Sign in to follow this  
Followers 0
ulysse77

spojka či lanko?

38 posts in this topic

ahojky všem!jedu si takhle v klídku ve svém ulyssíku už sem skoro před Dobříší a najednou křup a spojka zůstala dole.Bydlím tedy v Berouně takže po opětovném naléhání na pedál a vychladnutí motoru se to kupodivu opět dalo sešlápnout.No co mám povídat:dal sem trojku a byl sem rád že sem i dojel.křižovatky-zatáčky vše za tři!Po rozebrání celého lanka sme s tátou nepřišli opravdu na nic!Pak sme objevili tu plastovou krytku kde se šteluje spojka tak nás napadlo že se možná zasekává nahoře v tom protikuse v lanku!tak krytka šla z poloviny pryč a byla tam ted na volno!No ujel sem dobrých 200-300km a opět ten samí problém!Tak se mi dnes podařilo sehnat levnou spojkovou sadu od Valea za 4500,- a modlím se aby to opravdu byla spojka:myslim.Nestalo se náhodou někomu něco podobného?Klame mne totiž ten zvuk křupnutí že je slyšet vevnitř v autě!:roll.díky moooc za odpovědi!!:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,měl jsem stejný problém u P-806.Spojka občas vystavila ,občas pedál až na podlaze a nic,auto jelo pořád dál.Závada je na spojkovém lanku,kde je automatický samostav na seřizování vůle spojky, který se opotřebuje a přestane fungovat.Takže nové lanko ,tentokrát s mechanickým seřizováním a byl klid.

[upravil dne 12.3.2008 robil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj a díky za odpověď.Já tam ale mechanické seřizování mám!je tam normálně matka a tou se šteluje ta spojka.To už sem taky přitahoval a stejně to i přes to udělalo.A hlavně když sme to lanko měli venku tak nikde žádná záváda?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám v dílně nějaký starý problémový lanka ,tak se zítra podívám co tam vzniká za vady a večer napíšu.Jo cvaklo v tom a zůstal dole,tak jsem ho zvednul nohou a zkusil znova. Občas to zabralo,někdy jsem to musel zopakovat, v křižovatce docela fofr.

[upravil dne 12.3.2008 robil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok!díky mooc.Ale stejně se modlim aby to byla lamela spojky apod.už ji mám totiž objednanou!:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufám,že řešíš rovnou celou sadu(přítlačák,lamelu,ložisko).Přítlačák a ložisko většinou za studena dost chrastí a když sešlápneš spojku tak to ztichne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je jasný:komplet celou spojku jak píšeš.Jinak by to snad ani nemělo cenu to měnit!Když už je to venku tak se to musí vyměnit celý!Jinak to rupnutí v křižovatce je fakt záhu!Vždycky když sem jel přes Barandák tak sem se modlil aby to vydrželo!Jinak by mě tam asi ukamenovali!No občas je to honička bejt v autě jednička;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

dělalo mi to samé. Občasné prošlápnutí s lupnutím. Nakonec jsem zůstal stát na křižovatce na červenou a už se nerozjel. Po vytažení spojkového lana a vyzkoušení ve dvou, kdy jsme tahali za oba konce jsme přišli, že za to může ten plastový výlisek na laně, samostav. Po výměně celého lana za nový vše v pohodě.

Vyzkoušeno a opraveno na dovolené ve Francii s nákupem ve francouském servisu Peugeotu. Cenově po přepočtu za Eura to vyšlo stejně jak tady - cca 1500 Kč (to bylo loni).

Lancia Zeta 2.0t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj...a díky za odpovědi!Dal jsem na Vás a spojku neměnil a začal sem nejdříve lankem když sem si vzpoměl že když bylo tenkrát venku tak sem tam ten samostav opravdu viděl!Vyměnil sem ho asi před týdnem a zatím supeer!!Dal sem tam opět samostav a ne mechanickou!Kdo má potom vyndavat filtr atd.a o přístupu ani nemluvě!Lanko stálo 1000,- takže spokojenost!Spojku si raději nechám-kdyby náhodou:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si musím postěžovat, dneska dojíždím k baráku, šlápnu na spojku, ozvala se rána a spojka zůstala na zemi. Naštěstí se mi podařilo setrvačností celkem elegantně zaparkovat, v místě, kde to půjde řešit - byť tedy ne u mě doma, ale u přítelkyně, takže si sem musím dotáhnout nářadí. Klasicky praskla ta plastová koncovka u pedálu... Ale koukám do takalogu, to je běs, co tam je variant, asi to budu muset nejdřív vyndat, než jej objednám. Půjde tam varianta bez automatického seřizování, to je jasné, ale stejně jsou v katalogu dvě délky...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Tak si musím postěžovat, dneska dojíždím k baráku, šlápnu na spojku, ozvala se rána a spojka zůstala na zemi. Naštěstí se mi podařilo setrvačností celkem elegantně zaparkovat, v místě, kde to půjde řešit - byť tedy ne u mě doma, ale u přítelkyně, takže si sem musím dotáhnout nářadí. Klasicky praskla ta plastová koncovka u pedálu... Ale koukám do takalogu, to je běs, co tam je variant, asi to budu muset nejdřív vyndat, než jej objednám. Půjde tam varianta bez automatického seřizování, to je jasné, ale stejně jsou v katalogu dvě délky...

podle VIN kodu by ti mel servicebox vyplivnout spravne objednaci cislo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to těžko, protože to a) pochopitelně nebudu kupovat v originále, a b) to není Peugeot, takže by se to muselo zadat do jiného servíce boxu. Ale i tak by to bylo dost na houby, protože teď je tam kousek se samostavem a ten já tam nechci...

edit: tak, a lano je venku, trvalo to asi 5 minut, montáž zpátky bude asi horší :)

Lano je dlouhé 110cm, v katalogu jsou mimo něj i lana 76cm a 85 cm, to by mě docela zajímalo, kudy mají vést, tohle vedlo pod převodovkou spodem....

[upravil dne 3/30/08 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.I já měl lanko tažené pod převodovkou a myslím že jich je tak většina?Zvláštní že se to najednou podělalo více lidem!Koukal sem předtím zpět na forum a myslím že o tom nikdo ještě nepsal!Jinak mi mechanik objednával to lanko taky druho výrobu a říkal mi jaká to byla pakárna že těch délek je fakt víc jak píšeš.Ale i tak se dát objednat druhovýroba podle vinka:na 100%!Sehnal mi to za talíř ale dával sem opět samostav!Prdim na to!Kdo má pak vyndavat filtr apod.kvůli štelování a těch pár desítek tisíc to snad musí vadržet né?!Jinak přeji rychlou výměnu a brzké ježdění:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.I já měl lanko tažené pod převodovkou a myslím že jich je tak většina?Zvláštní že se to najednou podělalo více lidem!Koukal sem předtím zpět na forum a myslím že o tom nikdo ještě nepsal!Jinak mi mechanik objednával to lanko taky druho výrobu a říkal mi jaká to byla pakárna že těch délek je fakt víc jak píšeš.Ale i tak se dát objednat druhovýroba podle vinka:na 100%!Sehnal mi to za talíř ale dával sem opět samostav!Prdim na to!Kdo má pak vyndavat filtr apod.kvůli štelování a těch pár desítek tisíc to snad musí vadržet né?!Jinak přeji rychlou výměnu a brzké ježdění:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, zas tak zvláštní to není, když to má tuhle plastovou koncovku. U 405 byla aspoň vyměnitelná... Jestli si to auto nechám, nechám si asi vyrobit lanovod na míru podle sebe, s vyměnitelnou koncovkou na jedné straně, a seřizováním závitovou tyčí na konci v páce, jako to maj starší auta, kterej mamlas to navrhl takhle, to mi hlava nebere. Koupil jsem to jinak teďka od PEXu, s manuálním seřizováním, ještě jej namáznu Breoxem, než to namontuju. Fakt se těším na toho ježka v kleci, až to budu nandavat na pedál... jinak kvůli seřizování není třeba vyndavat filtr, nebo aspoň já tam tu ruku pod posilovač brzd shora v pohodě prostrčím i tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak výměna spojkového lanovodu je překvapivě trivka, zasadit na pedál je otázka pár sekund, žádné promotávání se někam. Sřízení toho bez samostavu je horší, přiznávám, že jsem si na tu montáž taky vyndal filtr, jinak to jde ale udělat i zepodu, po sundání kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ono se to nijak často neseřizuje... Ale objevil se mi jiný problém, při sešlápnutí spojky se mi najednou dost přenáší zvuk motoru do kabiny. Když jí pustím, přestane to. Mrcha jedna, musím zjistit, kde se jak dotýká nebo proč to dělá, teď to funguje jako solidná stetoskop :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to naštve:vyměníš a říkáš si jak to bude páráda a nový a pak to bud není ono a nebo to dělá zas něco jiného!Mě teď zase furt cvaká páčka od blinkrů a taky se chystám se na to podívat-ale vím že nová je 100% drahá!Pak dej vědět co to bylo!Sem zvědavej!:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.