Clown

Snehove retezy - nazory

15 posts in this topic

tak panove a damy - prosim o nazory na tema \"snehove retazy\"

ano ci ne?

pokud ano - jake, vyrobce, provedeni, cenove relace... kde koupit (dobre ceny, predvedou....)

dekuji za prispevky (dal jsem to sem, protoze chci predejit servisu vozidla po pripadne bouracce bez retezu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preferuji kvalitni zimaky, ale nekdy, specialne na horach, neni vyhnuti. Sve vlastni mam tri roky a jeste jsem je nemusel pouzit........nastesti.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hory by mě ani nenapadlo jet bez řetězů, loni na Slovensku jsem byl rád, že jsem je měl s sebou ... ale jinak bohatě postačí zimní pneu - viz. Radek V. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do hor bez retezu bych nejel ano nahodou... Ja teda nevim.. kdyz v kopci zustane trcet auto a ja budu muset zastavit, tak se na ujetem zmrzlem snehu nerozjedu ani kdybych mel sebelepsi zimaky...

Mame chatu na horach v celkem prudkym kopci, takze sleduji co se deje na silnici... jak zustane nekdo viset tak kolona zanim ma smulu...

Ja mam retezy jeste z doby fava, ale sou myslim OK (po cca 10cm na kole je pas retezu). Hlavni kriterium pri koupi bych bral na narocnost nasazeni (u tech mych staci navleci na kolo, popojet 15cm dopredu ci dozadu - zacvaknout hacek a jedem - otazka 3min). Pracne nekde v kopci najizdet na retezy (jak jsem to videl) na to bych se mohl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem si koupil řetězy od českého výrobce v Makru za 600. Napřed jsem nadával jak špaček, že v Hypernově a jinde mají ty samý za 399. Ale rozdíly v nich jsou a jak veliký. Ty z Hypernovy jsou dělaná v číně a taky podle toho vydrží. Jsou to klasický řetězy s řetízkama napříč běhounu pneumatiky. Čínský se chvilku držely. Samotný auto to možná utáhne, ale běda někoho si pověsit na lano. Za chvilku se roztřelily současně oba dva. Jednotlivé články se rozthly a nikdo je už nikdy nenajde :) České mají preciznější spoje a možná o chloupek i lepší materiál, ale žádný zázrak to nebude.

Pokud se člověk v horách vyskytne spíše náhodou, tak postačí nejjednodužší provedení (řetízky napříč) a doporučoval bych domácí produkci. Nestojí za to se pak s tím v mrazu a chumelenici mrzet.

Cenové akce na vietkong bych nedoporučil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Konigy - lahko sa nasadzuju a uznavaju ich aj Rakusania (kamarata s retazami made in China nepustili ani do stanku aby si kupil nove).

Ale tu su retaze v zime nevyhnutnost - na chatu sa inak nedostanes.

A najradsej mam madarskych spoluobcanov na skejtbordoch suzuki made in Gyor, ktory chcu 12° stupanie prekonat na letnych gumach na jednotke a 4000 otackach :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý jsou taky řetězy PEWAG, samozřejmě se nasazují bez najíždění. Prodávali jsme je když jsem pracoval v autodoplňkách, ale už si nepamatuju jak je to se zárukou, ale myslím že při přetržení je bezplatně opravovali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Toman

Do hor bez retezu bych nejel ano nahodou...

Hlavni kriterium pri koupi bych bral na narocnost nasazeni (u tech mych staci navleci na kolo, popojet 15cm dopredu ci dozadu - zacvaknout hacek a jedem - otazka 3min). Pracne nekde v kopci najizdet na retezy (jak jsem to videl) na to bych se mohl...

No presne tak - nejduklezitejsi kriterium je asi to nasazovani, Najizdeci snad ani nema smysll, kupovat, protoze casto to dopada tak, ze se retezy nasazujou az v zaveji a ne pred stoupanim.

Znam jedno takove misto v Beskydech, kde je pod kopcem pomerne velky plac na nasazovani a sundavani retezu.... Ale spousta lidi si mysli, ze to vyjede - prdlacky... pak stoji kokoti v kopci a ctou navod :D

Rekl bych, ze nerozsirenejsi \"design\" retezu je jakoby 1,5 rady vceli plastve - maji dobry vedeni jak v podelnym smeru, tak v pricnym.... Rozhodne by se s nima nemelo jezdit rychleji jak 50 nebo 60km/h - o tom jak dokazou pomlatit podbeh a veci okolo kola (:)) jsem se uz jednou presvedcil :(

Dalsi vec: nasadit, popojet tak 50m a pak zase dotahnout

A jeste snad nemusim rikat, ze se to kupuje podle rozmeru gumy :)

JInak ceny se pohybujou do 1000 a to dokonce i u benzinky (aspon v Roznove) a vyrobce? Ten Pewag mam taky, ale mame jeste jedny a na nich je napsany GTi :) ale ty jsou na Fobii

BTW: Stando, ten pnackovej zaver byl dobrey (a Hoelgarden mi nejak zachutnal:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud jezdis do hor, tak je to fakt nutnost, ja mam v aute cesky uz od predchoziho majitele a zatim drzej, ale ja je jeste nemusel pouzit.

pokud nejezdis do hor, nema smysl kupovat retezy.

jak jsem psal, mam je v aute a predtim jsem je mel taky, ale pokud jsem se dostal do situace kdy bych je mohl smysluplne pouzit, nemelo smysl ani vylizat z auta, protoze ty desitky lidi zapadlych prede mnou je stejne nemeli, takze bych sice mohl odjet, ale nemel jsem kam....:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) tak jsem ve stredu koupil retezy za 1500,- bez popojizdeni, ale musej se po nekolika metrech jizdy dotahnout

odpoledne jsme jeli s kolegama na teambuilding do Jizerek, samozrejme sluzebnimi vozy - ja jel s klukem, co si pred vanocema v internim firemnim systemu objednal jedinou variantu retezu, ktera byla v nabidce. a jeste je nenasazoval... takze jsme sjeli z ciste okresni na krasne bilou mistni silnici, vyjeli na takovej plac pred finalni cestou nahoru a prudce dolu a pustili se do nasazovani

je to uzasny co mily vyrobce nevymysli - tyhle retezy se nasazujou skoro samy a neni potreba s nima delat skoro nic jinyho, nez ze je pred rozjetim trochu urovnate. utahnou se samy (dve kladky s dooost silnou samonavijeci pruzinou - malem jsem si usekl prsty, nez jsem vymyslel jak se to zasekne :P) a drzej az to nejni hezky.

no ty moje sice samoutahovaci nejsou, ale jsou jenom o trochu narocnejsi... :) takze uvidime - zatim jsme je nepotrebovali (tuk tuk tuk na drevo)

to Vostik: jj - hele chlope, musime se srazit jeste nez odrazis a udelat jeste jedno pivni kolo pred tim domluvenym panakovacim ;)

[Editován dne 26/1/04 Clown]

Share this post


Link to post
Share on other sites

... od naseho prijezdu do Jizerek ve stredu vecer bylo naadherny pocasi - azuro, slunicko, lehky vetrik. od ctvrtka az do soboty. fakt super. ale vykoupeno nocnima mrazama nekde okolo - 30. takze kdyz jsem v nedeli chtel zapalit v kamnech, tak mi vubec neslo prilozit a museli jsme je nejdriv u dvirek nahrat horkovzdusnou pistoli a pak mne mistni dobrodinec s vozitkem 4x4 pickup nissan roztahl a trvalo notnych par desitek metru, nez z komina vypadla prvni briketa. ale pak se fofrem sypaly ven dalsi a pak uz to jenom spokojene pobublavalo. takze FAKT BYLO TENTO VIKEND NA HORACH KRASNE!!! moc se mi to libilo :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jsem řetězy nekupoval a ani o tom neuvažuju. Ono 4x4 je o něčem jíném jak 4x2.:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je sice hezka predstava, ale dovolim si nesouhlasit - ctyrkolka je urcite stabilnejsi a jistejsi nez dvoukolka, ALE jistotu nemas nikdy a v okamziku kdy ti ulitne ctyrkolka, tak z toho bejva mnohem vetsi pruser prave proto, ze to nastava pri dravejsi jizde => vyssi rychlosti.... :-/

mimochodem - ne nadarmo jsou v nabidce vyrobcu retezy i na ctyrkolky ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel sem do Krkonoš a protože mám už trošku sjetý letní gumy, raději sem si zašel koupit řetězy.

Než sem je koupil přečetl jsem o tom kde co a pak posílen vědomostmi (ha ha) jsem zamířil k Chárovi (nebylo to daleko a na internetu sem našel dost info.) koupit dražší model, českých řetězů. H stopa, pryžové napínače a kdesi cosi.

Na problémů doklouzal na hory, kde už bylo sněhu poměrně dost , projel kdejakou zatáčku i stoupání a nakonec zastavil před hospodou. Když sem chtěl odjet tlačili mě tři lidi, náramná legrace, ale řetězy se mi nandavat nechtělo.

Když sem pochopil, že občas člověk pod kopcem prostě zastavit musí, vylezl sem a pro jistotu za světla na rovině zkusil poprvé nandat řetězy. Nejdřív sem několikrát proklel toho parchanta co dělal návod, že kolo existuje levé a pravé a vůbec návod měl trošku mezery, nakonec se nějak podařilo a už sem frčel (MAX 50Km/h) za chvilku se mi něco nezdálo tak sem trošku laboroval a nakonec to bylo nandané správně.

A jak fungovali ? Prostě paráda 50 sice není žádný fofr, ale za chvilku sem už nadával na blby co místama solej. Pochopitelně sem na tu chvilku nesundaval ,-) otestovat se to musí. Měl sem řetězy nepřetržitě několik dní, protože se dobře nandavali, měl se strach, že pudou i dobře sundat (teda někomu kdo by si je chtěl půjčit) Ale při sundání se musí zastavit tak aby byla spona nahoře a to sem nedělal ,-)

Přez noc napadlo dobře třicet centimetrů čerstvého sněhu, když sem otevíral dveře u auta hrnuli sníh. Omet sem skla, nastartoval a odjel. Ojeté Pirelli P5000 :)

Vážně je to paráda, kromě dálnic bych zakázal solit a sypat jen řetězy, krásně bílo a pohoda.

Když sem odjížděl z hor sundal sem řetězy ( to šlo snadno) a jel, když sem se rozjel nad cca 120 začlo auto trochu vibrovat jako nevyvážením kol po pár kilometroch to postupně přestávalo až to přestalu uplně, myslím že to bylo především jízdou s řetězy po suchém asfaltu, ale bylo znát, že se na gumách trochu podepsali, měkčí zimí směs na tom bude asi ještě trochu hůř.

Takže nakonec jsem s řetězy udělal velmi dobrou zkušenost , možná kdybych koupil levnější nebylo by to takové, ale já si rád podobné problémy ušetřím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.