Sign in to follow this  
Followers 0
tomyka

zdoxina p405 1.9d

22 posts in this topic

auto nastartuje len treba dlhsie tocit s starterom a potom ide v poho. po prejdeni cca 250m ked nahodou stojim na krizovatke(neutral) zacnu padat otacky a xcipne. po dlhsom startovani zas naskoci. ked prekonam kriticku vzdialenost v rychlosti tak v pohode .po zohriati uz nexcipne. cim to muze byt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomyka:Osobně bych řekl že ti padá hladina nafty v okruhu (někde ti to přisává vzduch.Tento problém jsem měl také. Z prvu stačilo startovat trochu déle a auto jelo. Po pár dnech se situace tak zhoršila že jsem nastartoval, auto ujelo cca. 200m a začali klesat otáčky a chcíplo. Závada byla v předehřejvači nafty (hliníkový obdelníkový blok do něhož jsou zaustěny kovové (nerezové) trubyčky). Tento předehřejvač je umístěn v zadní části na bloku motoru na straně spolujezdce. Kolem kovových trubyček to začne přisávat vzduch a sistém se zavzduňuje.

Závada se dá lehce odstranit - obě kovové trubyčky propojíš napřímo Gumovou hadičkou.

Pokud by se problém opakoval tak muže být závada ještě

1) -u podtlakové pumpy na naftu. Zde muže být prasklá membrána. Já jí pořídil od Oddiho. Nebo na vrakáči za 1200Kč.

2) -u naftového čerpadla-na osičce kolem níž se otáčí páka akcelerátoru je gumový ókroužek, ten může být spuchřelý nebo protržený.

Snad jsem ti trochu pomohl. Popř. se omlouvám za špatné posání závad. To? mé zkušenosti.

Čus maxim

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to prepojenie kovovych trubiciek som nepoxopil:) zaneseny naftovy filter to nemoze byt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem tomyka

to prepojenie kovovych trubiciek som nepoxopil:) zaneseny naftovy filter to nemoze byt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomyka: Je to jednoduché. Do toho předehřejvače jdou dvě hadičky, které jsou napojeny na kovové trubičky, které jsou součástí naftového předehřejvače. Hadičky odmontuješ s kovovej trubiček a propojíš je třeba kovovou trubičkou. :D

Na naftovej filtr se podívej neš začneš něco demontovat. Možná je tak zasr... je jím ani neproteče nafta a nebo tam máš vodu. Čus maxim:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předehřívač nafty u starého modelu - vpravo dole vzadu na bloku - skutečně bývá dost často zdrojem problémů, takže jej dost lidí prostě vypojí. V zimě to pak ovšem může dělat jiný problém - když není nafta ohřívaná, tak dřív ztuhne...

Asi nejlepší řešení je, odpojit ten předehřívač vzadu na bloku, dát nové hadice a pořídit si elektrickou vyhřívací vložku přímo do filtru - z nějakého jiného auta (nevím, jestli jí Peugeot dělal, ale např. starší Audi ji měly).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vymenil som pred 2 tyzdnami naftovy filter a bolo vsetko oka. teraz to robi zas:mad: ale pri vymene som dobil aj baterku na max , a teraz sa mi zas zda ze tazsie pretaca. nemoze byt ze slabo to zhavy alebo daco take? uz mi je z toho na nic. a ani Vašenda nie je v kosiciach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

měl jsem stejný problém:

točil jsem dlouho startér, pak to chytlo, ale musel držet aspoň trochu plyn, jinak to chcíplo, takže jsem asi 10 minut stál a čekal než se to za hřeje.(kdybych při brždění na křizovatce pustil plyn tak mi to zdechne.)

Řešení: seřídit vůli na ventilech

mě to výše zmiňované potíže ostranilo...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

pred vymenou filtra to robilo furt , potom to islo :) ventily boli robene pred 2 rokmi a odvtedy som najazdil 20000km.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já jsem si v létě nechal zabrousit sedla ventilů a u toho se dělala ta vůle. ale v zimě to zas blbě startovalo, tak jsem ty ventily nechal seřídit znova...asi si to po tom zabroušení sedlo...

tak si myslím že po 2 letech je nejvyšší čas na to seřízení:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nevim, me to startuje a chyta dobre, ventily jsem cca 40 tkm neserizoval a serizovat je zatim nehodlam. Spotreba se nehybe, tak proc do toho sahat ?

Serizeni ventilu zase u dieselu neni takova sranda, jako u S 120 ;)

I kdyz podle prirucky by se mely serizovat po 20 tkm ... ale podle prirucky by se melo delat veci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě chytne taky dobře, ale i po zahřátí je motor je dost hlučnej, nevím čím to je, možná že těma ventilama - sou dělaný snad někdy před 35 - 40 000 km :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlučnost nebude ventilama, spíš nastavením čerpadla - pokud to má moc tvrdý, klapavý zvuk, může být moc velký předvstřik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud si nejsi schopen opravovat sám, tak to vždy znamená servis, a platit. Tak je to se vším, co naděláš. Nikdo neumí všechno...

Jen jestli se ti ta hlučnost jen nezdá. Diesel nikdy nepoběží tak potichu ajko benzín - teda takhle starej určitě ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnjo, mám ho od loňský zimy a zdá se mi že klape mnohem víc ... je mi jasný že se dá spousta věcí udělat doma, ale na čerpadlo a předvstřik si teda netroufám ... :P

Nevíš jak moc je to náročná operace ( fyzicky i finančně ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlata ekonafta.. ta ma vetsi cetanove cislo, takze to tolik neklepe. Ted jsem vzal neco od OMV, sice to jede, ale obcas je to traktor nemoznej. Zkusim eko vzit nekde jinde.

No, a od 1.5. mam s ekonaftou utrum.... :(

Podle me taky obcas zalezi, jak je ktera nafta namichana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.