Matt

spotreba u 306 2.0 HDi

10 posts in this topic

jenom takovej technickej dotazek, mate nekdo 306sedan v 2.0Hdi cku??? please chcu to kupovat a ak se vas ptam za kolik s tim jezdite, nekde sem tada cetl ze HDi ma vetsi spotrebu nez starsi diesel, je to pravda???? predem diky za odpoved

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

mam ve sve Xantii motor 2.0 HDi 80kW a jezdim mezi 6.0 a 7.0 l/100 km. Tedy maximum jsem mel 6.9 v tuhe zime, kdy jsem navic casto jen topil motorem vestoje. Jinak se s tim da jet i za 5.2 a to po dalnici, avsak nesmi se spechat (dovolena v rovinatem Holandsku). Kdyz jedu po dalnici v Nemecku 140-160 km/h, tak si to bere 6.3. Pokud mas ten slabsi dvoulitr (66 kW), tak ten ma podle papiru brat asi o decilitr vice. Bud proto, ze je ten motor mene ucinny, nebo jen proto, ze mu lidi vice slapou na krk.

Jinak HDi se s obycejnym dieselem neda srovnat. Tahne uz od 1700 otacek jak boeing, je to dost tiche a kultivovane. Z vyfuku jde jen bila para; cerne cmoudy zname z klasickych dieselu jsou jiz minulosti.

Hodne stesti,

Kaja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem marsalek

Ahoj,

mam ve sve Xantii motor 2.0 HDi 80kW a jezdim mezi 6.0 a 7.0 l/100 km. Tedy maximum jsem mel 6.9 v tuhe zime, kdy jsem navic casto jen topil motorem vestoje. Jinak se s tim da jet i za 5.2 a to po dalnici, avsak nesmi se spechat (dovolena v rovinatem Holandsku). Kdyz jedu po dalnici v Nemecku 140-160 km/h, tak si to bere 6.3. Pokud mas ten slabsi dvoulitr (66 kW), tak ten ma podle papiru brat asi o decilitr vice. Bud proto, ze je ten motor mene ucinny, nebo jen proto, ze mu lidi vice slapou na krk.

Jinak HDi se s obycejnym dieselem neda srovnat. Tahne uz od 1700 otacek jak boeing, je to dost tiche a kultivovane. Z vyfuku jde jen bila para; cerne cmoudy zname z klasickych dieselu jsou jiz minulosti.

Hodne stesti,

Kaja

Nevim no....černé čmoudy jsou dány sešlostí motoru a taky jeho nastavení. Pokud ti někdo \"správně\" potůnuje motor, tak ti půjde černej čmoud i z HDI;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak rika marty kdyz mas sestelovanej aj starej diesel tak je to v pohode ale prece jenom hdicko spaluje dvaktrat, prej rikal me to jeden mechos z peugeotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz slapnes na krk studenymu HDi nebo TDi, nebo jakymukoli dieslu, tak se vali z vejfucku kour jako z pekla... Ale pokud je to dobre serizeny, tak ten kour prakticky neni videt. (Po zahrati motoru samozrejme)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matt : No, k tomu mechanikovi ti gratuluju. On totiz i takovy motor 1.9 D co se daval do 205 nekdy na konci 80. let minuleho stoleti taky spaluje dvakrat.

Dvojity spalovani je totiz supr vec ... bezvadne snizuje vykon !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaluje dvakrát a nejen to. Třeba Commonrail od Fiatu (JTD) spaluje čtyřikrát za dobu komprese a doby hoření paliva. Dva předvstřiky, hlavní vstřik a pak ještě malinkej vstřik už při hoření paliva. Takže když si představíš motor ve 3000 ot/min na dálnici, tak jak to tam v něm musí všechno pěkně trtat, aby to gungovalo. A to ještě se zatraceně velikou přesností. Mně to po přepočtu vychází 50 crknutí triskou nafty do válce za sekundu. A to ještě musí dávkovat na každém vstřiku jinačí množství nafty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.