petrolinecek

Pískání na dieslech

31 posts in this topic

Určitě jste se všichni setkali s divným pískotem u starších dieslů, jak se teď oteplilo a je mokro, tak mi má 2,1TD začala taky pískat. Kdyby to bylo po nastartování, tak je to asi ještě přijatelné, než se vše trochu zahřeje a promázné, ale ono ani po ujetí 20km se to nezlepší, teda když se motor dostane do otáček (kolem 2 tis) tak to přestane, ale na volnoběh to zase rachtá a píská. Zajímalo by mě, zda se to dá nějak ošetřit, třeba něco promáznout a tak. Myslím, že to dělá altík...:( Jen dodávám, že vše chodí dobře a snad nic nevodejde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ošetřit by se to dalo. Teda za předpokladu že je to, co si myslím, a to je řemen na alternátor. Někomu ještě piští spojka, ale to je při jejím používání.

Skoukni na řamen, jestli ná popraskaný jednotlivý drážky, tak to vymněň. Někdy když je moc v háji, tak při větším proudovém zatížení alternátoru začíná i prosvěcovat kontrolka dobíjení. Ale jenom lehounce žhne, poznáš jedině v noci.

Náklady na řemen (Gates) tak kolem 260 tuším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spojka to na 100% není, ale na ten řemen kouknu... Jezdím brzo ráno (ještě za tmy), ale kontrolka dobíjení je OK, rozhodně to neproblikává ani trochu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten piskot muze klidne delat napinaci kladka klinoveho remene, nebo jedna z kladek rozvodaku.....;)

Jo a jeste to muze delat servo.....

Myslím si, ze jsme ti tady napsali dost toho, aby jsi zacal patrat.........:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) OK, mrknu na to, rozvodak je ted menenej a myslim, ze kladky sestelovali dobre, zacalo to piskat vcera, kdyz se oteplilo a zacalo prset. Myslim, te to bude ten klinak. Zkusim ty kladky nejak promaznout a poripade vymenit klinak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdárek, to pískání je klasika, stačí pohnout s řemenem při nějaké opravě a podobně a už to píská, někdy nepomůže ani výměna řemene, proti pískání jedině měnit řemen i s kladkou říkají v servise. Jo taky někdo radí namazat mýdlem, ale na 323F to nepomohlo spíš naopak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je to klíňák, tak na pískání klíňáků je spec. sprej na zvíšení přilnavosti k řemenici a snížení namáhání řemene v příčném smněru a odstraňují tak sekundární jev a to je to pískání. Používá se to na průmyslových strojích. Možno použít i na auto. Jak se to jmenuje, už si nepamatuju, ale tam, kde mají solidní prodejnu s řemenama tak budou určitě vědět.

Teda, je to za předpokladu, že ten řemen má původní tvar a stejně tak původní počet drážek. Protože se to nepozná, dokud ho neshodíš. To je u vícedrážkových. Klasický klíňák může mít zborcené boky a taky se to projevuje hlasitým pískáním. A to i takovým, že se snad přidírá strašně motor. Se mi to taky párkrát stalo.

Mněnit kladku slyším poprvé. Jen jestli ji někdo ze servisu nepotřeboval na svoje bořený auto s rozbitou kladkou. I takoví ptáčci tu lítají.

Olejový filtr vyperou (ponoří) do benzínu, naúčtujou hafol orifinál dílů a pak jim toho hodně v regálu zbyde. Když přijde borec v saku, tak to nebude moc studovat, vyplázne na dřevo a jede se dál.... bohužel.

Proto si co můžu, dělám sám. jednak mně to baví a pak mám jistotu, co a jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hodne casto piska lozisko v altiku, kdyz natahens klinak tak se to spravi ale musi byt fest nasponovanej, doporucuju se zkusit kouknout na ten altik, mel sem stejnej problem, furt sem sponoval a sponoval klinak a potom to prestalo ale kdyz sem se ptal kamosa kterej dela v peugeotu tak rikal ze je to tim loziskem, potom nepis cim to bylo celkem by me to aj zajimalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne zacal piskat remen okamzite po vymene, a je to kvoli zlej napinacej klatke ...tej hned pod servom...treba vymenit aj tu kladku ( u nas cca 1500sk)

pri studenom motore mi preblikava dobijanie a hapruje servo....musim stale pockat kym sa trochu zohreje a zrejme usadne na svoje miesto a potom je to uz vporiadku ...az pokial znova nestartujem ;0)

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při výměně rozvodového řemene je pochopitelně velmi vhodné vyměnit i kladky. Pokud tohle slyšíš poprvé, tak teda potěš koště.... ale pokud možno s tím neblbni hlavu ostatním.

Pokud jde o výměnu kladky řemenu altíku, u modelů s více takto hnanými elementy (servo, klima), tak ta bohužel často odchází také. Tuto výměnu tu řešil někdo se 605-kou docela nedávno, a tato kladka je bohužel i dražší než rozvodová. Pokud se někdo rozhodne tuto kladku neměnit, mimo rámusu riskuje poškození řemenu altíku, a vzhledem k tomu, že tento je o řemenici vedle rozvoďáku, je velká pravděpodobnost toho, že kousek spadne pod rozvoďák, a ten přeskočí - tuto situaci zažil na vlastní kůži např. Radek V., a těch případů znám víc.

Takže si sami rozmyslete, či chcete šetřit na řemenech a kladkách. Pokud se náhodou rozhodnete na nich ušetřit, dost riskujete - ale tím lépe pro servisy a vrakáčisty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie:

chcem sa ta opytat..vies presne ako ta klatka vyzera? na jej bocnej strane je velka sruba ktorou sa do dotahuje...chcem sa opytat ...ked sa ta sruba dotiahne ...ta klatka ma mat volu(teda ma sa hybat) alebo tam ma byt napevno ?...odkedy mi ju dali v servise na pevno (pod tu srubku podlozili podlozku,,,lebo vraj ta kladka nesedi rovno a tym ju chceli vyrovnat) tak odvtedy mi to tak piska...servo vypina..blbne...preblikava kontrolka dobijania....

nahlas rozmyslam ....ale ta klatka ma aku prene funkciu? ma vykryvat zmeny dlzky remena pri roznych teplotach???

vsimol som si ze ked je vonku nad nulou ...tak to piska a hapruje po starte len par sekund...ale ked je -20 tak to robi aj 10minut.....

dik za akukolvek odpoved....nase servisy stoja za hovno....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ja bych altik povolil z drzaku a napnul remen. Pak bych zase vsechny srouby dotahl. Remen by mel jit prstem v prostredni casti trochu prohnout.

Myslim si, ze by nemel byt dotazen moc na fest, pac pak odchazeji loziska v altiku, a kdyz je na volno, tak to zase nedobiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sh4d0w: cpát někam podložky je tedy dost velká prasečina.

To pískání a vynechávání serva, co popisuješ, je způsobeno málo napnutým řemenem. Pokud je ta kladka špatná. doporučuju výměnu.

Jinak mi není příliš jasné, kam dali tu podložku, a jak to, že ta kladka \"nesedí rovně\".

Vix: u těhle typů je altík napevno. Napnutí řemene se dělá právě tou kladkou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie : Aha. Ja tam tu kladku nemam. Ale vzdycky zapasim s tim regulacnim sroubem, protoze na spravnou stranu se mi ho povede tocit vzdycky az na poctvrty, popaty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ta kladka je urcite zla lebo mi kvoli nej uz praskli dva remene.

ale ta kladka ked je spravne dotiahnuta a upevnena....ma sa hybat??? lebo s mojou nepohne ani slon tak mi ju utiahli

na tu kladkumusim cakat 10dni kym ju objednaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, hýbat. Má se volně točit, ale prakticky bez vůle. To máš na mysli?

Pokud jde o celý držák kladky a jeho uchycení k motoru, to bych musel vidět, ale na všech motorech co si v paměti vybavuju je napevno, pružinový neznám - existovat ovšem může, zdaleka všechny motory takhle neznám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie : Kladka na rozvodáku, to je jiná, jasně že výmněna ....

Kladka na klasickým řemenu s otazníkem ... :) Textík se týkal výhradně klasickýho řemenu, rozvoďáku se to netýkalo ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

On někde na začátku psal, že mu měnili rozvody...

Ono s těmi rozvody je to také tak: předpis Peugeotu pro tyhle starší diesely (1,8D, 1,9D, 1,8TD, 1,9TD...) je výměna po 120tis km, řemen + obě kladky. V praxi, pokud to pak servisuje neznačkový servis, a neorig. díly, se pak většinou mění řemen dřív - většinou se doporučuje 60 - 70tis km. Po 60tis km je ale zbytečné měnit kladky - no a tak vznikla fáma, že u naftových pažoutů stačí měnit řemen. Jenže, když se to takhle udělá čtyřikrát...

Já většinou doporučuju, první výměnu komplet - řemen + obě kladky, a případně po 60 - 70tis řemen - a kladky pak ob výměnu řemene.

Co se týče kladky toho altíku, tak je k vzteku ta cena - ale když je K.O., co holt zbývá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panove, dneska se na to podivam a zitra vam tu napisu, co jsem zjistil a cim to bylo. Kladky rozhodne menit nehodlam. Auto bylo dotazeny a tak jsem samo menil filtry, rozvodak a naplne. Nevim, dko a jak s tim jezdil. Je fakt, ze kladky jsem nemenil a ani nehodlam. Vypadalo to celkem dobre a ani ten rozvodak nebyl tak spatnej (asi uz menenej, auto melo najeto 180, tak to asi uz menili), jenom trochu malonaplej. Myslim, ze to bude tim volnejsim klinakem. Dneska to utahnu a mrknu, jestli kamos nema nejakej ten super sprej, abych to kdyztak trosku prostriknul.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.