nevim proc, ale byla v nem vypalena dira jak do pr..le :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak jsem se zacetl koukam ze to tu bylo docela bourlivy.... No LK7R mel pravdu tyhle veci se probirali na www.autotuning.cz nebo tak nak a tan manik s Camarem tam strasne machroval ale vetsina zucastnenych radila ze kat. muze jit bez problemu ven....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jelikoz jsem nemel moznost to vyzkouset pred tim nez jsem to auto odstavil, tak tedka muzu rict, ze se maximalne tak akorat zmenil zvuk - cert vi, jestli to je tim vykuchanym katikem nebo taky tim, ze misto zadniho tlumice je jenom trouba jak od okapu :-)))) (je tam jen provizorne, protoze jeden nejmenovany debil mi vyhodil koncovy tlumic :mad: )

BTW: vsimli jste si jo? uz mluvim o zvuku...... a to znamena, ze motor se uz toci!!!!! a dokonce to aji jezdi (to: JR :D)

LKTR: myslim, ze motor z roku 91 neni zas tak zavisly na tom katu - dal jsem misto nej tu trubku a myslim, ze to nicemu nevadi..... Mozna tak akorat emisim :)

[Editováno 8/30/02 voštík]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...