Sign in to follow this  
Followers 0
Duin

Praskani zarovek prednich svetel

20 posts in this topic

Ahoj,

nesetkal jste se nekdo s problemem nadmerneho praskani zarovek prednich svetlometu?

Auto mam cca 8 mesicu a za tu dobu jsem uz menil nejmene 4x ci 5x zarovku v prednich svetlech (H7)

Je to pokazde jina, jednou dalkova, jindy zase potkavaci, stridave v levem a pravem svetle. V jednom pripade to vypalilo i pojistku svetla 10A.

Pokazde beru zarovku od jineho vyrobce, naposledy to byl OSRAM, vysledek stale stejny.

Nejmene ve trech pripadech jsem vypozoroval, ze se tohle stalo kdyz jsem prijel za deste, zaparkoval v suchu a rano pri zapnuti svetel uz byla jedna zarovka v haji.

Svetla mam s cirou optikou, krytky zarovek s tesnenim jsou v poradku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druhá možnost je přejít na sadu xenonu , je tady už spousta spokojených lidí :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me po dvou letech popraskaly behem mesice vsechny 4 zarovky, nejdriv jsem koupil nejaky normalni, ale kdyz uz jsem kupoval treti, ctvrtou a jeste nahradni do zasoby, tak jsem vzal ty nejlevnejsi... pokud popraskaji zas, tak tam pujdou xenony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJ, mám tomu také tak ... :nevim Od loňského května, kdy vlastním 406tou jsem měnil žárovku tak 4-5x ... Zlatý H4ky u 405tky, tam jsem za 3 roky měnil snad pouze jednou.

Časem se na...u a koupim asi taky xenony .... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj H7 :roker Tak originál od peugeota mě vydržely rok,pak jsem kupovala po benzínkách,tak šly do hajan kolikrát už po 2 měsících,a loni v létě jsem zase koupila od peugeota a svítí do ted\'(+-8 měsíců) :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to treba je tim ze nejsou nic moc kvalita, beru teda osramky,a vpoho, mozna by pomohlo nejaky jiny rele, nebo zmerit kolik leze do tech halogenek elektriky, jesi je relatko nepretezuje ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co denní světla? Ale hlavní je, že se ve dne za slunečného počasí svítí!!:myslim;):D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Berkoff

tak to treba je tim ze nejsou nic moc kvalita, beru teda osramky,a vpoho, mozna by pomohlo nejaky jiny rele, nebo zmerit kolik leze do tech halogenek elektriky, jesi je relatko nepretezuje ..

Bohužel co jsem koukal starý ani nový model tam relé na světla nemají,tím pádem vše spíná páčka světel

Share this post


Link to post
Share on other sites

pouzivam Bosh +50% auto mam rok a zatim drží.

jinak vim že je nejaka redukce mezi žarovky a konektor ,ktera zamezi to nadmerne praskani , zkusim zjistit oco přesně go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stačil by kus kabelu, ne moc tlustý. Srazit napětí asi o 0,5 V. Stávající kabel rozstříhnout a vřadit - odhaduji tak 1,5 m o průřezu 1,5 mm2. Spoje provést podle chuti - zamačkávací spojky jsou nejjistější, ale lze i pájení nebo šroubovací svorky-lustrsvorky. Dalo by se to spočítat, teď nemám čas. To, co prodávají, je předřadný odpor se stejným účinkem, akorát stojí stovky korun.

Ale bude to míň svítit.

V roce asi 70 v Amatérském rádiu uveřejnil Petr Kurka toto řešení. To byste nevěřili, jak ho vysmáli a nadali mu do ...

[upravil dne 19.3.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravda, ze u H7 hodne zalezi na vyrobci... Na tatove byvalem mondeu byla super zkusenost s Philips...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Demo

Pravda, ze u H7 hodne zalezi na vyrobci... Na tatove byvalem mondeu byla super zkusenost s Philips...

Jasně. Technicky problém spočívá v tom, že s příchodem kalciových (vápníkových) akumulátorů výrobce automobilů změnil palubní napětí z 14,0 na 14,7 V. Některý výrobce žárovek už tuto změnu respektoval, a některý ne.

[upravil dne 19.3.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praskani zarovek - tentyz problem mely prvni Fabie, tam se to myslim resilo predradnym odporem.

Ale pokud chce clovek klid, tak bych volil xenony, nejakou barvu okolo 4300K nebo min - vypada to jako zarovka, sviti to lip...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

pouzivam Bosh +50% auto mam rok a zatim drží.

jinak vim že je nejaka redukce mezi žarovky a konektor ,ktera zamezi to nadmerne praskani , zkusim zjistit oco přesně go.

Za rok a půl co mám 406 jsem měnil jen 2x.

JJ s tou redukcí máš pravdu. Máme ji v praci. Ále ještě nevím o žádném autě které to má. Kupovali jsme ty redukce u Škodovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co tak najprv skontrolovat lampy, ci nie su volne a otrasy idu na ziarovky a tym padom sa trha rozhavene vlakno... ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Miku

Druhá možnost je přejít na sadu xenonu , je tady už spousta spokojených lidí :super

jj jsem jedním z nich a mohu jen doporučit.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

měl sem stejný problém a pak mi do světel přidali v pežotu jakési odpory nebo co a je pokoj:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

u nas v servisu jeden zakaznik na accordu menil zarovky kazdy mesic za obdobi asi 3 roku. byli to zarovky H1.importer tento ukaz oduvodnil, ze palubny elektronika v kazdem voze ma miniaturni vykyvy napeti a pry v aute u spominaneho zakaznika su tyto vykyvy o neco vetsi a to mu pak porad vypaluje zarovky a pry se s tim neda nic delat.pak sem mu doporucil prestavbu xenon. cocky tam uz mel takze o to lip. pak uz byl maximalne spokojenej. s auti samotnym uz ne tak. mel ho odnova a posralo se mu na nem co se nikomu nikdy nepokazilo :bojim chudak mel smulu na auto :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.