gvg

Doba žhavení

23 posts in this topic

Zdravíme vlky!

Mám dotázek co se týče doby žhavení: Je nějak z tý modrý krabičky u motoru řízeno, jak dlouho se bude žhavit? V létě či na podzim je to asi těch 5-6 sek., ale když mrzne, klidně i 10. Tak se ptám, zda se to nedá nějako poupravit na léto, aby to ani při zahřátým motoru nežhavilo tak dlouho (a vlastně asi zbytečně)? Né, že by mi to nějak obvzláš? vadilo (zvláš?, když vůz lítá o 309), ale - aspoň vědět, jak to funguje... Tak díky všem!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mas dobry... me to zhavi v zime v mrazu tak 15 vterin. Ale zase to chytne na otoceni, takze tim lepe. Nekdy se ale stane, ze nezacne zhavit a to muzu tocit jak debil :) Staci ale klicek vypnout znova zapnout a chytne se, nechapu :( Jinak i v zime, jakmile je motoro trosku zahraty, tak uz nezhavi vubec. Teda aspon ume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha a já si říkal, bůhví jak dlouho mi to v zimě nežhaví.. :D Tak ještě zjistit tu funkci, na čem je to závislý, to by bylo něco... BTW: v -20 jsem to napotřetí natočil a v -15 ani náhodou. Takže je to u Vašendy a výsledek: špatný trysky, kua...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si myslím, že v létě pokud víš, že motor je teplej (pro nenechavce ohřátej :D) to prostě natočíš hned a na nažavení nemusíš čekat a máš problém vyřešenej...Auto by ti v poho melo chytnout, alespoň me chytá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vidis..to je me zahada..prijedu s autem, necham ho stat v mrazu 3-4 hodiny, vlezu a nezhavi, normalne hned nastatruju napoprvni. A nekdy za stejnych podminek zacne zhavit a pak teprve startuju. Za tu dobu to musi uz byt dost vychladle, precejenom v mrazu... No a nekdy jak rikam, tak jeden z 20 startu proste prijdu..cekam, nic, tak startuju a muzu tocit treba minutu a nic. Musim vypnout klicek, zapnout zacne teprve zhavit a pak muzu jet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doba zhaveni by mela byt zavisla na teplote motoru. Cim studenejsi, tim delsi. Modernejsi motory maji pry i snimani proudu, co tece do zhavicek. Pokud to zlobi, tak je nekde chyba, bud ve snimaci teploty (zjistim, kterej presne to je), nebo primo v krabicce s tim relatkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono jak u kterejch modelů. 205, 309, 405 a podobmý verky :-))) nemají interakci s teplotou motoru. Nejčko sem někde slyšel, že dobrá ochcávka je, že se žhavení u některejch západoněmeckejch krámů spouští už při otevření řidičových dveří. Je logický, že pak už stačí strčit klíček do zapalování a hned točit. Cák nápad to nejni zlej, ale lidi hned začnou tvrdit, že germáni už maj diesely, který nepotřebujou žhavení a podobný woloviny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pocit, ze jsem cetl v chytry knize o mym ZX, ze pry pokud se seslapne pri zhaveni plyn, zhavit prestane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm, koukám, co člověk, to názor. Děkujeme Hicsovi za krásné označení :D a ptáme se dále: pokud není žádný vztah mezi teplotou motoru, jakto, že někdy to trvá déle a někdy ne?? To jsem z toho jelen...:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruku do ohně za to nedám, ale mám pocit, že i má 205 z 88 ruku má měření proudu který teče do žhavek a tím pak v podstatě reaguje na momentální teplotu motoru. Protože doba žhavení za studena a za tepla je jinačí.

S předžhavením u VW je to tak. I Felička už to má, otevřeš dveře a přežhavuje se. To znamemá, že tam nejde plný proud, ale jenom takový na \"probuzení\" :) Naplno žhaví až když otočíš klíčkem. Na druhou stranu, má čidlo na teplotu motoru a když je tuším nad 60 tak nežhaví vůbec. Má pak za následek při relativně teplém motoru že startér točí a ono nic. Furt to byl problém u firemní Feličky. Servismani to nechtěly přemostit, prej jsou \"značkovej servis\". Tak se koupila silnější baterka a se to prostě vždycky utočilo na výdrž :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedna z chytrych knizek pise:

Motor je vybaven zhavicim systemem. :o

Doba potrebna k zhaveni zavisi na teplote chladici kapaliny a je signalizovana kontrolkou zhaveni na pristrojove desce. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-litrove HDi to ma se zhavenim takto:

- po zapnuti zapalovani zacnou zhavit svicky a rozsviti se kontrolka

- doba zhaveni zalezi na teplote chladici kapaliny:

-30*C = 16 sec

-10*C = 5 sec

0*C = 0.5 sec

18*C = 0 sec

40*C = 0 sec

- po zhasnuti kontrolky zhavi svicky jeste max. 10 sec, pokud nezacnete startovat

- zhaveni probiha pouze:

pokud je teplota chladici kapaliny nizsi nez +20*C,

otacky motoru jsou vyssi nez 70ot/min po dobu 0.2 sec

- po vypnuti starteru se pusti zhaveni na 1 min, dokud:

teplota chladici kapaliny nepresahne +20*C,

mnozstvi vstrikovaneho paliva je mensi nez 35mm3,

otacky motoru jsou nizsi nez 2000ot/min.

Ufff. Howgh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To s dveřma je na prd, doba žhavení studeného mi nevadí, ale budu muset upravit to dožhavování po startu - když je pod nulou, tak mi to po startu tak půl minuty vynechává, když vychladnou žhavky. Novey model 405-ky to má, vč. vypínače dožhavení na čerpadle, já to mám ale dané do staré elektriky bez toho...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie

mne to robi tak isto,ale na 1.9 D; ked je pod nulou tak po nastartovani asi 10 sekund pohoda a potom zacne \"kaslat\" dokonca ked bolo -18C chytil hned ale po tych cca 10 sekundach \"chcip\"

Ten clen na zvysene otacky mi nefunguje, tak som to riesil miernym zoslapnutim plynu na chvilku...

Myslis ze je to OK ??

Ja us som vymyslal, ze co je zle .... :o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to je přesně ono. Novější 1,9TD má na čerpadle mikrospínač, na páce plynu. Když nesešlápneš plyn, je sepnutý, při sešlápnutí rozepne. Tak to je ten vypínač dožhavení.

Pokud nastartuješ a necháš to na volnoběh, spínač je sepnutý, a žhaví to ještě asi minutu, pokud přidáš plyn, tak se žhavení vypne.

No, a já jsem dal tenhle novější 1,9TD do kastle se starou elektrikou, takže tam to dožhavení není - a přesně takhle mi to pod nulou kašle. Nastartuje na cvrnk, několik sekud běží naprosto pravidelně, a kyž vychladnou žhavky, párkrát zakopne... Přidávat předvstřik už nehodlám, už takhle jde dost tvrdě, tak spíš časem vymyslím něco na to řízení dožhavení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A hele! Tak mě to asi nefachá! chová se to přesně podle pravidel vypnutýho žhavení. Po asi 3 vteřinách to začne kuckat. Se na to budu muset mrknout. Konečně se na tom autě postralo něco jinýho, než co sem sám dodělával! :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli je to ono, se zjistí jednoduče - nastartovat, a hurá s drátem pod kapotu, a propojit + na žhavky napřímo.

Ale pozor! Nesvádět na to všechno! V první řadě je třeba vědět, že máte v pořádku vše ostatní - tlaky, trysky, čerpadlo - a ne že to hodíte za hlavu a jen prodloužíte žhavení ;)

Že prodloužení doby žhavení znamená taky snížení životnosti svíček, je asi jasné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.