P607Olda

HDI -- TDI odpověď

6 posts in this topic

Dotaz - jaký je rozdíl mezi HDi a TDI (zamčené téma).

Doufám, že neprozradím něco tajného, okamžité zamčení tematu mi připomělo dávné doby, kdy některá temata byla opravdu tabu.:D

Tazatel (očko) je možná odborníkem v jiné oblasti. Na položenou otázku existuje rozumná odpověď - zrovna jsem si chystal, jak hezky vědecky odpovím.:D

Připomíná mi to vtip, když v Moskvě vyšly noviny bez jediného písmena - celé bílé. Vysvětlení - bukv ně nádo, vsjo jasno.

Takže odpověď:

HDi - obchodní název pro diesly koncernu PSA (Peugeot, Citroen), kde vysokotlakým čerpadlem je udržován stálý vysoký tlak nafty v zásobníku (zvaný Common Rail), odkud se elektronicky ovládanými ventily vpouští do válce. Je tišší, protože nenastávají otřesy vstřikovacích trubek, a umožňuje přesnější časování i dávkování paliva. Na jeden zdvih - kompresi pístu může nastat až 3 až 5 drobných vstřiků.

Motory HDi jsou vybaveny turbem.

TDI - obchodní název dieslů koncernu VW - Škoda. Turbodiesel s mechanickým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, kdy každé kompresi ve válci odpovídá stlačení paliva ve vysokotlakém čerpadle a vstřik do válce.

[upravil dne 15.3.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to už pochopila aj moja manželka, ktorá je vyslovene technický antitalent, krásne si to vysvetlil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, PaloLM, díky:mad:.

Vysvětlovat laikům fyzikální a technické problémy, to je moje profese.

[upravil dne 15.3.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom douška k objasnění tak rychlého uzamčení předcházejícího threadu:

v žádném případě se nejedná o nějakou averzi, a to ani vůči očkovi, ani vůči TDIčkům - jen máme pocit, že je zbytečné každý týden nacházet stále stejné dotazy (byť pokaždé od jiných tazatelů), když tyto jsou tu již tisíc a jednou zodpovězeny - od toho je přece nahoře sekce hledání a pokud jsem na fóru nováčkem a položím tak obecný dotaz, že je tu vysoký předpoklad, že stejný dotaz se už na fóru řešil - tak se snad nejprve do toho hledání juknu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

...máme pocit, že je zbytečné každý týden nacházet stále stejné dotazy (byť pokaždé od jiných tazatelů), když tyto jsou tu již tisíc a jednou zodpovězeny - od toho je přece nahoře sekce hledání a pokud jsem na fóru nováčkem a položím tak obecný dotaz, že je tu vysoký předpoklad, že stejný dotaz se už na fóru řešil - tak se snad nejprve do toho hledání juknu

...s týmto musím len a len plne súhlasiť.

Adminujem tiež jedno pomerne rozrastené fórum, viem teda dobre, že bez zamykania duplicít by sa do fóra vnášal zbytočný \"neporiadok\". A isto je pre každého užívateľa prínosnejšie, ak sa všetko nachádza na správnom mieste a \"pokope\", než by hľadal riešenie svojho problému v mnohých vláknach.

Občas nie je naškodu, ak človek prekoná vlastnú pohodlnosť a použije funkciu \"hľadať\". ;)

takže len doplním, kde bolo napr. možné nájsť pred založením spomínaného zamknutého vlákna odpoveď na otázku HDi vs. TDi :

-> http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=15039

-> http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=33739

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem za vysvetlenie.:papaUž mi je rozdiel jasný.Preštudoval som aj spomínané odkazy.Samozrejme som skúšal aj hľadať no nič stoho som nenašiel.To aby sa človek bál položiť otázku. :mad::mad:Čo ak je niekde na fóre odpoveď ktorú sa nepodarí nájsť

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.