Boss

306 sedan 1.6i - par drobnych dotazu

31 posts in this topic

zdravim vsechny priznivce francouzskeho lva. Jsem cerstvim majitelem ojete 306 sedan 1.6i/2000 a rad bych se zaptal na par veci. Predne, jakou baterii bych mel zakoupit. Puvodni majitel mi tam dal nouzove (na starou neslo nastartovat) novou 40Ah baterku. Ale v knizce jak na to? pisou minimalne 44Ah. Vadi to? Mam v el. ovl. zrcatka, okna + radio + mlhovky vpredu i vzadu. Dale sterace. Potrebuji vymenit, ale v peugeot servise za ne chteji kolem 900,-Kc. Jsou nejake kvalitni ale cenove prijatelnejsi? A potom ostrikovani. Jak seriditi trysky aby splihali na sklo a nekam jinam? A jak je protahnout? Ne vsechny strikaji, dve spis jen tecou:). Diky za odpovedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterka u benziňáku by snad vadit neměla - pokud je teda nová. Samozřejmě čím silnější, tím lepší.

Na stěračích bych nešetřil, orig. Peugeot vydrží při dobré péči dost dlouho, náhrady seženeš např. v autobenex (www.autobenex.cz). Trysky seřídíš špendlíkem a protáhneš nějakým tenkým drátkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svou 306 jsem kupoval teprve před rokem, a taky jsem měl problémy s tryskami ostřikovačů. Chvíli stříkaly kam byly nasměrovány, pak zas kus vedle, pak jen tekly... Příčina byla v nějakém svinstvu, které se mi ani po dvou měsících neustálého čištění a protahování trysek (hadičky jsem samozřejmě taky vyčistil) nepodařilo odtamtud dostat. Svinstvo bylo uvnitř trysek a občas se dostalo na dírku. Dírku jsem protáhl, svinstvo zajelo zpět (ale spodkem nevypadlo) a čekalo, až mě bude moci zase nasrat a ucpat dírku! Až jsem toho měl dost a koupil za pár šupů nové trysky. A rovnou ty s rozptýleným proudem - dělá to takový sprej na obrovskou plochu skla, nelituju.

Luccasi, jak jsi dopadl s tou kolébkou přepínače na stahování předního okna - už to chodí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

k tem steracum: Je fakt rozdil sterace za 900kc az za150kc (kovove) z benzinky? Meli tam jeste Bosch za cca 300 ale vzal jsem na 309 ty za 150 a uvidime... i kdyby mely vydzet polovinu toho co ty za 900 tak se to myslim vyplati. Zatim jsou OK, stiraji slusne a nevrzou....

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Garfield: kolik stoji nový trysky? jsou univerzální, nebo je víc typů? Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Až jsem toho měl dost a koupil za pár šupů nové trysky. A rovnou ty s rozptýleným proudem - dělá to takový sprej na obrovskou plochu skla, nelituju.

Co to je - trysky s rozptýleným proudem???:o:o:o:o To jsou nějaký universaly - daly by se dát i na 309??? Sorry, ale nikdy jsem o nich neslyšel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tie trysky vodu nestriekaju ale rozprasuju ako sprej, lepsie povedane spravia taku vodnu hmlu a rozleze sa to po celom skle. je to super a nemynies ani tolko vody ako u tych co striekaju vodu.Tie trysky som nevidel univerzalne ale daju sa prisposobyt z niecoho ineho ja som tam dal z naburanej novej LAGUNY , trochu upravit plast a jeto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Garfield

Svou 306 jsem kupoval teprve před rokem, a taky jsem měl problémy s tryskami ostřikovačů. Chvíli stříkaly kam byly nasměrovány, pak zas kus vedle, pak jen tekly... Příčina byla v nějakém svinstvu, které se mi ani po dvou měsících neustálého čištění a protahování trysek (hadičky jsem samozřejmě taky vyčistil) nepodařilo odtamtud dostat. Svinstvo bylo uvnitř trysek a občas se dostalo na dírku. Dírku jsem protáhl, svinstvo zajelo zpět (ale spodkem nevypadlo) a čekalo, až mě bude moci zase nasrat a ucpat dírku! Až jsem toho měl dost a koupil za pár šupů nové trysky. A rovnou ty s rozptýleným proudem - dělá to takový sprej na obrovskou plochu skla, nelituju.

A ty trysky jsou original peugeot nebo jsi je vzal z jinyho typu auta a poupravil? Na sluzebni fabce je totiz mam taky a nema to chybu. Sklo je ihned jako novy.

[Editován dne 31/1/04 Boss]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem jofo

Tie trysky vodu nestriekaju ale rozprasuju ako sprej, lepsie povedane spravia taku vodnu hmlu a rozleze sa to po celom skle. je to super a nemynies ani tolko vody ako u tych co striekaju vodu.Tie trysky som nevidel univerzalne ale daju sa prisposobyt z niecoho ineho ja som tam dal z naburanej novej LAGUNY , trochu upravit plast a jeto.

Laguna ma ostrikovace zespodu na kapote jako 605? Ja s nima mam taky problemy. Vevnitr je nejaky vyhrivani, nebo, co to je, davno to uz nefunguje, ale pekne se to zevntr droli a casto to ucpe dirku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vies ze ti teraz nepoviem, tie trysky zhadzovali manici z Renaultu. Ale su dost podobne tak budu urcite zo spodu. Ked ich tam budes davat tak to je dobre prilepit silikonovym tmelom co sa lepia skla. Ten drzi jak cert. Inac v podstate tam das z cohokolvek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To MEDVĚD, NICEONE, BOSS, JOFO:

Samozřejmě nemůžu vyloučit, že se někde prodávají trysky jako značkové za těžké prachy na určitý typ auta, ale jinak to jsou samozřejmě univerzály, které jsem koupil v Baumarktu (nebo to bylo OBI, už si přesně nevzpomínám). Mohly stát tak okolo dvou stovek. Všechna normální auta mají upevnění trysek stejné - jen díru v kapotě, a zbytek upevnění je už podle konstrukce trysky. Staré trysky se (po vyvléknutí hadiček) podle typu buď vyšroubují nebo jen vytlačí, já jsem je zespodu vytlačil (samozřejmě se zničily). Ty univerzální nové vypadají tak, že se na ně navleče profil tvaru trysky ze silnější gumy, zeshora se celé provleče dírou v kapotě a zespoda se na trn trysky (má závit) našroubuje matka (s vějířovou podložkou). Nakonec se na trn trysky zespoda opět navlékne hadička. Hotovo, všechen materiál je přiložený v sáčku. Mezi kapotou shora a tryskou je tedy ten profilovaný kousek gumy, který po přitažení matky zabezpečuje, aby si tryska sedla bez ohledu na nerovnost kapoty, takže žádný tmel už není potřeba, jak psal JOFO, guma se vymáčkne do potřebného tvaru.

Jo, a ta tryska nemá dírku kulatou, ale obdélníkovou, a jde seřizovat jako normální tryska, jenom se místo špendlíku použije přiložený klíček (nebo si člověk může zbrousit desetník :D) Je to fakt super, vada jen jedna - zdá se mi, že ostřikovací kapalina ubývá trochu rychleji. Ale zase nikdy nestírám ani cen?ák suchého skla, trysky ho dokonale popráší rozesprejovanou kapalinou, takže nelituju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ó díky, velký žlutý kocoure, mám pocit, že se po nich poohlédnu a třeba budu taky spokojenej;););).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za poklonu, Medvěde, jen k mému plnému titulu ještě náleží LÍNÝ a ŽRAVÝ, na tom si obzvláš? zakládám!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To BOSS: Ohledně baterie se zkus podívat na www.autobaterie.com. Je to prodejce Akumy, ale má to moc hezky zpracované, dozvíš se tam spoustu věcí, třeba i to, že ta nejvyšší třída baterií, celovápníkové (bez šroubovátek na elektrolyt, s \"okem\") se nehodí na naše starší auta, protože by sis musel nechat upravit napětí dobíjecí soustavy na min. 14,6 a max. 15 V. Zatímco my máme ještě rozmezí 13,8 - 14,3 V. Tak bacha, aby sis novou baterku po dvou letech nezničil.

Co tam nepíšou, že existují tři normy pro startovací proud, dost důležitou veličinu, tak taky bacha, až budeš srovnávat startovací proud baterek od různých výrobců.

Píšeš, že máš v návodu kapacitu min. 44 Ah - na www.autobaterie.com pro naše auto ale uvádějí min. 55. Já osobně vždycky dávám do auta kapacitu o třídu vyšší - tzn. na benzínu P-306 mám 62 Ah (startovací proud 510 dle ČSN/EN) a na naf?áku P-205 mám 72 Ah (start. proud 680). A i ten osmnáctiletý naf?ák se svými 280 tisíci km teď při těch mrazech neměl se startem nikdy problém (a to denně jezdí jen 8 km tam a 8 km zpátky, což je na baterku dost záhul, asi ji příští týden vytáhnu a dobiju). Cenově je rozdíl mezi třídami asi tři až čtyři stovky, což za ten klid stojí, baterku máš na 5-6 let.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Garfield: Az nekdy pujdes okolo nejake 605, tak se na to mrkni. Tam totiz zadne diry v kapote nejsou. Otrikovace jsou pripevneny na drzacich zespoda na kapote a jeste do nich vedou draty s elektrikou, ktera zrejme ma ty kosticky ohrivat, aby v nich nezamrzla voda. Maji jste regulaci naklonu pomoci otocne hridelky. Cili Jofo vi o cem mluvi a tady bychom asi s nakupem v OBI neuspeli. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.