LIBOuRák

Spojkááááááá

27 posts in this topic

Stalo se vám někdy, že by vaše bytí a nebytí (jetí a nejetí) záviselo na kousku plastu,který praskne každé 2 měsíce a v ceně cca 60 Kč ???? :mad: :mad: :mad: :mad: Jedná se jakousi plastovou spojku asi 5 cm dlouhou,která snad spojuje spojkový pedál s lankem. V srpnu=odtah do servisu za 1 500,- + ojebali mne. (Ŕekli mi že se to samostatný nevyrábí a že mi to budou muset měnit i s lankem atd.=dalších cca 900,- .) Podruhé v říjnu-táhl mne kolega. Nechal jsem vyměnit celou spojku (bývalý majitel ji nešetřil) i s lankem a doufal jsem že budu mít klid.= Cca 6 000,- . Přišel ledenec a při parkování u servisu ta třetí (zaručeně nová) bestie křupla taky. Už se sakra bojím šlapat na spojku a čekám,kdy a kde to zase prdne a pedál půjde na podlahu. Už jsem chtěl do bovdenu stříknout olej,abych snížil tření ale v mrazech by to mohlo zatuhnout. Heeeeelp. :(:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Menis alespon preventivne servisy ?

2) nesla by ta platova spojka udelat nejak jinak - kvalitneji, nebo ji nejak obejit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom poznámka, my jsme lanko se spojkou v říjnu neměnili. Pouze klasický spojkový set. Navíc to nemá s lankem co do činění, prostě ty platy v extrémních mrazech můžou prasknout, Fordy měly stejný problém.

Výroba té spojky z jiného materiálu je obtížná, nebo? se tře o pedál, tedy musí být měkčí.

Navíc to píšete, jako by jste zase někde stál se spadlým pedálem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud chcete do lanka stříkat olej, tak kdyžtak jen silikonový (sprej Silkal).

Ten plast je sice náchylnější k prasknutí, ale zas tak často by opravdu praskat neměl.

Výroba toho bazmeku z něčeho jiného než z plastu možná je - je to ale zábava na dlouhé zimní večery, pokud k tomu nemáte potřebné vybavení :)

Už jsem to viděl vyrobené z oceli, pokud to ale takhle uděláte - s ocelovým čepem - je třeba to důkladně mazat tukem ( a stejně to časem ožvejká ten výstupek na pedálu, takže bude třeba vyměnit pedál).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen poznámečka ke snížení tření ...

Koupil jsem o víkendu u nás v kvelbu takovou malinkatou nádobku s čirou tekutinou. Je to na rozhýbání a promáznutí všech zatuhlejch věcí, říkal ten borec. Tak jsem to zkusil a když jsem zrovna mněl vytažený spojkový lanko, tak jsem tak tak 15 kapek nakapal. Do večera jsem ještě na autě dělal a pak se stal ten ZÁZRAK. Po nastartování jsem myslel, že jsem lanko spojky nezapojil. Šla mi hodně těžko. A te?ka běhá s malinkatým odporem. Je to super přípravek.

Stál mně 26 Kč :) Je tam toho asi jako 2x kapky do nosu :) (nějak jsem si nezapamatoval objem) Je to hlavně na brzdy a brzdové válečky a bowdeny. Hledal jsem výrobce a byl tam jen dodavatel pro český trh. Až v rohu byl uveden Lucas. Píšou rovnou do bzrdových elementů a vodičí třmenů. Super věc.

Název jsem zapoměl. ?ádný bombastický reklamy, nempadný balení v malým sáčku, černobílá nálepka ...

Zjistím přesný název, o víkendu zase jedu domů ... :)

Vřele doporučuju a stojí to za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som mal podobny problem so spojkou a to po vymene pritlacaku. Ten novy je nejaky tvrdy a stale som trhal lanko. Ked som pocul cenu noveho tak ma skoro vyvalilo. Tak som zbehol do zeleziarstva kupil som ocelove lanko 4mm , na koniec som zatlkol 3 matice stvorky-mosadzne, a nakoniec som to este zapajkoval cinom. Prevliekol som to cez tu plastovu kocku, natiahol do boudenu a jeto. Po case my vsak rupla aj ta plastova sranda tak som to vyrobyl z medenej pasoviny hrubky tiez 4mm ohol som to do tvaru U prevrtal dierkuna lanko dal tam este srob aby sa to dalo zachytit na pedal. A teraz mam svaty pokoj, Ale este pre istotu nosim v aute este jedno lanko. U tohto je nrvyhoda to ze musis najskor prevliect lanko cez otvor v kasni a az potom davat do boudenu lebo ta kocka je trochu vacsia a nevlezie to cez ten plastovy prechod. Ak to mas nacvicene tak cela tato vymena na ceste 20min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Rebik: Psal jsem to tak,že mne děsí dosavadní statistika. Mám to vozítko moc rád a chtěl bych s ním ještě něco najet. Ćekal bych ale že ten plast vydrží trochu víc když ho tam Frantíci zvolili. Na tak namáhané místo by se hodil jiný materiál. Ostatním : Doufal jsem jen že se tu někdo pochlubí s nějakým \"fíglem\" jak tomu předejít. Všem zatím děkuji. Něco z toho zkusím,nejdříve asi tu zázračnou \"meducínu\". Ještě dotaz . My si tu všichni Vykáme ? Nešlo by to jinak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je těžký, když se objeví někdo v servise tak mu samozřejmě vykám, ale na fóru jsem potom rozpačitý - u lidí se kterými jsem se viděl osobně, aby je to nenamíchlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Něco podobnýho jsem si koupil v létě taková průhledná lahvička z umělý hmoty bez popisu prej to je do škůdek a stálo to taky podobně fakt super věc

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Rebik: V Rusku jsem nebyl a do šedesátky mi chybí ještě 34 let,takže to neměj těžký,nejsem namíchací. Jsem rád že existujete. Jste 1.servis ve kterým jsem si o autu s někým poklábosil a kde jsem se o problémech něco dozvěděl. Jinde se jen zeptají o co jde,vezmou si klíče a za pár dní to odevzdává jinej člověk s papírem,kterej se až z toho papíru dočte co bylo v nepořádku. Pak jen vrátí klíče,vezme chechtáky a sbohem. === studené,neosobní,nepříjemné. Díky,měj se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím, prosím smutně koukám, název té zázračné tekutiny v lahvičce nenacházím!!!:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem LIBOuRák

To Rebik: V Rusku jsem nebyl a do šedesátky mi chybí ještě 34 let,takže to neměj těžký,nejsem namíchací. Jsem rád že existujete. Jste 1.servis ve kterým jsem si o autu s někým poklábosil a kde jsem se o problémech něco dozvěděl. Jinde se jen zeptají o co jde,vezmou si klíče a za pár dní to odevzdává jinej člověk s papírem,kterej se až z toho papíru dočte co bylo v nepořádku. Pak jen vrátí klíče,vezme chechtáky a sbohem. === studené,neosobní,nepříjemné. Díky,měj se.

Ňák tak. A na ten drsný humor se dá taky zvyknout. :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to prasklo na GR předloni v létě a bratranci na MI16 toto léto. Měl jsem 87 a on 89 nebo 90. Mě šel pedál celkem ztuha, ale jemu lehce, skoro jako u funglovky.Nevím, proč takovou součástku dělají zrovna z palstu když např.u serva na světlo tu páčku co naklápí parabolu dělali ze slitiny a u novějších aut se dělá z plastu. Podle mě šetří na nepravém místě. Uvažuju, že si to buď nechám udělat nebo sám udělám z nějakého kovu. Kov je kov a plast je pořád jenom plast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeší se tady lanko s bovden a plastový čep, ale měl bych dotaz. Co způsobuje těžký chod pedálu? Lanko v bovdenu chodí lehce a je neporušené. Je něco, co se může přidírat na páce ovládání spojky (ložisko, pouzdro) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

těžký chod pedálu = odpor lanka v bovdenu + síla lamel přítlačáku + případné zadřené části:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj spojkovej pedál se mi zdá taky jako docela tuhoš. Někdy,když si potřebuju šlápnout rychle tak ten odpor celkem ujde ale jakmile mám pomalu couvat nebo popojíždět a regulovat spojkou tak to jakoby ztuhne a připadá mi že bych potřeboval sloní nohu. Už jsem přemýšlel o tom,nechat ten plast odlít např. z bronzu ale po poradě s Rebik a Co. jsem to odložil. Něco se tam prý o něco tře,nebo pruží či co ? A tak se bojím a bojím . . .bojím . . .bojím . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuhý pedál způsobuje jedině cesta = lanko, nic jiného na něj vliv nemá. Ale ty ho máš nové ne??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měl lanko venku, prolil jsem bovden olejem na bowdeny, lanko vrátil a bez výsledku. Což, já si zvykl, ale partnerka s tím autem nechce jezdit (chybí jí i posilovač řízení a automat...). Když jsem se snažil ručně hnout s pákou spojky, za kterou tahá lano, tak jsem s ní moc nehnul, je to normální ?? Pohledem na pouzdro (po vyndání krytky na tělese převodovky) ve kterém chodí ovládání páky spojky jsem nezjistil jeho narušeni, trochu jsem ho mázl. Tak nevím. Také mě zaráží, že mám na 405 1,9 D rok 1991 provedení, kde se seřizuje chod pedálu lanem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.