Sign in to follow this  
Followers 0
Gotrek

Dotaz na Rebika

42 posts in this topic

Ahoj Rebiku, rád bych Tě o něco poprosil. Vím, že jsi tu nedávno dělal malou cenovou kalkulaci pro P205. Mohl bys něco podobného udělat na P 405?

Konkrétně se jedná o:

- repase zadní nápravy

- výměna zadních tlumičů (asi plynokapalinové Kayaby)

- výměna silentbloků na přední nápravě

+ možná výměna předních tlumičů.

Na kolik by to tak u Vašendy mohlo přijít (bez klubové slevy) a jak dlouho by to mohlo celé trvat? (den, dva...?)

Díky za odpověď.

P.S. Omlouvám se, pokud má někdo názor, že to do tohoto fóra nepatří... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud chceš něco takového od Vašendy, je lepší mu napsat přímo, či zavolat.

Přeci jen, v servisu u toho počítače nesedí zas tak často, a nečte na fóru zdaleka všechno - takže ta odpověď může dost dlouho trvat, a nebo si ten dotaz taky vůbec nemusí přečíst. Takže fakt raději tyhle dotazy pište na mail, nebo zavolejte.

To samé, když už jsem to nakousl, platí i o případných dotazech na díly na mou osobu ;) lepší je zavolat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky Oddie, já vím, že by to bylo lepší, ale napadlo mne, že by to mohlo zajímat víc lidí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

P 405

Konkrétně se jedná o:

- repase zadní nápravy - výměna ložisek 2x1060, práce 2700

- výměna zadních tlumičů (asi plynokapalinové Kayaby) 2x2100, práce 340

- výměna silentbloků na přední nápravě, 2x184, 2x468, práce 1400

+ možná výměna předních tlumičů, 2x2283, práce 680.

Celkem 17 210 Kč s DPH, pěkný dárek pro autíčko.

Pokud budou čepy zadní nápravy v háji, cena materiálu stoupne na 4300 Kč.

Trvat to bude tak den a půl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky Rebiku za rychlou odpověď, ani jsem takový fofr nečekal... ;)

To že budu muset udělat repasi zadku vím už nějakou dobu, ale dnes ráno jsem se vyděsil, když jsem přišel k autu a zadek byl nějak podezřele nízko, nebo mi to alespoň tak připadalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna se s tou odpovědí trefím do okamžiku, kdy sem Rebik kouká :D

Čepy zadní nápravy radši počítej rovnou - pokud budou OK, tak to bude příjemné ušetření (než naopak, když s tím nepočítáš dopředu, a jsou K.O.). Taky je většinou dobré rovnou vyměnit lanovody ručky, brzdové hadice a trubky - když už se to dělá...

U předních tlumičů si připočítej kompletní horní uložení - to je taky lepší dát rovnou nové.

Kde že byla ta kalkulace pro 205?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tady

Mám taky asi počítat s těma čepama co ? :(už jsem objednán tak uvidíme v pondělí) ... :papa

[Editován dne 12/2/04 Kik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, ale musíš mít kartu člena s vyplněným VIN a RZ a to já sem nestihnul si vyříditi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo Oddie, jenže to můžeš rovnout předpovědět, že válečky budou línat, na přední ose budou v háji nějaký kulák nebo uložení stabilizátoru, ale pro pořádek:

Horní uložení tlumičů:

2x350 silentblok

2x495 ložisko

Lanovody řádově (podle typu) 2x380 Kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžu. Ono to tak v polovině případů stejně bude...

Taky už si počítám věcičky, co budu dělat. Zadní válečky určitě - gumičky jsou sice za pár Kč, ale kdo by se s tím dělal, kompletní trubky a hadice - a když už, tak rovnou i dopředu, tutově vzadu pakny... to je tak, když člověk chce, aby mu to auto nějakou chvíli sloužilo, je lepší to udělat všechno naráz, a ne s tím jezdit do servisu co dva týdny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic pánové, vypadá to, že jdu asi vykrást banku... :(

Ale ta repase a zadní tlumiče se udělat musí, mám dojem, že už to má na kahánku. Abych tam s tím vůbec dojel, přece jen to mám k Vašendovi skoro 300 km...

A přední silentbloky bude potřeba udělat taky, díval jsem se jak jsou vytlučený.

Ach jo, kde na to vzít a nekrást... :(

No nějak se to udělat musí, přinejhorším holt postupně...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, postupně ... já mám ale dojem, že to nějak nebere konce, postupně za chvilku vyměnim celý auto :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

To už je holt úděl starých aut. Největší umění, a vlastně základ, je - umět odhadnout, kdy to má ještě cenu, a kdy je lepší to zahodit...

Tohle taky píšu pod momentálním dojmem z kombíka - už několikátý den sypu na papír, co je třeba na něm udělat, a jestli není lepčí to poslat do pryč. A to mám prosím řadu dílů k dispozici - pokud by se to mělo dělat za plnou cenu v servisu, asi bych jej radši prodal :(

No nic, co se dá dělat, asi to opravíme, kdybych koupil jiné, musel bych na tom totiž asi dělat to samé. Tj. celý podvozek, komplet brzdy... nikdy jsem to zas tak extra neřešil, ale tohle auto se už tak lehce začíná na silnici vlnit, gumy se sjížděj podezřele rychle, brzdový trubky jsou orezlý až hrůza, tlumiče už tam skoro nejsou. Takže, asi počkám na jaro, a půjde na velkou opravu. Dělat to po kouskách, to by mi asi hráblo. Stačilo mi to přehazování motorů, už mě ty auta taky nějak nebavěj tak jako dřív...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, jenže my laikové, kteří si na autě opraví jen pár základních věcí to máme těžší rozhodnout se, zda to ještě za to stojí, nebo už ne. Přece jen máš Oddie výhodu v tom, že se v autech vyznáš víc.

Krom toho, kdybych to prodal, tak asi s citelnou ztrátou oproti nákupu a druhé bych si za to nekoupil (krom toho, že jsem se zadlužil už kvůli tomuhle).

A to už vůbec pomíjím fakt, že po 405 jsem vždy toužil a tohle byla láska na první pohled... :)

Co se dá dělat, pro lásku se musí trpět a děvčata nás také nepřijdou zrovna lacino... ;):P

Takže to dopadne tak, že v rámci finančních možností nechám opravit co půjde a zbytek až zase budou nějaké prachy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdy to není výhoda, vyznat se víc. Když se víc vyznáte, tak taky víte, co všechno se bude muset časem vyměnit, kolik co vydrží, co výměna obnáší, a co to stojí. No, a když to všechno víte dopředu a zkusíte to sečíst - asi je někdy lepší nevědět :)

Holt, auto je prostě drahá sranda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jednou bych se rád zeptal Rebika...

Tu repasi provádíte výměnou celé nápravy? Moji sundáte a po opravě namontujete někomu jinému a mně namontujete od někoho jiného, kdo ji měnil přede mnou? Pochopil jsem to tak správně, nebo moji shodíte, opravíte a namontujete zpět?

Dále mne zajímá zda tam umis?ujete maznici aby bylo možné nové ložisko promazávat, aby neodešlo tak jako originální.

Ještě mě zajímá odhadovaná životnost a záruka.

Díky za odpovědi.

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

V 80% případů vyměníme ložiska zákazníkovy nápravy. Pouze pokud by jsi měl nezachránitelné čepy vyměníme tvojí celou nápravu za repasovanou, nebo? je to už cenově nezajímavé kupovat originál čepy od benexu, to ještě tak na 205, ale tam je to trochu jinak. Maznici tam dáváme doprostřed mezi ložiska. Předpokládaný nájezd je cca 150tkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.