Sign in to follow this  
Followers 0
karaco

dvě mrtvé 406ky

11 posts in this topic

obracím se na vás zkušené s problémy, které mně právě potkaly. u jednoho auta se při pokusu o nastartování objevil dým valící se odněkud z pod volantu a při otevření kapoty byl motorový prostor zacákaný jakoby rezavou vodou, patrně odněkud z prostoru alternátoru, ted při zasunutí klíčku a pootočení do 1. polohy, auto začne samo startovat.... no a aby toho nebylo málo, šel jsem tedy do druhé 406ky a při pokusu o nastartování se ozvala rána a objevil se kouř z pod kapoty. otevřel jsem kapotu, kouř se rozplynul a zjistil jsem, že je roztržený plastový kryt sání zespodu a vypadá to, že se odtamtud objevila trocha oleje. netuší te, co by tyhle dvě věci mohli být? pro doplnění- obě auta jsou 406ky, 1,8 16V, 98rok, mají LPG, děkuju za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvního zkrat v elektroinstalaci-doporučuji autoelektrikáře

U druhého nevím,ale slyšel jsem o prasklém sání u tohodle motoru od někoho z fóra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad 1 - asi zkrat v elektrice.

Ad 2 - plyn Ti bouhl zpět do sání a roztrhl nejspíš rezonátor sání který, je pod sáním (v lepším případě) nebo přímo plastové sání (pokud ho máš - to je v tom horším případě).

Lepší případ - vyndat rezonátor a nahradit ho vhodnou krytkou (doporzučuji zároveň vyměnit i plastový sání za hliníkový).

Horší případ - vyndat sání a nahradit ho hliníkovým, ale už bez rezonátoru a díru po něm nějak vhodně zaslepit .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tomino

Ad 1 - asi zkrat v elektrice.

Ad 2 - plyn Ti bouhl zpět do sání a roztrhl nejspíš rezonátor sání který, je pod sáním (v lepším případě) nebo přímo plastové sání (pokud ho máš - to je v tom horším případě).

Lepší případ - vyndat rezonátor a nahradit ho vhodnou krytkou (doporzučuji zároveň vyměnit i plastový sání za hliníkový).

Horší případ - vyndat sání a nahradit ho hliníkovým, ale už bez rezonátoru a díru po něm nějak vhodně zaslepit .

Akorát že bez rezonátoru je pak díra v plynu:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prvniho bych to videl na spinaci skrinku, mozna to bude stacit vycistit, ale vyndat spinacku je docela porod...

U druhyho nemel si treba dlouho zaplej klicek? Pokud jo tak oba ventily (vzadu u bomby a vepredu u motoru) se otevreli a eventuelne ti to tam nekam foukalo a pri startovani bum.

Neco podobnyho se nam stalo na fiatu croma - po dalnici pohoda klid a najednou vsechno zaslo, ale motor bezel. Zasmradlo to od spinacky, po rozebrani pekne vysmazenej spoj pro svetla, holt silnejsi zarovky udelali svy. Nejhorsi je tu spinacku sundat a sehnat jinou no...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tomino

Co znamená \"díra v plynu\"??????

Rezonátor v sání \"vyhlazuje\" křivku točivého momentu v průběhu otáček. Pulzy vzduchového sloupce v sacím potrubí dané sacími cykly se v určitých otáčkách dostanou do rezonance. V takovém případě dojde ke zlepšení plnění válce. V jiných otáčkách, kdy se tlaková vlna odrazí od ventilu těsně před jeho otevřením, dojde zase ke zhoršení plnění. Sériové sací potrubí má svým tvarem a objemem (k čemuž přispívá i rezonátor) dané určité vlastnosti, spočítané tak, aby se rezonance v potrubí posunuly mimo pracovní rozsah otáček. Odstraněním rezonátoru se ti tedy v průběhu otáček můžou objevit silnější místa, ale objeví se i slabší místa. A to je ta \"díra v plynu\", jak říkal Radek. :) Rezonanční plnění válců využívají v praxi třeba závodní motory - tam je ale potrubí naladěné jen na úzký rozsah otáček, který se při závodech používá. Běžnému autu je to k ničemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyndání spínačky je radost, ale jde to musíš nejdřív vytáhnout vložku zámku, která je jištěná závlačkou, tu vytáhneš pouze, když pootočíš klíčkem cca někam před první polohu, potom osvobodíš plech, který je zapřený z vnitřní strany a drží druhou část spínačky potom vyndáš druou část spínačky. Přeju hodně trpělivosti, včera jsem to dělal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě je potřeba podotknout, že tento jev je určen výhradně pro dvoutaktní motory. U 4 taktu s ventily je tento jev velmi omezený. Stejný efekt je i ve výfukovém potrubí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.brnocar.cz/technika/22i.htm

se píše :

Sací trakt je tvořen především rozvaděčem z hliníkové slitiny tvořeným hlavní komorou o objemu 2,5 litru s paralelně umístěným rezonátorem typu Helmholtz. Tento rezonátor sání z kompozitního materiálu optimalizuje plnění válců mezi otáčkami 2.500 a 3.000 1/min. Jeho působení umožňuje dosažení hladké a ploché křivky průběhu točivého momentu, což se projeví tak, že při řízení vozidla vzniká pocit konstantního zrychlení. Přívod vzduchu je opatřen vstupním hrdlem z polymeru tlumicího hluk a filtrem, jehož interval výměny je 60.000 km.

Takže je otázka do jaké míry člověk prahne po pocitu konstatního zrychlení při otáčkách pouze mezi 2.500 až 3.000 za minutu.

NEBO

vyměňovat rezonátor při každém zpětném výbuchu do sání (u klasické zástavby LPG (no secvenc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.