Sign in to follow this  
Followers 0
Laďa

Přemýšlím o koupi P 407 - poraďte

22 posts in this topic

Přemýšlím o koupi Peugeot 407 buďto sedan nebo SW. Jen nevím jestli 1.8 benzín nebo 1.6HDI. Prosím poraďte. Roční nájezd kilometrů v tomto případě pro mě nehraje roli. Spíše mě zajímá spolehlivost jednotlivých motorů, údržba a spotřeba. Předem děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Laďa

Přemýšlím o koupi Peugeot 407 buďto sedan nebo SW. Jen nevím jestli 1.8 benzín nebo 1.6HDI. Prosím poraďte. Roční nájezd kilometrů v tomto případě pro mě nehraje roli. Spíše mě zajímá spolehlivost jednotlivých motorů, údržba a spotřeba. Předem děkuji.

Naftový motor bude mať časom vyššie náklady na údržbu (doliatie aditíva, výmena FAP filtra) ale zas bude mať o tretinu až polovicu nižšiu spotrebu ako 1.8 benzín (nie je problém jazdiť za 10-12 litrov/100km).

O spoľahlivosť by som sa veľmi nebál, 1.6 HDi aj 1.8 benzín sú vydarené motory akurát pri 1.6 HDi je turbo veľmi citlivé na štýl jazdy a na kvalitu a interval výmeny oleja (pokiaľ s tým človek jazdí ako prasa nech sa nečuduje, že mu odíde na 60 tis. km.).

Voľba je len na Tebe čo preferuješ, nebál by som sa však ani jedného motora :super

I keď radšej by som vzal asi 1.6 HDi kvôli spotrebe :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik stojí aditívum a FAP filtr? A po kolika km se toto provádí. Přemýšlím o koupi jeté 407. Já preferuji spíše benzín, ale ten motor 1.6HDI mě nějak láká ikdyž nevím proč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som radil HDi aj ked je pravda, ze dalsie investicie budu do diesla asi vyssie. Mne velmi vyhovuje charakteristika diesel motorov- kludna jazda bez potreby casteho radenia. Rozhodnutie je na tebe.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zítra si jdu pro nový P 407 1,6 HDi, neměl jsem žádný problém s rozhodováním, mám ještě P 206 1,4 HDi 4,5 roku, najeto 140 000km bez jakéhokoliv problému s motorem. Takže HDi!!!:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam toto HDi v 307 a naprostá spokojenost.Teť záleží jak jezdíš pokud poklidně tak toto HDi ťi i na tak velké auto postačí ale v opačném případě bych bral větší 100kw HDi.1.8 benzín GUT ale musíš počítat s velkou spotřebou.U takových aut se vyplatí zainvestovat do HDi jinak benzíny tě sežerou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už jsem rozhodnut pro 1.6HDI. To pro nás stačí. Teď ještě prodat své auto a najít slušnou 407.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No neviem, neviem. :myslim Benzín je benzín. Stále sa neviem zbaviť pocitu že nafta patrí do nákladiaku. Nie som žiadny feťák ale benzín mi voní a nafta smrdí. Ešte aj zvuk motora je krajší na benzíne, šepot kvetín. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem taky pro, že plyn patří do zapalovače, nafta do traktoru a benzin do auta, ale jak píše \"sekaj\" takový auto by mě mohlo sežrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Laďa

Já jsem taky pro, že plyn patří do zapalovače, nafta do traktoru a benzin do auta, ale jak píše \"sekaj\" takový auto by mě mohlo sežrat.

Auto zožerie toľko, koľko mu dáš. Ak niekoho trápi vysoká spotreba nech si dá špalek pod plyn. Môj Jean Lui (P405 1,9 SRi) sa uspokojí s 9 litrami a má výhodu že keď chcem predbiehať tak podradím, pridám a ide ako malá raketa. :papa Na nafťáku s turbom som sa pred každým predbiehaním prežehnával. :o:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pastorek

Původně zaslal: Laďa

Já jsem taky pro, že plyn patří do zapalovače, nafta do traktoru a benzin do auta, ale jak píše \"sekaj\" takový auto by mě mohlo sežrat.

Auto zožerie toľko, koľko mu dáš. Ak niekoho trápi vysoká spotreba nech si dá špalek pod plyn. Môj Jean Lui (P405 1,9 SRi) sa uspokojí s 9 litrami a má výhodu že keď chcem predbiehať tak podradím, pridám a ide ako malá raketa. :papa Na nafťáku s turbom som sa pred každým predbiehaním prežehnával. :o:D

Ty podřazuješ já ne :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jsme zase u obehraného songu - každé palivo má své příznivce a odpůrce, je to každého věc, co mu vyhovuje - tak nějak nechápu tu věčnou a zbytečnou averzi některých vůči sobě navzájem. Já třeba jezdím v naftě a další auto bych ani s jiným než dieselovým motorem nechtěl - prostě mě vyhovuje a zvykl jsem si s ním jezdit, tak proč bych to měl opouštět???

Když jsem jel z Prahy na Šebetov, jel za mnou Pe.Tr se stejným autem - ale 1,8 16V a v žádném případě jsem si nepřipadal, že bych ho s HDIčkem nějak brzdil - jen mám pocit, že mi v nádrži po příjezdu na místo podstatně víc šplouchalo (rozuměj - zbylo mi víc paliva) než v jeho benzínku.

Co vůbec nechápu je přestavba benzíňáků na LPG - já si myslím, že ten motor konstruktéři počítali na palivo benzínové, které má určitě jinou teplotu hoření, při spalování LPG se v motoru mohou usazovat různé nepatřičné s*ačky, ale pokud někdo LPG v autě má, určitě ho nijak nepeskuju, neshazuju - prostě to beru jako fakt a jsem s tím smířenej.

VELICE BYCH SE PŘIMLOUVAL ZA UKONČENÍ TÉ NESMYSLNÉ VÁLKY MEZI BENZÍŇÁKY A ROPÁKY - JEN JAK TO VYMYSLET??? JAK DONUTIT TAKOVÉ MILITANTNÍ ZASTÁNCE JEDNOHO ČI DRUHÉHO PALIVA K ZAKOPÁNÍ VÁLEČNÉ SEKERY???

Sorry za off-topic, prostě to ze mě už muselo ven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

A jsme zase u obehraného songu - každé palivo má své příznivce a odpůrce, je to každého věc, co mu vyhovuje - tak nějak nechápu tu věčnou a zbytečnou averzi některých vůči sobě navzájem. Já třeba jezdím v naftě a další auto bych ani s jiným než dieselovým motorem nechtěl - prostě mě vyhovuje a zvykl jsem si s ním jezdit, tak proč bych to měl opouštět???

Když jsem jel z Prahy na Šebetov, jel za mnou Pe.Tr se stejným autem - ale 1,8 16V a v žádném případě jsem si nepřipadal, že bych ho s HDIčkem nějak brzdil - jen mám pocit, že mi v nádrži po příjezdu na místo podstatně víc šplouchalo (rozuměj - zbylo mi víc paliva) než v jeho benzínku.

Co vůbec nechápu je přestavba benzíňáků na LPG - já si myslím, že ten motor konstruktéři počítali na palivo benzínové, které má určitě jinou teplotu hoření, při spalování LPG se v motoru mohou usazovat různé nepatřičné s*ačky, ale pokud někdo LPG v autě má, určitě ho nijak nepeskuju, neshazuju - prostě to beru jako fakt a jsem s tím smířenej.

VELICE BYCH SE PŘIMLOUVAL ZA UKONČENÍ TÉ NESMYSLNÉ VÁLKY MEZI BENZÍŇÁKY A ROPÁKY - JEN JAK TO VYMYSLET??? JAK DONUTIT TAKOVÉ MILITANTNÍ ZASTÁNCE JEDNOHO ČI DRUHÉHO PALIVA K ZAKOPÁNÍ VÁLEČNÉ SEKERY???

Sorry za off-topic, prostě to ze mě už muselo ven

Máš recht :mad:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Laďa

Tak už jsem rozhodnut pro 1.6HDI. To pro nás stačí. Teď ještě prodat své auto a najít slušnou 407.

Myslím si, že 1,6 HDI je na tak těžký auto slabota - nejde mi o nějaký závodnický móresy, spíš o to, že ten motor podle mě nemůže tolik vydržet jako třeba 2,0 HDI, protože s ním budeš jezdit převážně na horní mezi výkonu. Podle mě je prostě cesta snižování obsahů při současném zvedání výkonů cesta špatným směrem, motor pak určitě nemůže vydržet tolik, co bychom si přáli (u klasických komůrkových dieselů nebyl problém na motoru najet i milion km, když začaly HDIčka, tak se průměrný dojezd přiblížil nějakým 500 000 km, ale co nová HDI s nízkýma obsahama??? Odhaduju to tak na 300 000 km a pak se něco podělá - a když se v servisu dozvíš cenu opravy, auto tam raději necháš na protiúčet a záhy odjedeš s leasovaným jiným)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přečti si tohle:http://www.auto-n.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=53

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě tohle:http://magazin.auto.cz/testy/citron-c5-1-6-hdi-vs-peugeot-407-1-6-hdi-dva-z-jednoho-testa.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sekaj

Původně zaslal: pastorek

Původně zaslal: Laďa

Já jsem taky pro, že plyn patří do zapalovače, nafta do traktoru a benzin do auta, ale jak píše \"sekaj\" takový auto by mě mohlo sežrat.

Auto zožerie toľko, koľko mu dáš. Ak niekoho trápi vysoká spotreba nech si dá špalek pod plyn. Môj Jean Lui (P405 1,9 SRi) sa uspokojí s 9 litrami a má výhodu že keď chcem predbiehať tak podradím, pridám a ide ako malá raketa. :papa Na nafťáku s turbom som sa pred každým predbiehaním prežehnával. :o:D

Ty podřazuješ já ne :D.

:D Tiež by ti to podradenie na 1,6 HDI veľmi nepomohlo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pastorek toť si myslím mluví za vše.Citace s článku na http://magazin.auto.cz/testy/citron-c5-1-6-hdi-vs-peugeot-407-1-6-hdi-dva-z-jednoho-testa.html Se základním vznětovým motorem 1.6 HDI dokáží oba (Citroen C5 a Peugeot 407) držet krok se současnou motorovou špičkou nejen v oblasti techniky ale i v provozu. Jejich úspěchu může stát v cestě konzervativní přístup zákazníků, kteří přece chtějí „pořádný motor“. Prodejcům tedy chceme poradit toto: nechte je svézt a pak se uvidí.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sekaj

Pastorek toť si myslím mluví za vše.Citace s článku na http://magazin.auto.cz/testy/citron-c5-1-6-hdi-vs-peugeot-407-1-6-hdi-dva-z-jednoho-testa.html Se základním vznětovým motorem 1.6 HDI dokáží oba (Citroen C5 a Peugeot 407) držet krok se současnou motorovou špičkou nejen v oblasti techniky ale i v provozu. Jejich úspěchu může stát v cestě konzervativní přístup zákazníků, kteří přece chtějí „pořádný motor“. Prodejcům tedy chceme poradit toto: nechte je svézt a pak se uvidí.:papa

Ja som netvdil že je to zlé auto. Pre bežného užívateľa a ako úsporné rodinné auto nemá chybu. Ja pamätám doby keď 1,6 diesel mal maximálne 50 koní. Dnešné motory sú technicky úplne inde. To všetko viem a i tak som zástancom výkonných motorov. Jazdí sa mi oveľa kľudnejšie keď viem že mám k dispozícii dostatok výkonu. Je to súčasť aktívnej bezpečnosti. Radšej si priplatím na vyššej spotrebe. Zároveň s výkonným motorom sa dávajú aj výkonnejšie brzdy, širšie pneumatiky a to všetko je len k dobru bezpečnosti. Keď sa jedná o porovnanie motorov, záleží v čom sú namontované a tam je objektívne napríklad porovnanie výkonovej hmotnosti. (pohotovostná hmotnosť vozidla/výkon motora) Pri porovnávaní samotných motorov by išlo hlavne o priebeh krútiaceho momentu. Diesel má lepší krútiaci moment už v nízkych otáčkach a nieje ho treba výtáčať na dosiahnutie požadovanej dynamiky. Zase na druhú stranu je ťažší a nákladnejší na údržbu. Všetko má svoje výhody a nevýhody. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za názory, ale já jsem se ještě nedozvěděl odpověď na moji otázku položenou na začátku - :bachaKolik stojí aditívum a FAP filtr? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.