Sign in to follow this  
Followers 0
Guest ruprecht

vstřiky 1.9D

32 posts in this topic

Ahoj vsichni, byl jsem se svym citroenem zx 1.9D na emisich a pri mereni zjistili, ze nejde vytocit na max. otacky dle papiru (5150ot/min) a ze to na max toci jen 4600. V tehle vysokejch otackach to melo i dost nepravidelny chod (se mu ani nedivim). Rikali ze to mohou byt vstriky (jako kdyby si ukapla nafta jak nemela). Jinak emise ok, auto jezdi bez problemu, ted v tom hnusnym pocasi startuje max. na druhej stouch. Asi tak tri vteriny nespokojene chrchla a pak jede pravidelne. Najeto cca 126tis. Nevite cim by ty otacky mohly byt? Kolik muzou prijit vymeny vstriku (predpokladam ze by stacili jen trysky, podlozky a prepadove hadicky). Dik moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Příčin může být víc, např. i seřízení přeběhových otáček na vstřik. čerpadle.

Výměna trysek: cca 400,-Kč/kus MotorPal, cca 1.000,-Kč/kus Bosch, podložky do 100,-Kč sada, hadička taky 100,-Kč, nějaká práce k tomu - to ti řekne servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: diky moc za radu. Asi bych zkusil nejdrive ty vstriky, pravdepodobne nebyly jeste meneny, tak tim asi nic nezkazim. Ten MotorPal budou asi nase? Je v kvalite nejaky zasadni rozdil oproti Bosh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdo říká jo, někdo říká ne. MotorPal maj mít nižší životnost, a vyšší zmetkovitost - prý častěji uchcávaj. Těžko říct... řada servisů ti ale vůbec MotorPal nenabídne, že je nedělaj, protože nechtěj riskovat problémy.

Pokud si to auto chceš dlouho nechat, radši bych si za ty Bosche připlatil, tak velký rozdíl to zas není (a pokud to má vážně jen 126tis km, tak doporučuju si to nechat hodně dlouho - pro tenhle motor, se slušnou údržbou, není 300tis km vůbec žádný problém).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, diky.

No auto je ZX, rv96, kombi a nechat si ho rozhodne chci. Verim, ze najeto ma skutecne kolik je na tacho, i kdyz clovek nikdy nevi. Kupoval jsem to sice pres bazar, ale dali mi i bez problemu cislo na majitele a tomu jsem po delsi dobe volal co a jak menil a sam od sebe rikal ze to ma skutecne km, ani jsem se ho na to neptal. Podle opotrebovanosti to taky tak vypada.

Muzes prosim poradit jak nejlip zachazet s timhle motorem (1.9D, 51kW, rv.96, Euro2), co se tyka jezdeni, jako optimalni otacky, jsou nekde vykonove a momentove krivky? I treba co se tyka udrzby? Menim olej polosyntetiku po 10tis km, odvodneni pal. cerpadla, vzd. filtr, ... je jeste neco co bych nemel prehlednout? Rad bych se s nim dozil tech 300tis km :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

K těm km: jsou měněné rozvody? Tenhle motor má interval výměny 120tis km, pokud je nikdo neměnil, nech je udělat. Obvykle se pak i řemen mění častěji, např. po 70tis, a min. ob výměnu kladky (ale lepší je komplet).

S motorem zacházet zastudena slušně - dokud je studený, nedávat mu plný plyn, a nervat ho do extra otáček. Jinak se zahřátým prostě normálně jezdit. Optimální otáčky jsou někde tak 2200 - 2500, ale to je tak na okresku, tyhle auta maj celkem krátké převody, takže na dálnici 120-130 bude točit přes 3000.

Jinak mě nic moc nenapadá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za zpravu, promin za odmlku, mel jsem dovcu a v so ne nejsem online.

Rozvodak menenej pry byl, chlap se dusoval ze pri 100tis. Rikal jsem mu ze nejde o dva tisice za vymenu at kapne bozskou, zas ale abych ho nedelal zbytecne. Pocitam ze ho stejne vymenim tak pri 160tis, najezdim toho dost po meste a tak vic trpi (razeni, rozjezdy).

Zadnej motor netejram za studena, mam auta rad. S tema otackama mas pravdu, pri 120 na dalnici to ma cca 3000.

Taky mi jde o to jak na tom ten motor dneska opravdu je. Procetl jsem jednu rubriku, kde jsi radil kolegovi s P205, tak jsem vyzkousel jak \"dejcha\" s otevrenym vickem oleje a je to na volnobeh fakt jen vanek. Co olej, kolik to ma normalne bastit? Je normalni cca litr na tech 10tis km dolit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já olej nedolívám. Měním cca po 8 - 10tis, jak mám trovna náladu a čas, a do výměny většinou vydrží (něco to za tu dobu samozřejmě sežere, při vypouštění je tam o ten zhruba litr míň).

Jinak tenhle motor je při 120tis km prakticky novej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz jsem zjistoval co a jak a znamej ma chlapika co disely umi a da se mu duverovat ze udela co ma :-) do znackovyho servisu bych asi nesel ...

Jeste k tem vstrikum, musej se po vymene serizovat? Mozna bych mel dat zmerit i tlaky, abych vedel jak na tom jsem. Kolik by to melo asi mit?

Dik moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli jsi z Prahy, můžeš se s tím obrátit na www.autovasenda.cz.

Při výměně trysek ve vstřikách se seřizuje otevírací tlak vstřikovačů, to je součástí té výměny.

Když už jsou vstřiky venku, změřit tlaky je hračka a doporučuju to udělat, je tak pro formu. 1,9D s takhle málo km by měl mít určitě přes 30 (3,0MPa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, jsem z prazak jak poleno :-)

Diky moc za tip, hned se na to kouknu. Tlaky dam urcite zmerit, at vim na cem jsem a jestli si to mam nechat nebo ne. Pak dam vedet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se dival a ten svet je asi fakt moc malej. Ten muj znamej mi rikal ze je to nekde na Harfe, a ze tam sjedem spolu, jestli je to ten samej servis co jsi poslal, tak mi jebne :-) dobra nahoda.:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jsem ted mluvil s tim znamym a neni to asi ono. Byla by to fakt nahoda :(

Ale kdyz bych to tam vezl, urcite bych dal vedet, kdyz by jsi se na to podival, budu jen rad.

Co vlastne delas, ze do toho tak vidis :) Nemas nahodou taky nick na auto.cz? Mozna je to jen shoda nahod, uz se mi to plete ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to jsem já, pamatuju si tě z kdysi dávna, akorát si už moc nepamatuju, cos měl za auto, tuším AX?

Vím, že jste tam dost často řešili dovolenou a cestování do Chorvatska, se Zadkem524 (kterého mimochodem už taky nějaký pátek znám osobně :) )

Co dělám? Sedím u počítače... Auta jsou takový vedlejšák, hobby, odreagování... neživím se tím (počítač je přeci jen pohodlnější).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ty mas pamet :-) jo mel jsem AXko 1.1i, ackoliv statistiky mluvi proti, byl jsem s nim nad miru spokojen. Pak jsem potreboval neco petidverovyho, tak jsem chvili mel Polo, ne ze bych taky nebyl spokojen ... No a od ty doby co mame malyho a potrebuju vozit kocar, potreboval jsem kombi. Kdyz kombi, tak diesel, abych to uzivil. Mit kombika s nejakou 1.4/1.6 a jezdit za sedm litru benalu se mi nechtelo. Uz kdyz jsem kupoval polo, chtel jsem ZXo v kombiku. Jsem tak nejak zatizenej na Citroeny. Tak ho mam :D

Jo se Zadkem jsme toho poresili dost. Chorvatsko to muzu, loni jsem nebyl, byli jsem uz v sedmym mesici, tak snad letos s malym.

Jinak taky sedim radsi za PC nez abych lezel pod autem. I kdyz obcas si radsi taky lecos opravim sam, mam to taky jako hobby. Na vstriky si rozhodne netroufam :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem volal p. Vasendovi a jsem objednanej na pristi tyden v Ut v 8:00, tak snad se na to dobre podivaji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dost často se tady píše o tlacích motoru, já byl teď u chlapíka co dělá emise na dieselech a taky jsem se ho ptal a? mi je zmeří a jak trysky a bylo mi řečeno že tlaky neměří že má Bosche, kterého připojí a ten mu vyhodnotí míru opotřebení motoru, má to být průměr ze 32 meření a že když se zkouší tlaky tak baterka netočí pořád stejně, tak prý to není uplně objektivní. To samé trysky, pouze přopojí a prý zjistí o nich vše. Takže jsem je rovnou vyměnil a jezdí to lépe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: no to bys byl moc hodnej :P

VPA: nevim jak se klasicky merej tlaky a trysky, je fakt ze pokud se to dela na baterce, tak to muze byt trochu zkresleny, ale mozna kdyby to pripojily na jiny \"tvrdsi\" zdroj ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.