Sign in to follow this  
Followers 0
trollik

BRZDY-Pomuze mi nekdo?

28 posts in this topic

Zadni brzdy P405:Jedna se o model se zadnimi kotoucovymi brzdami.Blokuje mi prave zadni kolo.Valecek jsem rozebral a vycistil.Vse OK.I vodici pistky trmenu.Vse OK a promazane.Dal zpet.Ovzdusnil.A kdyz jsem seslapl brzdu tak se brdovy valecek zablokuje a nevrati a kolo je zasekle.Kdyz poklepu na trmen 0.5kg kladivem,tak se to vrati.Tzn:dela to co predtim nez jsem to rozebral.Je mi divne ze druhe to nedela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemní pak lepší zainvestovat do nového prasátka? Pokud pružiny dobře táhnou, tak snad už nevím, co by to mohlo dělat.

Já to zkoušel při sundanym bubnu. Jednak, jak se roztahují a vrací a pak taky jak se šteluje ten samoštelovací mechanizmus.

Pokud ti někdo helpne a trošičku zavadí o pedál brzdy a ty budeš u toho, možná se něco ukáže.

Jo, ještě si vzpomínám, na bubnu se od pakny vytvořil malý lem, jak brzdí pakny. Tak jsem ten lem stáhnul bruskou.

Sedí perfektně a taky tak brzdí ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladis, zde je rec ale o kotoucovych brzdach.;)

Nekde jsem slysel, ze tady oprava nepomaha a ze se to musi vymenit. Zduraznuji, ze jsem to slysel, ne ze to tak na sto procent je...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemuze to byt hlavni valec,ze by mi to stale tlakoval pri nastartovanem motoru.Prijde mi to tak.zkusim z toho okruhu vypustit tlak ovzdusnovakem.A co jsem pozoroval,tak pri prvnim seslapnuti pedalu mi to jde nejak mekce,ale ne na podlahu a pak to ztvrdne.Dela to i po uz vysunuti valecku do brzdici polohy.A neco je v Hlavnim valci slyset,jako ze se neco prepousti odnekud nekam.Ale proc to dela jen leve zadni kolo.Pravda predek jsem nezkoumal.Ze by vypadl cely okruh.Ze by mi brzdilo i predni.Ale to by snad bylo znat na silnici,ze by to tahlo do strany. Nic opotrebenyho jsem po rozebrani nenasel.Po zkusenostech z nekolika oprav valecku od SKODOVKY vim co kde a jak.Mam silne podezreni na ten HL.Valec.Bavil jsem se o tom se sefem v praci a rikal,ze mel kdysi auto(ne peugeot)a ze mu sam brzdovy valec tlakoval soustavu.Pak vzdy upustil tlak ovzdusnovakem a kotoucovka se uvolnila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V HL.BRZOVYM valci?ted jsem mluvil s nejakym chlapem opravarem a rikal,ze to bude mozna v te kostce (regulator brzdneho ucinku)za nadrzi.Ze to mam asi furt natlakovany.Tak jeste zkusim naslapat a povolim odvzdusnovak.A uvidi se.Jestli vystrikne-je to natlakovany.Jestli ne tak je to v tom mechanismu valecku.A valecek se nevraci.Pak zbyva hlavni valec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem slysel o chlapovi, kterymu se ucpaly brzdovy hadicky brzdovou kapalinou, udelalo mu to tam takovou klapku. Tlak pri seslapnuti to dovnitr pustilo a zpet uz ne a zustalo zabrzdeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne to dělalo taky.Měl jsem vyhcozené takové ty \"vodící\" tyčinky na kterých \"chodil\" ten třmen.Ten třmen se poté totiž trošku nachýlil a nesedělo to jak mělo a tlačilo to vlastně pořád na kotouč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem vcera to mel opet dole.Odvzdusnit to je horor musi se to delat mimo trmen(jakoby nenamontovane).Jo ty tycinky taky mam take uz vychozeny,ale spis ty otvory.Chce to vzit vystruznikem,a nechat udelat na soustruhu jine cepy.Ale valecek se nevraci o tolik,aby to uplne odlehlo.Tlak v soustave po uvolneni pedalu neni.Takze to je ciste ve vraceni valecku.Otec zjistil od nejakeho opravare radu,ze to muze delat i ta gumicka a prachovka zaroven,ze pry od kapaliny casem nabobtna a tesni az moc.Tak ten valecek nemuze zpet tak lehce.Jeste me napadlo zasunuti tech cipku vic dovnitr,aby se to tolik nevyvracelo,pres nejake podlozky,nebo prstynek z kulatiny.A jelikoz mam kapanek ojete brzd desticky,tak pro vetsi zasunuti valecku(jeho stabilizaci)tak zkusim bodnout plechy 3mm na desticky na to zelezo.Snad se to vic vystredi.Ale ty gumicky sada stoji pry 300,-tak to vzmenim.Urcite v lete,ale ted jen kdyz to bude stale blbe chodit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty gumičky jsou základ - tos to rozebral, vyčistil, namazal a složil se starými gumičkami? To se nedivím, že se to nevrací... Jakmile už takhle lezu do válečku, tak ten gumový kroužek dávám nový.

Nevím jak do zadních brzd, ale do předních někdy pasuje gumička ze Š120 za pár Kč - je třeba se podívat na rozměry. Jinak cca 300,- stojí celá sada i s prachovkou atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vsechny gumicky byli OK.Nedrolili se,proste nic.Vytrel jsem vse nitro redidlem a valecek pred nandanim a tu prachovku natrikal konkorem.A pak jeste za prachovku jsem tam neco strikl pri zasouvani a sroubovani.Chodi to ,ale zda se mi,ze malo.M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj aj, všechno špatně!

Gumičky můžou vypadat OK, a stejně to zlobí, to už mě taky vypeklo.

Nicméně, na to čištění radši pořiď čistící sprej na brzdy, místo nitroředidla, a váleček nestříkej konkorem! Na to je spešl kapalina, jmenuje se Breox, a pokud není po ruce, tak v nouzi potřít brzdovkou. Ale ten Breox fakt doporučuju koupit, stojí pár Kč, a funguje skvěle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddiemu:Vcera jsem ti psal vecer o ty kostce.Jsou tam pruzinky--no spis prave nejsou.Je tam nastavovani (podle knizky)brzdnych tlaku na kola.Nemuze to byt tam ten problem.Opet jsem to zkousel:Uplne jsem to uvolnilpak odzkousel rucku.Ta chodila ok.Ovsem,kdyz jsem seslapl pedal,tak jsem s diskem sice otocil,ale hruza.Po nastartovani a seslapnuti pedalu brzdy se mi to sevrelo tak,ze to slo urvat jen s pomoci tyce a zpetneho poklepani kladivem zezadu proti valecku.Tak po silnym \"buchu\"se to uvolnilo.ja mam stale silnejsi podezreni na tu kostku a to stelovani,ktere tam uz vlastne neni(odrezlo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, ta kostka je dost pro zlost. Buď zatuhne, nebo začne téct... Bohužel, když se ten omezovač vyhodí pryč, pak zadek brzdí moc...

Kolega to nedávno kupoval nové, na citróna - pickupa. Starší nebudou nic moc, já to taky horko těžko dal dohromady pro sebe, ze dvou náprav.

Ještě, jak tu někdo zmiňoval, jak jsou na tom brzdové hadice? Taky znám případ, kdy byly zpuchřelé a nabobtnalé, a uzavíraly se - tlak při šlápnutí na brzdu je \"profoukl\", ale síla gumičky na vrácení válečku na ně nestačila - tak taky takhle vázly.

Jinak, pokud na mě někdo máte nějaký dotaz, nepište mi SMS, pls. Buď zavolejte, nebo pošlete mail. Na SMS vám s 99% pravděpodobností neodpovím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me na oskar muzes odpovedet primo pres sms branu oskara.Ale k problemu:kolik asitak ta kostka stoji,nevis?ty perka jsou fuc a je to tam nejak moc orezly.Jen jsem zvedav jestli z toho hliniku dostanu trubicky.Jsou medeny ,tak o ne nechci prijit.I kdyz uz jsme delali jednu 405.Novy trubicky cesky(pasujou tam i trubicky z trabanta:-)))i ze s120,teda zavity a taky uz ten kamos je tam ma )stoji 300 na komplet vymenu.U nas je delal v jedny firme a na pozadovanou delku je udelaj.Ale je lepsi tam to nechat jak je.To provlikani novejch je pakarna,jsou tvrdsi.Nejak je musim povolit aspon ty co vedou ze predu.A ty hadice jsou na prvni pohled asi meneny,ale kdo vi.Prvne musim sehnat asi tu kostku s tim stelovanim.Gumicky dam novy,ale doufam,ze tu kostku prodavaj v replikach,jinak se u peugeota nedoplatim.M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.