QiBoN

benzin v nadrzi

31 posts in this topic

ahoj :)

mam peugeot 406 1.8i 16v rv.1996

potreboval bych dost vedet zdali u tohoto vozu muze dojit benzin na nulu prijizde.?

mam totiz trosk nervy estlik mi neblbne palivomer :(

dekuji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: QiBoN

ahoj :)

mam peugeot 406 1.8i 16v rv.1996

potreboval bych dost vedet zdali u tohoto vozu muze dojit benzin na nulu prijizde.?

mam totiz trosk nervy estlik mi neblbne palivomer :(

dekuji

ahoj moc nerozumim otazce, kazdopadne ten benzín se tam sam nevyrobí tak jednou dojít přece musí... ?

jestli myslis rucicku tak ta vecinou z el. hlediska je jenom meracek kerej casto muze ukazovat i mín jak 0 kdyz dostane menší napětí protože jenom zacina ukazovani treba i kousek niz jak je nula... u 406 nemam přehled

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasne ze se tam musi benzil prilivat

ale ja myslim jako ze kdy treba nekdo nema na benzin a rika si este tam dojedu a nedojede v pul cesty mu dojde benzi tak ma prazdnou nadrz

prave si myslim ze se to u nejakych vozu nesmi stat?

jak je to konkretne u peugeot 406 1.8i 16v rv.1996 prosim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to se klidne stat muze, jak bys tomu chtel zabranit, proste to nasaje vzduch, parkrat skytne a je konec, pak je treba dolit benzin, a pri otoceni klickem pred startem se opet system natlakuje a jede se dal, nicmene trcet v polich s prazdnou nadrzi klidne zustat muzes, to neni vylouceny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

to se klidne stat muze, jak bys tomu chtel zabranit, proste to nasaje vzduch, parkrat skytne a je konec, pak je treba dolit benzin, a pri otoceni klickem pred startem se opet system natlakuje a jede se dal, nicmene trcet v polich s prazdnou nadrzi klidne zustat muzes, to neni vylouceny

Tak me se presne tohle stalo, palivomer trochu nad nulou a konec, uz jsem to nenastartoval, takze kanystr a prochazka. Po doliti jsem mel problemy aby to nechcipalo, sice to jelo ale chcipalo na volnobeh, servismen rikal, ze kdyz dojde benal, muzou se do motoru natahnout nejaky necistoty co plavaly v nadrzi, pak to dela problemy. Taky to pak pekne smrdelo:o (oblak asi jak za 120tkou) ale po 5-10 km v pohode. Kazdopadne by se to stavat nemelo, jakmile zacne sviti kontrolka, tak docepovat, jistota je jistota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměň palivový filtr (je před zadním pravým kolem). A aby si měl jistotu, jak ti ukazuje palivoměr, tak si vezmi sebou plnej 10l kanistr a jet a až ti bude docházet benzin, tak se podívej na palivoměr, co ti ukazuje. A dolej benzin. Palivové čerpadlo se chladí právě že benzinem, ve kterém je ponořené. Pokud možno, at je to na rovině. Pokud ti ,,blbnou\" otáčky (volnoběh), tak zkus vyčistit krokový motůrek. Podívej se taky a vzdochový filtr, jestli není zanesení, popř. jej vyměň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

QiBoN měl jsem dvě 406 u první mi svítila kontolka paliva a v nádrži bylo asi 10-12 l u druhé mi svítila při 8-10 l co bylo v nádrži.Prostě jízda s rafikou okolo 0 nemám rád když pak třeba je spálená žárovka a ani se ti rezerva nerozsvítí tak trčíš někde nevíš kde je benzinka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

QiBoN měl jsem dvě 406 u první mi svítila kontolka paliva a v nádrži bylo asi 10-12 l u druhé mi svítila při 8-10 l co bylo v nádrži.Prostě jízda s rafikou okolo 0 nemám rád když pak třeba je spálená žárovka a ani se ti rezerva nerozsvítí tak trčíš někde nevíš kde je benzinka.

no teda nevím hoši, ale mě rafika palivoměru neklesla pod půlku co pamatuju, sem myslel že máme okolo silnic dost čerpaček :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palivomeru sa 100%-ne veriť nedá, dokiľ si to neoveríš. Daj do kufra kanister s benzínom a jazdi. Keď zdochne uvidíš ako presne ukazuje palivomer.

A k tej otázke či sa môže úplne minúť palivo. Väčšinou ano. Rozdiel je napríklad pri A6, kde pri diesli je v nádrži tkzv. vzdúvacie teleso ktoré zabráni zavzdušneniu vstrekovacieho čerpadla vypnutím podávacieho čerpadla tesne pred minutím paliva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: minimaxa

Původně zaslal: sarkomi

QiBoN měl jsem dvě 406 u první mi svítila kontolka paliva a v nádrži bylo asi 10-12 l u druhé mi svítila při 8-10 l co bylo v nádrži.Prostě jízda s rafikou okolo 0 nemám rád když pak třeba je spálená žárovka a ani se ti rezerva nerozsvítí tak trčíš někde nevíš kde je benzinka.

no teda nevím hoši, ale mě rafika palivoměru neklesla pod půlku co pamatuju, sem myslel že máme okolo silnic dost čerpaček :myslim

když počítám spotřebu.... jinak beru tam kde je nejlevnějc doplna

[upravil dne 20.3.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

QiBoN neměl asi namysli skutečnost, jestli benzín dojde nebo nedojde, ale jestli SMí dojít, tedy jestli nehrozí nějaký poškození (katalyzátor).. Asi to nebude dobře, když se jede na doraz, ale v tomhle mu neporadím..

Share this post


Link to post
Share on other sites

no hlavne to nedela dobre cerpadlu, ja treba i kdyz jezdim na plyn, tak mam v nadrzi porad aspon 15litru, aby cerpadlo bylo aspon trochu ponoreny a chladilo se

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: minimaxa

Původně zaslal: sarkomi

QiBoN měl jsem dvě 406 u první mi svítila kontolka paliva a v nádrži bylo asi 10-12 l u druhé mi svítila při 8-10 l co bylo v nádrži.Prostě jízda s rafikou okolo 0 nemám rád když pak třeba je spálená žárovka a ani se ti rezerva nerozsvítí tak trčíš někde nevíš kde je benzinka.

no teda nevím hoši, ale mě rafika palivoměru neklesla pod půlku co pamatuju, sem myslel že máme okolo silnic dost čerpaček :myslim

záleží kde jezdíš a taky kdy.Ne každá je otevřena 24 hod denně

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně říkali, abych nedojížděl nádrž do nuly, že tam může být bordel a pak si tím zasviním přívod (nebo filtr). To, že dojde benzín bych kromě výše uvedeného nepovažoval za žádnou tragédii. Doliješ, natočíš, jedeš.

Horší to bylo s dieslovými motory. My měli auto, kde kdyby se zavdušnily přívody, muselo by se ručně pumpovat. Teď mají auta palivová čerpadla, takže růčo se nemusí, ale rozhodně jim to nedělá dobře.

Takže suma sumárum. Benzín nechť si dojde. Nafta nechť nedochází.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já jezdím tak aby něco bylo v nádrži a jakmile se rozsvítí hladové oko tak směr benzinka.Nerad jezdím s rafikou na nule

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

Původně zaslal: minimaxa

Původně zaslal: sarkomi

QiBoN měl jsem dvě 406 u první mi svítila kontolka paliva a v nádrži bylo asi 10-12 l u druhé mi svítila při 8-10 l co bylo v nádrži.Prostě jízda s rafikou okolo 0 nemám rád když pak třeba je spálená žárovka a ani se ti rezerva nerozsvítí tak trčíš někde nevíš kde je benzinka.

no teda nevím hoši, ale mě rafika palivoměru neklesla pod půlku co pamatuju, sem myslel že máme okolo silnic dost čerpaček :myslim

záleží kde jezdíš a taky kdy.Ne každá je otevřena 24 hod denně

tak nějak jezdím všude, když vidím že se blížím pod půlku, dokoupím. njn, jenže já najedu na jednu nádrž 1100km, takže jestli má ta či ona pumpa otevřeno neřeším, vezmu u další :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

přesně jak píše Minimaxa,jakmile to jde pod půlku tak berem.Takže ani vlastně nevím jestli mi vůbec funguje kontrolka:D

Na úplný doraz jsme to nikdy radši ani nezkoušeli.

Minimaxo Ty máš kolik nádrž?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: adraj

přesně jak píše Minimaxa,jakmile to jde pod půlku tak berem.Takže ani vlastně nevím jestli mi vůbec funguje kontrolka:D

Na úplný doraz jsme to nikdy radši ani nezkoušeli.

Minimaxo Ty máš kolik nádrž?

67L dle dokumentace, 69L dle zkušenosti. Jen jednou jsem jel na doraz a to bylo vloni když jsem se pokoušel přejet celou Francii bez tankování - a povedlo se :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: adraj

přesně jak píše Minimaxa,jakmile to jde pod půlku tak berem.Takže ani vlastně nevím jestli mi vůbec funguje kontrolka:D

Na úplný doraz jsme to nikdy radši ani nezkoušeli.

Minimaxo Ty máš kolik nádrž?

mohu říci že za dva a půl roku mne svítila kontrolka asi jen 3 x a to jsem vyjížděl jen z důvodu abych se přesvědčil zda je funkční

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: minimaxa

Původně zaslal: adraj

přesně jak píše Minimaxa,jakmile to jde pod půlku tak berem.Takže ani vlastně nevím jestli mi vůbec funguje kontrolka:D

Na úplný doraz jsme to nikdy radši ani nezkoušeli.

Minimaxo Ty máš kolik nádrž?

67L dle dokumentace, 69L dle zkušenosti. Jen jednou jsem jel na doraz a to bylo vloni když jsem se pokoušel přejet celou Francii bez tankování - a povedlo se :D

Řekl bych,že tam můsí být asi nějaká rezerva. Já mám 80l. Ukazovalo nám to jěště zbytek 20l , tak jsme zajeli k pumpě.

Vycvaklo mi to cca v 60 a jěště pres 12 jsem tam nacpal:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.