P607Olda

HDI -- TDI odpověď

6 posts in this topic

Dotaz - jaký je rozdíl mezi HDi a TDI (zamčené téma).

Doufám, že neprozradím něco tajného, okamžité zamčení tematu mi připomělo dávné doby, kdy některá temata byla opravdu tabu.:D

Tazatel (očko) je možná odborníkem v jiné oblasti. Na položenou otázku existuje rozumná odpověď - zrovna jsem si chystal, jak hezky vědecky odpovím.:D

Připomíná mi to vtip, když v Moskvě vyšly noviny bez jediného písmena - celé bílé. Vysvětlení - bukv ně nádo, vsjo jasno.

Takže odpověď:

HDi - obchodní název pro diesly koncernu PSA (Peugeot, Citroen), kde vysokotlakým čerpadlem je udržován stálý vysoký tlak nafty v zásobníku (zvaný Common Rail), odkud se elektronicky ovládanými ventily vpouští do válce. Je tišší, protože nenastávají otřesy vstřikovacích trubek, a umožňuje přesnější časování i dávkování paliva. Na jeden zdvih - kompresi pístu může nastat až 3 až 5 drobných vstřiků.

Motory HDi jsou vybaveny turbem.

TDI - obchodní název dieslů koncernu VW - Škoda. Turbodiesel s mechanickým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, kdy každé kompresi ve válci odpovídá stlačení paliva ve vysokotlakém čerpadle a vstřik do válce.

[upravil dne 15.3.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, PaloLM, díky:mad:.

Vysvětlovat laikům fyzikální a technické problémy, to je moje profese.

[upravil dne 15.3.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom douška k objasnění tak rychlého uzamčení předcházejícího threadu:

v žádném případě se nejedná o nějakou averzi, a to ani vůči očkovi, ani vůči TDIčkům - jen máme pocit, že je zbytečné každý týden nacházet stále stejné dotazy (byť pokaždé od jiných tazatelů), když tyto jsou tu již tisíc a jednou zodpovězeny - od toho je přece nahoře sekce hledání a pokud jsem na fóru nováčkem a položím tak obecný dotaz, že je tu vysoký předpoklad, že stejný dotaz se už na fóru řešil - tak se snad nejprve do toho hledání juknu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

...máme pocit, že je zbytečné každý týden nacházet stále stejné dotazy (byť pokaždé od jiných tazatelů), když tyto jsou tu již tisíc a jednou zodpovězeny - od toho je přece nahoře sekce hledání a pokud jsem na fóru nováčkem a položím tak obecný dotaz, že je tu vysoký předpoklad, že stejný dotaz se už na fóru řešil - tak se snad nejprve do toho hledání juknu

...s týmto musím len a len plne súhlasiť.

Adminujem tiež jedno pomerne rozrastené fórum, viem teda dobre, že bez zamykania duplicít by sa do fóra vnášal zbytočný \"neporiadok\". A isto je pre každého užívateľa prínosnejšie, ak sa všetko nachádza na správnom mieste a \"pokope\", než by hľadal riešenie svojho problému v mnohých vláknach.

Občas nie je naškodu, ak človek prekoná vlastnú pohodlnosť a použije funkciu \"hľadať\". ;)

takže len doplním, kde bolo napr. možné nájsť pred založením spomínaného zamknutého vlákna odpoveď na otázku HDi vs. TDi :

-> http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=15039

-> http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=33739

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem za vysvetlenie.:papaUž mi je rozdiel jasný.Preštudoval som aj spomínané odkazy.Samozrejme som skúšal aj hľadať no nič stoho som nenašiel.To aby sa človek bál položiť otázku. :mad::mad:Čo ak je niekde na fóre odpoveď ktorú sa nepodarí nájsť

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.