Sign in to follow this  
Followers 0
varuz

otackomer

17 posts in this topic

když tady čtu o těch otáčkoměrech, tak bych serád zeptal, jak je řešenej otáčkoměr na dieselech mám 205tku 1.9D a rád bych ho tam taky nacpal, ale nevím jak. Poradíte??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dieselech je na převodovce snímač na zuby věnce. Jak je to zapojené jsem nezkoumal, ale mám tu navíc budíky z 309D, jestli to chceš zkoumat a zkoušet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to tam ale misí bejt nějaká díra na bloku převodovky ne? kam se to čidlo zastrčí myslíš že jí tam má každá převodovka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ty budíky z 309D jsou přímo v palubce, nebo je to někde vedle. nechce se mi věřit, že by pasovala palubka z 309 do 205

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tu díru má každá převodovka, co jsem zatím viděl. Je to na převodovce shora, pokud tam to čidlo máš, vede ti tam kablík, co má konektor zhruba vedle termostatu. Odtud pokračuje do svazku. Na 205-ce bez otáčkoměru to čidlo nemám, ale ten konektor vedle termostatu tam jako příprava je, takže i vedou dráty k přístrojovce.

Palubka z 309-ky do 205-ky samozřejmě nejde. Ale otáčkoměr jde z toho přístroje vyndat, jen nevím, jestli půjde napasovat do přístrojovky z 205...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten kablik na ten otackomer ma i muj kamos na P205 1.1, takze asi nebude prblem se zapojenim, akorat kam ten ot.mer nacpat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW: zkusil bych vyhodit ty hodiny a dat ho tam. A digi hodiny dat na stred nad radio. Tak jako to maji od rv91

Share this post


Link to post
Share on other sites

díky Vám všem za rady a asi se do toho pustím mám totiž problém, že moc nesliším motor(to je poprvé co mám auto s takovým problémem) a v tomhle případě by se ten otáčkoměr moc hodil

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo ale teď mě napadlo, mají ty impulzy z rozdělovače stejnej průběh jako z toho čidla na převodovce? Abych si nesehnal otáčkoměr z benzína a třeba to neukazovalo jinak když si ho napojím na čidlo na převodovku. Nevíte někdo jestli vůbec jde sehnat někde otáčkoměr přímo na diesel? Dělalo se to vůbec? Má někdo otáčkoměr na 205tce diesel jako originál? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, včera jsem schválně kouknul na ty budíky z 205-ky a 309-ky. Takže, otáčkoměr z 309-ky by při troše šikovnosti šel napasovat do 205-kového budíku místo hodin - jen by jej bylo potřeba trochu zastřihnout. To by byla ta lepší zpráva.

Teď ta horší: tu díru na čidlo přeci jen nemaj všechny převodovky, včera jsem doma objevil jednu bez díry - by? z Citroenu.

Tedy, nejprv bych se podíval, jestli máš na převodovce to čidlo, nebo aspoň díru pro něj. Bohužel ti nevysvětlím přesně kde, musel bych ti to asi ukázat. Je to cca 10cm nad vývodem náhonu tachometru. Pokud tam je, zkusil bych někde sehnat originál otáčkoměr pro 205 diesel (z benzína tam nedávej, má jiný rozsah). Sice jsem 205D s otáčkoměrem nikdy neviděl, ale existovat by mohla...

No, a když neseženeš originál, dej tam ten upravený otáčkoměr z 309D.

Tak hodně štěstí :), kdybys snad potřeboval ještě nějakou radu, v práci (a tedy na netu) jsem do dvou ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak Ti dík, zkusím na to mrknout přes weekend a kdyžtak v pondělí, měj se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě mě napadlo, k kterého roku máš tu 205-ku? 1,9D by mělo být od 89 výš, ne? Tyhle modely už měly EGR ventil a kat, ne? Pokud tam máš EGR, budeš tam mít i ten snímač otáček. (a pokud tam máš i ten kat, tak jej při výměně výfuku vyhoď :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám sice celej agregát z rv 92, ale kastle je rv 1986, takže co se týče motoru a převodovky a snad i vejfuku, tak to je z roku 1992. ostatní bohužel. Ale zase platím mensší pojistku, papíry z 1.8D a motor 1.9D i když v tom není zase až tak velkej rozdíl, přece nej malinkej je, jede to líp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, vítej do klubu, taky mám 1,9D na notách 1,8... Na tom agregátu by ten snímač měl být, koukal ses? A to tam máš nechaný a zapojený i ten EGR ventil, nebo ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No abych se přiznal, tak nevím co to ten EGR ventil vlastně je, takže ani nevím, jestli ho tam mám a kde ho vlastně h motoru hledat. A taky nevím, jestli to je chyba že ho tam mám. Kdybych ho našel, tak ho mám odpojit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ventil přepouští část spalin z výfuku zpět do sání, snižuje to trochu emise v režimu od cca 2000 otáček výš, tedy pokud nedržíš plný plyn. Je mezi sacím a výfukovým potrubím, a ovládá se podtlakem - vedou k tomu hadičky, vedou taky ke vstřikovacímu čerpadlu a vývěvě.

Pokud to funguje správně, není důvod to odpojovat. Jináč, pokud máš papíry ze staršího 1,8D (do r.v.89), tak na ten se to ještě nedávalo, EGR se montoval až na nový model (1,9D od r.89 výš).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdysi byl návod na otáčkoměr z ledek (Amatérské rádio) a dal se adaptovat na diesel-prodávalo se nějaké piezo-čidlo,co se přišroubovalo někam na hlavu motoru a reagovalo na vibrace.Ale jestli a kde se to dá dnes sehnat,to netuším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.