adraj

nafta vs benzín

37 posts in this topic

jistě každý kdo kupoval své auto, at ojeté či nové se rozhodoval mezi naftou nebo benzínem.

Co Vás vedlo ke koupi své motorizace?

A co podle Vás má váš motor za výhodu?

Co rozhodovalo? Levnější náhradní díly,spotřeba,výkon nebo něco jiného?

Klolik cca vydrží dneska naftové a benzinové motory?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzín. Rozhodla nižší cena, tichý chod, že toho málo najezdím.

Vedlejší účinky byly levnější údržba, nepřítomnost FAPu a dvouhmotového setrvačníku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

velky objem u benzinu = bez udrzbovy motor.mal som 2,0 2,2 3,0 3,0 3,0 ked nepocitam ostatne ktore len prechadzali rukami a do motora som neinvestoval okrem naplni a rozvodov ani korunu.rocny najazd 40 - 100 tkm podla momentalnej prace.

s dieslami ktorymi som jazdil ci uz dodavky alebo obcas kolegove auta tak caste problemy.

vsetky auta boli kupovane ojazdene.z tychto skusenosti diesel nechcem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel, žere to do 6litrů ve městě a to na to šlapu, ND za pusu, spolehlivost a kdykoli bych se se svým autem vydal třeba kolem světa a vím že bych dojel. Navíc jsem jej kupoval s cca 70 000km a je to bez i nvestic, pouze běžná údržba a spotřební věci- palivo, olej, filtry, manžeta na poloose, vymačkané gumy na stabilizátoru.

Ročně najedu nejen se svým D k 30 000km bez komplikací.

[upravil dne 17/3/08 jarajarda]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarajarda

Původně zaslal: jozefsv

velky objem u benzinu = bez udrzbovy motor.mal som 2,0 2,2 3,0 3,0 3,0 ked nepocitam ostatne ktore len prechadzali rukami a do motora som neinvestoval okrem naplni a rozvodov ani korunu.rocny najazd 40 - 100 tkm podla momentalnej prace.

s dieslami ktorymi som jazdil ci uz dodavky alebo obcas kolegove auta tak caste problemy.

vsetky auta boli kupovane ojazdene.z tychto skusenosti diesel nechcem.

Diesel, žere to do 6litrů ve městě a to na to šlapu, ND za pusu, spolehlivost a kdykoli bych se se svým autem vydal třeba kolem světa a vím že bych dojel. Navíc jsem jej kupoval s cca 70 000km a je to bez i nvestic, pouze běžná údržba a spotřební věci- palivo, olej, filtry, manžeta na poloose, vymačkané gumy na stabilizátoru.

Ročně najedu nejen se svým D k 30 000km.

[upravil dne 16/3/08 jarajarda]

neodpovedaj mne ale k teme.

nove systemy common rail a pumpa diza su fajn ked su nove,ale ak urobia viac km tak to zacne.kolko stoji jeden vstrek,kolko cerpadlo,kolko turbo?

zivim prikladom pre mna ze diesel nesmie do dvora je firemna dodavka jazdena dvoma ludmi.najazd 220 tkm,r.v. 2003 a 3,5 mesiaca strieda servis za servisom.nejde nastartovat.a ak ano tak ako traktor.cerpadlo vymenene,vstreky teraz a stale to iste,nehorim uz ani o kadejakych snimacoch.nieje to moja jedina skusenost s dieslom.

stary diesel je jednoduchy to je v poriadku to ti neberiem,tam sa toho nema co vela pokazit.

kazdy vidite len spotrebu a tym usporu u diesla avsak sa zamyslite nad tym kolko vas budu nasledne v urcitych km stat diely do novych spickovych dieslov.

to si ja radsej priplatim na benzin a neriesim problemy ked ich najmenej potrebujem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: jarajarda

Původně zaslal: jozefsv

velky objem u benzinu = bez udrzbovy motor.mal som 2,0 2,2 3,0 3,0 3,0 ked nepocitam ostatne ktore len prechadzali rukami a do motora som neinvestoval okrem naplni a rozvodov ani korunu.rocny najazd 40 - 100 tkm podla momentalnej prace.

s dieslami ktorymi som jazdil ci uz dodavky alebo obcas kolegove auta tak caste problemy.

vsetky auta boli kupovane ojazdene.z tychto skusenosti diesel nechcem.

Diesel, žere to do 6litrů ve městě a to na to šlapu, ND za pusu, spolehlivost a kdykoli bych se se svým autem vydal třeba kolem světa a vím že bych dojel. Navíc jsem jej kupoval s cca 70 000km a je to bez i nvestic, pouze běžná údržba a spotřební věci- palivo, olej, filtry, manžeta na poloose, vymačkané gumy na stabilizátoru.

Ročně najedu nejen se svým D k 30 000km.

[upravil dne 16/3/08 jarajarda]

neodpovedaj mne ale k teme.

nove systemy common rail a pumpa diza su fajn ked su nove,ale ak urobia viac km tak to zacne.kolko stoji jeden vstrek,kolko cerpadlo,kolko turbo?

zivim prikladom pre mna ze diesel nesmie do dvora je firemna dodavka jazdena dvoma ludmi.najazd 220 tkm,r.v. 2003 a 3,5 mesiaca strieda servis za servisom.nejde nastartovat.a ak ano tak ako traktor.cerpadlo vymenene,vstreky teraz a stale to iste,nehorim uz ani o kadejakych snimacoch.nieje to moja jedina skusenost s dieslom.

stary diesel je jednoduchy to je v poriadku to ti neberiem,tam sa toho nema co vela pokazit.

kazdy vidite len spotrebu a tym usporu u diesla avsak sa zamyslite nad tym kolko vas budu nasledne v urcitych km stat diely do novych spickovych dieslov.

to si ja radsej priplatim na benzin a neriesim problemy ked ich najmenej potrebujem

Se nezlob, sem se uklik, je taky jedna ráno, navíc pokud jsi si to přečetl, je to k tématu. (takže napravím a citaci smažu)

Navíc nemám na to abych živil a pořídil si 406 Coupe 3.0 i když by mi to svezení fakt nevadilo:super

Navíc v rodině jezdíme s dieselama přes 15 let a nikdy nepamatuju nějaké extra problémy. Co se týče nových přeplňovaných dieselů, já mám osobně radši klasické atmosféráky, ty budou jezdit pořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarajarda - ziadny problem.penazi nemam ani ja nazvys.ze ma niekto auto s velkym benzinovym motorom este neznamena ze ma vela penazi na zivenie.

ja som proste spokojny s velkym benzinom, takze tu spotrebu neriesim a mozno by to chcelo skusit vam vsetkym osobne sa na takomto aute zviest aku to ma spotrebu.mozno by ste zmenili nazor ze velky benzin je len pre tych ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzin - nizsi povinny ruceni za mensi objem motoru, snadnejsi udrzba, moznost predelani na LPG :D a v dobe kdy jsem auto porizoval - rok 2001 i vyrazne nizsi cena

[upravil dne 17/3/08 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mě to byla jasná volba , když jsem se v 18ti rozhodoval ...

:D:D:D

už od školy jsem měl blíž k benzínům a tak to i zůstalo (1,5 ie, 2,0 i, 1,4i a teď 1,8i 16v)

důvod? ani nevím , snad jednoduší opravy samodomo , spotřební ND tak nějak cenově jsou stejné , palivo taky , spotřebu a pojistku neřeším .

Dokud nebyly HDI a CRDI motory tak mě od naftáku odstrašovaly zvuky klepani ,taky kouřivost jak svina, ale pravdou je že ani ty nové bych si nekoupil , už jen proto že finančně bych si mohl dovolit tyto motory když už budou mit 200tkm a to teprv začína jejich udržba a tam to stoji za to co se tyká peněz .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

benzin - nizsi povinny ruceni za mensi objem motoru, snadnejsi udrzba, moznost predelani na LPG :D a v dobe kdy jsem auto porizoval - rok 2001 i vyrazne nizsi cena

[upravil dne 17/3/08 Ferry]

Ten rozdíl v povinném ručení je jedna nádrž, kterou projedu asi za 2-3 týdny....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

u mě to byla jasná volba , když jsem se v 18ti rozhodoval ...

:D:D:D

už od školy jsem měl blíž k benzínům a tak to i zůstalo (1,5 ie, 2,0 i, 1,4i a teď 1,8i 16v)

důvod? ani nevím , snad jednoduší opravy samodomo , spotřební ND tak nějak cenově jsou stejné , palivo taky , spotřebu a pojistku neřeším .

Dokud nebyly HDI a CRDI motory tak mě od naftáku odstrašovaly zvuky klepani ,taky kouřivost jak svina, ale pravdou je že ani ty nové bych si nekoupil , už jen proto že finančně bych si mohl dovolit tyto motory když už budou mit 200tkm a to teprv začína jejich udržba a tam to stoji za to co se tyká peněz .

Každému vyhovuje něco jiného a proto nechci ani nebudu hanit benzín (paradoxně mám 2 benzíny na 3 auta, ale s dieselama najedu 99%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

u me rozhodly levnejsi nahradni dily, nizka spotreba, minuimalni udrzba v pripade ze je vsecko v poradku, novejshich HDI motoru mam strach kuli cene vstriku, elmag ventilu a podobne, ikdyz bych rad neco novejsiho klimosku prijemnejsi jizdu a tak, penize by i byly ale jako prvni auto bylo neco takovyhleho co sem si poridil jasny, to ze to nekdy čadí no co stane se, sou horsi veci, u novyho auta bych mozna i sahnul po benzinu nejakej mensi obem nejakej kompromis, a kydz neco novejsiho jetyho tak bych vzal bud nejaky HDI nebo raci obyc Dčko... nejsem sportovni jezdec tak me to netrapi spis mi chybi troska komfortu, a tak...

takze - cena - spotreba - dily podle toho bych rozhod naftu / benzin ale nejspis bych volil benzin a sup s tim na LPG, pokud by to bylo novejsi auto, jediny proc nemam plyn ted je ze nemuze do garaze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u me byla cena u předváděcí 307 na naftu a benzín stejná a jelikož ne vždy tankuju u čerpací stanice, byla volba jasná.

Dneska bych od peugeotu vzal radeji benzín ( fap, setrvačníky, je to líný). A najedu ted max.20000 km za rok..

proto taky druhá 307 byla 1,6i....jina do budoucna mě láka 2,2i u 407

[upravil dne 17.3.08 omegaalfa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože skoro pořád jezdím na naftu(auta nákladní i osobní),nic jiného nechcu.Zádné auto velikosti P406 na benzín nebude jezdit do 7 litrů. Zvykl jsem si na nízké otáčky diesela,točit benz.motor do otáček,aby to jelo mě nebaví.Taky je pravda,že netankuju jen u pumpy.A ekonomika provozu--no zatím na to mám,až nebudu,budu řešit:papa:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všechny moje auta , které jsem vlastnil byly benzíny.

Kupuji auta starší a \"nalítaný\" diesel nebudí moji důvěru.

Pakli-že bych kupoval auto nové a nafták by byl v akci za peníze benzínu , klidně bych šel do nafty.

Zatím je však lepší volba benzín + LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenajedu tolik km (asi 15t), o něco levnější údržba,levnější pořízovací cena, ..... a tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moje první auto bylo v naftě, tak to mě vyléčilo. Když porovnám benzín a naftu o stejným výkonu, tak je tam rozdíl ve spotřebě 1-1.5 litru a to se nevyplatí. Jinak ke koupi motorizace mě vedla mladická nerozvážnost, dneska už bych si čtyrválec nekoupil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.