Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

Diesel tuning :)

62 posts in this topic

Ciste teoreticky aby rec nestala, a abych se obohatil o tolik podnetne a inspirujici informace, ja se tuni diesel, resp. TD jestli se teda nejak tunit da? Chip mod? filtry? vyfuk? a co ja vim co jeste krome vyhazeni pulky vybani auta na odlehceni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejjednodussi je pridat tlak na turbu a zaroven pridat na cerpadle trochu nafty. Nestoji to prakticky nic, zkracujes zivotnost (rekl bych ze rapidne) a bude ti to vic zrat.

V dalsi fazi pak vetsi turbo, jine trysky, jiny intercooler eventuelnne s ostrikem vodou....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davit: ještě jsi zapomněl dodat, že to bude víc hulit :)

\"tunit\" mechanický diesel opravdu nemá cenu, to holt nejde tak snadno jako přečipovat elektroniku... Daj se dělat spíš ty kosmetické věci - jako filtr (u 405 TD je původní sání řešené dost blbě, takže kužel je zde přínos, u 605 nevím), výfuk. Případně jěště ten tlak turba + dávka, ale do toho už bych moc nešahal. Jaké větší turbo se dá dát na 2,1TD nevím? Z 2,5TD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vetsi turbo jednoznacne z Octavie TDi. Fouka opravdu hodne, myslim ze az ku 2, ten Peugeot s bidou 0,9, mozna 1, a navic gangy z Mlade Boleslavi pracujou spolehlive a levne, slysel jsem ze funglovka se da poridit za 5t. A uplne nejlepsi by bylo dat ty turba dve, ale to by mu ten stary motor roztrhlo napul po prvnim kilometru. Jo a z vyfuku budou litat brikety, v zadnem pripade za nim nebude nic videt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, to mě nenapadlo, já koukal jen po koncernu, né ke konkurenci... Běžná cena toho turba je tak 14tis, za to ho umí každý, těch 5tis by teda byla bomba. Akorát nevím, jak s potrubím, to by se asi muselo vyrobit nové, což?

Pokud fouká ke 2, tutově to nevydrží intercooler, ten by se musel taky upravit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Týýýwoe! Turbo z Oktávky! To je nápad! Jen mě tak napadá, že dostat ho na peuge?áckej motor nebude o moc snažší než odělit bezchybně siamský dvojčata. Ono je \"kapku\" větší a půlka by čuměla spolujezdci nad nohama, ale aspoň by si v zimě moch hřát podrážky, čili je to vlastně kombinovaný tunning motoru a topení a to tu ještě nebylo! :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, trosku vetsi uprava by byl motor z Karosy nebo z V3Sky, kdyby k tomu dala prevodovka z Tatry a nejaka uprava otacek na vystupu z prevodovky jelo by to jako drak a nikdo by nemohl nadavat, ze to neni sportak, protoze se delaji maximalne 6 stupnove prevodovky a tady by si kazdy s tema 20 kvaltama zaradil.

Co bych dal za funkcni TD motor s 90 resp. 110 k :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ho kdysi kupoval opravdu za 5t, ale to je jedno. Jo,ten chladic by musel byt jiny,ten stary by to asi nafouklo jak zabu, treba z avie s turbem (nedelam si srandu, je celokovovy a neni az zas tak velky), to v pripade ze by chtel opravdu co nejvetsi vykon. Vyfukovy svod, hadice sani atd by se urcite musely udelat nove.Kdysi byl v brne na tuning party takovy Leon, mel dve turba, hulilo a piskalo to jak parni lokomotiva, ale pan rikal ze je tam kolem 250PS a na zrychleni nemel konkurenci kolikrat ani mezi benzinakama.Ale ta zivotnost mohla byt tak akorat na ten jeden vikend, si myslim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Hics: nikde neni psano, ze to turbo musi byt tam co je na normalnim aute. Klidne ho muzes dat nad prevodovku.:cool:

2 Vix: no schvalne, co bys dal za motor 1,9 TD? Mam tady ted 2.

[Editován dne 12/1/04 David 106s16]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že pro 2,1 TD se dá sehnat i chip (myslím, že ho měli v nabídce GX Tuning).

Jinak nějaká německá firma nabízela kompletní úpravu motoru pro P306 s docela slušným nárůstem výkonu - z původních 66KW/90k na 100KW/136k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vy ste se teda rozjeli...vsak teoreticky je mozne vsechno... Ja myslel ze i to TD co mam ma nejakou ridici jednotku nebo tak co ja vim, takze nema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak přes motory koncernu VW jsou makáčí ze slovenského MaxTDi. Ten Leon byl určitě od nich - Leon TDi 110KW/150k přečipovaný + NOS a dostali se údajně na 300k. Zrychlení to prý má hodně brutální, ale při zátahu to hodně kouří a spotřeba při sprintu na 400m se pohybovala kolem 50l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

David: turbo by nemělo být moc daleko od místa, co je teďka... to když už, je lepší udělat tomu spolujezdcovi bouli (pod nohama :) )

Jinak, nepředbíhej! Já mám taky jeden motor 1,9TD ;)

IC z Avie by mohl mít kolega odvedle, ten tyhle Avie dělal, min. jednu má naskládanou ve sklepě jak já ty Peugeoty, se ho schálně zeptám...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukni na R5 Turbo, ale myslim tu spravnou, original motor vzadu, ma to ladene svody a turbo je tak pul metru od hlavy. Na impreze je turbo jenom jedno a pritom je to boxer. Turbo je tam vzadu nad pravou hlavou a z leve rady valcu k nemu vede zhruba metr, mozna metr a pul dlouha trubka.

Urcite nesmi byt moc daleko, ale nad tu prevodovku je to jeste v norme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak toje dost síla, koukám že kdybych chtěl z mého auta letadlo, tak se vsadím, že mi návod taky dáte:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem se lekl, že víš kde je vrakáč na tryskové motory:D:D:D

[Editován dne 12/1/04 mk405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

David 106S16 :D

Na stránkách jedné zahraniční tuningové firmy jsem našel Performance Kit pro P306 TD. Z původního výkonu 66KW/90k vymáčkli slušných 100KW/136k a myslím, že to stálo kolem 1100€

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, diky za nabidky (david 106s16TD, oddie) ale ja myslel motor 1,9 TD ktery funguje v aute ktery funguje a da se s tim hned jezdit. Pac v aute, ktery funguje(ani ho moc nemusim premlouvat) mam motor o vykonu 64 kobyl a jeden pes, ktery, jak vsichni uznate, to moc nevytrhne.

to mk405 - Macocha je dobra vec, tam je zrychleni dost brutalni, mohuzel po cca 5-6 sekundach konci, pricemz preziti auta a clenu posadky je sporne.

Pokud chces vazne experimentovat s raketovym pohonem, doporucuju si sehnat raketu JATO. Jedna se o raketu vojenske produkce (chytri uz vedi) a pouzivaji se jako pomocna startovaci raketa. Napr. 7 techto raket dokaze zvednout letadlo Herkules (transportni armadni 4 motorove turbovrtulove letadlo o hmotnosti cca 130-150 t) z fotbaloveho hriste. Raketa JATO dosahuje maximalni tahu po cca 5 sekundach a pak timto tahem tahne jeste 25-30 s.

Akorat nevim, jak ji pridelat na strechu, pac jsou tam velky sily a na jak dlouhe rovince(hodne dlouhe) to testovat.... ale NOS je proti tomu hrackou pro mimina.

Jo, a da se s tim i litat (pri dobrych povetrnostnich podminkach)

A jetse me napada... co tam dat turbo z lokomotivy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.