QiBoN

vzduchovy filtr

6 posts in this topic

zdravim vas :)

chtel bych si koupit vzduchovy filtr (pry tuning) universalni pro vsechny typy vozu na pezoutka 406 1.8i 16v rv.1996

mate s tim nekdo zkusenosti ma to vubec cenu.?

a popripade prosim kde se daji najit tuningove dily na toto vozidlo? dekuji mnohokrat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkusenost mam, mam namontovany K&N valcovy filtr, viz fotky muj profil http://www.peugeot-club.com/index.php?co=club/info.php&ktere=960 nicmene musim rict, ze pokud je filtr namontovan primo na teleso vzduchove klapky, tak v lete saje teply vzduch a auto pak ztraci vykon a jede hur jak s obycejnou seriovkou. Jelikoz se mi nechtelo kupovat misto toho valcoveho filtru jeste dalsi filtracni vlozku od K&N, ktera by se vlozila do origo filtr boxu, udelal jsem takovou redukci viz foto a filtr uzavrel do origo boxu,ted to jezdi super, motor jde lepe do otacek a neprestava tahnout ani nad 5000 otacek, kdy s papirovym filtrem uz ztracel

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, základní problém je, že filtr nesmí sát teplý vzduch od motoru, tudíž mu musíš zajistit přívod čerstvého vzduchu zvenku. Další věc je, že délka a průměr sacího potrubí má vliv na křivku točivého momentu, vzhledem k tomu, že mezi válci a otevřeným koncem sacího potrubí existuje nějaký rezonanční objem, jehož změnou se dá vrchol křivky točivého momentu posunout do vyšších, i nižších otáček. Zjednodušeně řečeno, dlouhé a úzké sací potrubí posunuje níž, krátké a široké zase naopak. Originální sání navíc obvykle obsahuje do potrubí vřazený rezonátor, který pomáhá křivku vyhladit od \"děr\", které vznikají v otáčkách, kdy se tlaková vlna odrazí od zavřených ventilů těsně před sacím cyklem (nejhorší podmínky pro plnění). Je toho hodně, co musíš řešit, když chceš udělat přímé sání pořádně. Nehledě samozřejmě na hlučnost.

Osobně bych doporučil, pokud neplánuješ kompletní tuning motoru pro sportovní jízdu, nechat stávající sání a do něj dát bavlněnou vložku filtru (K&N, Green). Motor bude líp dýchat a nemusíš se trápit s výše zmíněnými záležitostmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

Osobně bych doporučil, pokud neplánuješ kompletní tuning motoru pro sportovní jízdu, nechat stávající sání a do něj dát bavlněnou vložku filtru (K&N, Green). Motor bude líp dýchat a nemusíš se trápit s výše zmíněnými záležitostmi.

myslím že to má tak Stalmach řešený a spokojen snad je

a kde sezenu tuto bavlnenou vlozku filtru a kolik tak stoji.?

jinak jsem tam chtel dat tento

http://pemacar.cz/prew.php?del=100&obr=./import/obrazky/_9423.jpg

http://pemacar.cz/index.php?akce=katalog&id_kategorie=119 (filtr cislo 9423)

[upravil dne 25.3.2008 QiBoN]

[upravil dne 25.3.2008 QiBoN]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tomike

Tiez mam v plane kupit KN filter, ale priamo do povodneho boxu.

http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.aspx?B=0&ActiveNr=KN%2033-2539&TypNr=9981&NodeId=100260

Bude treba nejaka dodatocna uprava? Osobne si myslim, ze nie kedze sa to montuje do origo boxu, ale moc sa v tom nevyznam: Skuste poradit. Dakujem:)

Není v tom problém, sám takhle zatím provozuju bavlněnou vložku Green. Jenom vyndáš papírovou vložku (já obvykle ještě vyfoukám bordel z vnitřku boxu stlačeným vzduchem) a na její místo vložíš bavlněnou. Musíš ale vzít v potaz, že o tu vložku se musíš starat a v určitých intervalech je třeba jí umýt a napustit speciálním olejem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.