aaischa

jak velkej rozdíl přijízdě a zatáčení..?

7 posts in this topic

Ahoj,

spíš pro představu by mě zajímalo jakej je poměr nebo spíš o kolik míň výkonu se díky diferencialu prenasi na kola pri vecim zataceni, protože evidentně pozoruju že když je kopec a je převážně rovnej nebo jemny zatace tak ho vyjedu dobře když sem k tomu dosti rozjetej ale když je tam věčí zatáčka tak se mi dost zdá že to má mnohem menší sílu..?

dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak já žádnej rozdíl nepozoruju... Možná něco takovýho je ale ne tak markantního abych si toho všiml:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: renm

tak já žádnej rozdíl nepozoruju... Možná něco takovýho je ale ne tak markantního abych si toho všiml:myslim

jedeš do kopce, celkem už silnější stoupání, jedeš stabilní rychlostí, a pak je zatáčka plyn neubíráš ale jak zatáčíš víc tak celkem znatelně to už moc nejede neli to zkončí na podřazení a kdyz se to srovna tak zase by to i jelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já myslím, že je to blbost.

Při konstantních otáčkách motoru diferák tyto otáčky (sílu) rozdělí na kola a je jedno jestli se kola točí stejně, nebo jedno 2krát rychleji a to druhý stojí. Prostě to co diferák od motoru dostane, to rozdělí na kola v určitým poměru, ale určitě si nic nenechává. :papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Já myslím, že je to blbost.

Při konstantních otáčkách motoru diferák tyto otáčky (sílu) rozdělí na kola a je jedno jestli se kola točí stejně, nebo jedno 2krát rychleji a to druhý stojí. Prostě to co diferák od motoru dostane, to rozdělí na kola v určitým poměru, ale určitě si nic nenechává. :papa:papa

nemyslim si ze by se nekde stracel výkon :D jenom je to divny, jestli třeba to že ten poměr je různej ne jako kdyz se jede prevazne rovne tak jestli to má horsi vlastnosti a subjetkově to jede hůř :roll vážně nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri aute s malým výkonom to môže byť poznať. Diferáku je to temer jedno. Pri jazde priamo sa neotáčajú planétové kolečká a satelity. V zákrute ako. Straty trením sú zanedbateľné. To čo pozoruješ je obyčajná dynamika tuhých telies. Veľmi zjednodušene povedané: Keď ideš po rovine tak celá sila ide smerom rovno pred teba. Pri jazde do kopca sa časť sily použije na prekonanie zemskej tiaže, akoby si to auto i dvíhal , ale hlavná časť sily je stále priamo pred teba. Večší rozdiel je v zákrute kde sa prejaví ešte i odstredivá sila ktorá chce tlačiť auto stále rovno ale ty kolesami tlačíš auto do strany. :roker

:myslim ...ufff... nezaťal som príliš vysoko? :myslim Ak by toto nestačilo, vyrobím obrázok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pastorek

Pri aute s malým výkonom to môže byť poznať. Diferáku je to temer jedno. Pri jazde priamo sa neotáčajú planétové kolečká a satelity. V zákrute ako. Straty trením sú zanedbateľné. To čo pozoruješ je obyčajná dynamika tuhých telies. Veľmi zjednodušene povedané: Keď ideš po rovine tak celá sila ide smerom rovno pred teba. Pri jazde do kopca sa časť sily použije na prekonanie zemskej tiaže, akoby si to auto i dvíhal , ale hlavná časť sily je stále priamo pred teba. Večší rozdiel je v zákrute kde sa prejaví ešte i odstredivá sila ktorá chce tlačiť auto stále rovno ale ty kolesami tlačíš auto do strany. :roker

:myslim ...ufff... nezaťal som príliš vysoko? :myslim Ak by toto nestačilo, vyrobím obrázok.

fyziku nemam rád :D ale chápu :) kuju asi to bude akorát timhlectim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.