macho

serizeni - oprava 2.1TD

10 posts in this topic

Ahoj vsem,

Mam celkem problém s motorem 2,1TD (Lucas Epic) ve 406ce. Ma jiz najeto cca 230 tisic a potykam se s temito priznaky:

Motor studeny - motor startuje na prvni prevaleni, prvni 2 sekundy rachot, ale uklidni se to. Rozjedu se a kdyz pridam plyn a otacky jdou nad(2-2500 ot) zacne motor byt klucny (tvrdy chod). Pote kdyz stojim na semaforech tak motor zakopava. Kdyz jedu pianko do 2 tisic otacek tak je to v klidu.

Po zahrati (teplota vody cca 70 stupnu) uz to slape jak hodinky a jede jak ma.

Druhy problem, ktery s tim prvnim nemusi souviset je kourivost v tahu (pri vsech teplotach), kdyz jedu pianko podle predpisu nic se nedeje, ale kdyz to prislapnu pro potreby rychle akcelerace nebo na dalnici v tahlym kopci tak mi padaji saze z komina. Kdyz jede za mnou nekdo v noci a pridam plyna tak to vypada jako kourove efekty :-(

Vcera jsem dal auto do servisu (hale.cz - specializuji se na dieslove motory) s tim ze chci prekontrolovat vstriky - rikal jsem si ze nekde musim zacit.

Dnes mi volali, ze to chce vymontovat cerpadlo a otestovat ho, ze pry nedava predvstrik. Po dotazu na cenu mi bylo receno : demontaz cerpadla 5 tic a pripadna oprava cerpadla 20 tisic. Pri dotazu jestli testovali vstriky me rekl, ze to nema cenu ze to chce prvne zkontrolovat to cerpadlo.

Rekl jsem jim at na tom nic nedelaji, ze si auto vyzvednu bez opravy - uz tahle si nauctovali 2 tisice za diagnostiku.

Nicim nejak motor tim, kdyz s nim jezdim v tomto stavu? Protoze jestli mam dat 30 tisic za opravu tak to snad s nim budu jezdit pianko za studena a kdyz se ohreje tak uz jede v pohode.

Znate nejaky kvalitni a cenove rozumny servis na diesly - Lucas Epic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studený TD tedy moc nad 2tis netočím, to neděláš zrovna dobře.

Jakou máš představu o \"cenově rozumném\" servisu, který má být kvalitní??? Oprava tohoto čerpadla stojí raketu v každém solidnám servisu. Jestli se ti to nelíbí, můžeš se v něm pošťourat sám, návod na výměnu solenoidů už tu taky proběh. Plus si můžeš čerpadlo vyndat sám, a odnést na seřízení jen to, ušetříš za demntáž a montáž :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dokazu si predstavit opravu za 10 prutu, ale uz ne za 30. Kdyz jsem tady cetl ze Burisek si tam dal mechanicke cerpadlo BOSCH za 12.

Je tu nekdo na foru, kdo uz podobnou opravu absolovoval?

BTW: Nerikam ze motor vytacim za studen ke 3 tisicum, ale treba kdyz se rozjizdim do kopce, tak abych tam mohl dat 3ku tak musim tu dvojku vytocit ke dvou tisicum.

[upravil dne 20.3.2008 macho]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za těch 10 prutu ti DOBRÉ čerpadlo nastavěj. Jenže aby ti mohli dát záruku, tak z fleku vyměněj dva solenoidy a dvě čidla /komplet elektronika/ tj. přibližně 4 krát 6000,- plus robota. A seš na těch třiceti. Pokud seš samorob tak tady máš hodnoty čerpadla.:roker

http://www.educauto.org/Documents/Examens/BTS_MCI/Techno/2002/U52_2002_sujet.pdf

Nebo si kup druhý za 500Eur.Vyjde to lacinějc.

http://cgi.ebay.fr/POMPE-INJECTION-EPIC-PSA-2-1-TD-406-605-806-etc_W0QQitemZ200175871050QQihZ010QQcategoryZ1256QQcmdZViewItem

[upravil dne 20/3/08 bagr]

post-0-14109599540598_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žabožroutskýmu jazyku zrovna nehovím, ale z toho popisku jsem vytušil, že je to repasovaný čerpadlo. A teď je otázka jestli už je čerpadlo nastavený, nebo ho člověk stejně musi dát seřídit a teprve potom namontovat. Každopadně je to zajimavá alternativa.

(Koupit \"na slepo\" čerpadlo po internetu za 12,5 nebo za 20 si nechat zrepasovat to svoje)

Má někdo zkušenosti s francouzským ebay?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No.... koukám že se tu o mě zmiňují,děkuji,nicméně,pokud někdo prodává čerpadlo na netu,tak pokud není nakonzervovaný nebo čerstvě vyndané z funkčního auta,tak nemá cenu kupovat,protože nafta zaschne v komůrkách a ve všech těch cestičkách a je to potom konec ! Pánové,jedna věc,mám kámoše kterej prodává auta a má kontakt na borce co servisuje Lucase resp.Delphi je to jedno,je to stejná pumpa,pokud je to Epic,já měl špatnej senzor vačkového hřídele,mě cenu řekl a teď se držte... 400 kč !! jen senzor,tak si vemte co to je kurvy,takhle nehorázně rejžovat.... ,chtěl jsem tu starou pumpu eventuelně opravit ale nemělo to cenu,tak takovouhle cenu mi řekl,celkem jsem šel do kolen...

nicméně,pokud je Epic špatnej tak jak to byl přesně můj případ,a dávat za opravu pumpy 18 - 20 kolíků nebo i víc to fakt né,ano není to tak živé jako s elektronikou,ale jede taky dobře,navíc s nižší spotřebou o zhruba 1,5 ltr a teď v zimě jsem jezdil za 7,7 ltr/100 km a to převážně po městě,takže neřešil bych to,a až nastanou problémy větší,jak jsem měl já,že se mi ventily rozdrčely i za teplého motoru na 5ku když jsem valil po dálnici fakt hnusnej pocit,okamžitě se ztratil veškerej výkon,a je lepší dát 12 litrů za čerpadlo,než kolem 40 za komplet motor,to by se pak snad už vyplatilo koupit jinej motor třeba HDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám taky problém s čerpadlem. Začala mi prokapávat nafta někde v půlce čerpadla jak je to poskládaný ze dvou kusů. Nevíte kde by se to dalo opravit buď v okolí Mladé Boleslavi nebo v okolí Třebíče?A čím to může být a kolik asi oprava může stát? Díky za odpovědi.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pani mne v peugeot servisu povedali ze nove cerpadlo stoji 40000SK ak by sa s talo nieco s mojim cerpadlom asi by som riesil nove alebo flakol tam boshe ale uvidi sa to vse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: comm

Pani mne v peugeot servisu povedali ze nove cerpadlo stoji 40000SK ak by sa s talo nieco s mojim cerpadlom asi by som riesil nove alebo flakol tam boshe ale uvidi sa to vse

Už jsem repasi absolovoval prostřednictvím AutoVašenda, byla to rána, ale od té doby jsem spokojen, auto přestalo čudit, nerachotí to jak hřebíky rozsypany v motoru a i spotřeba se trochu zlepšila. Měl jsem tam vadný nějaký senzor co stal cca 12 prutů!!!! (asi ze zlata jinak si nedokažu elektricky senzor představit). Celkem to vyšlo asi na 25 (kompletní přetěsnění a výměna všech opotřebených součástí + seřízení) Po této repasi mi bylo sděleno, že by to mělo minimálně dalších 100 000 km vydržet :-) To už budu mít najeto 350 a to už se to auto rozpadne celé :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: macho

Původně zaslal: comm

Pani mne v peugeot servisu povedali ze nove cerpadlo stoji 40000SK ak by sa s talo nieco s mojim cerpadlom asi by som riesil nove alebo flakol tam boshe ale uvidi sa to vse

Už jsem repasi absolovoval prostřednictvím AutoVašenda, byla to rána, ale od té doby jsem spokojen, auto přestalo čudit, nerachotí to jak hřebíky rozsypany v motoru a i spotřeba se trochu zlepšila. Měl jsem tam vadný nějaký senzor co stal cca 12 prutů!!!! (asi ze zlata jinak si nedokažu elektricky senzor představit). Celkem to vyšlo asi na 25 (kompletní přetěsnění a výměna všech opotřebených součástí + seřízení) Po této repasi mi bylo sděleno, že by to mělo minimálně dalších 100 000 km vydržet :-) To už budu mít najeto 350 a to už se to auto rozpadne celé :-)

Tak to je mazec,kdyby jsi napsal jak jsme se domlouvali tak bych byl schopnej zajistit opravu zřejmně levněji.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.