Sign in to follow this  
Followers 0
trollik

chladic-vetrak

11 posts in this topic

Kamaradovi se prestal tocit vetrak P405 GL-1vetrak.A pri delsim stani semu to zacne prehrivat.Udelali jsme ho na extra vypinac do kabiny,jako rychlo-opravu. Nebylo moc casu zkoumat co je v coudu.Poradi mi nekdo kam se kouknout.Proklepavali jsme draty kam co vede.Jedno misto ke zkoumani mame.Spinac v chladici.Ale sbeznym promerenim:nema tam jit kabelama stava stale jak tomu bylo u S120?Nic jsme zkouseckou nenamerily!A je tam paralelne ke spinaci na chladici nejakej kondenzator nebo co to je.Nemohlo byto byt relatkem.Urcite tam je,ale kde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvni co bych udelal je ze prehodim dratky z toho co facha na ten druhej. Nevim ale presne jak to je zapojeny. Kazdopadne pokud by byly kratky, tak bych je nastavil a zkusil jestli se bude toct. POkud ne, tak je asi v pytli jeho motorek a pokud jo, tak aspon vis, ze jedna vec je OK a hledal bych zahadu v dratkach.Potom se podivej na tó relatko...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem petrolinecek

Prvni co bych udelal je ze prehodim dratky z toho co facha na ten druhej. Nevim ale presne jak to je zapojeny. Kazdopadne pokud by byly kratky, tak bych je nastavil a zkusil jestli se bude toct. POkud ne, tak je asi v pytli jeho motorek a pokud jo, tak aspon vis, ze jedna vec je OK a hledal bych zahadu v dratkach.Potom se podivej na tó relatko...

a ted me jeste doslo, ze kdyz jste to hodili´do kabiny na rucni spinani, tak asi motorek facha, ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jo!Facha.a draty nikde strihnuty nebo neco takoveho,nejsou.A to relatko je kde?Vim zjistil bych to podle cisla kabellu,ktere je z motorku videt a je k precteni a relatko vim co je:-),ale proc se nezeptat a jit najisto,ze:-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, už to tady bylo ! :D

Mám dojem, že tady oddie a Hics vedli s ostatníma plodnou diskuzi, na jejímž konci byl výsledný obrázek-schéma zapojení sahar tak, aby se za jízdy točily obě dvě. Je to sice trochu off-topic, nicméně jsou tam také informace, kde co je.

zkus zalistovat v historii ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mě napadá, když už jste to vytáhli, že jsem mezitím ze svazku dohledal a oměřil originální zapojení té elektriky pro sahary (pro dva větráky). Akorát to nemám tady, je to někde doma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen pár postřehů díky radám Oddimu, Petru 605 a vlastních kutilských pokusech.

Pokud není někde vyloženě volnej drát, nebo někde něco nechybí, tak nejjednodužší je vytáhnout konektor z čidla na chladiči a propojit dráty. To je počáteční impuls pro roztočení ventilátoru. Pak prozkoušet relátka, vštšinou ze předním světlem. Jo, zapomněl jsem na pojistky, jsou hned u baterky a ty ventilátory jsou přez pojistky hned napřímo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli pak se tady ale nejedna o jednovrtulovou variantu? :)

Tam je to casto bez relatka. Ten valecek neni kondenzator, ale nejaky odpor, ktery na 1.stupen zpomaluje vetrak... na 2. st. uz neni aktivni, ale ten 2. stupen se podari jen malokdy... Vypada to na ten spinac asi. Nebo ty pojistky

Share this post


Link to post
Share on other sites

me se prestal tocit vetrak vcera hehe tak sem na to koukal a je to v blbejch konektorech doporucuju ustrihat konektory a dat tam novy ja mel zrezly konektory na cidle a este na vejs us to taky blblo tak sem dal novy a je to v pohode ... :D

PS:francouzi maj holt konektory na houby

us sem je musel menit i u kostry svetla mi blbly taky a na renaultu je to samy hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.