Sign in to follow this  
Followers 0
Tomášik

Trhanie pri 1.800ot. - 2,0HDI 66kW

9 posts in this topic

Čafte všetci,

mám problém, ktorý sa tu riešil už x-krát, ale nikde som nenašiel nič, čo by mi pomohlo. Takže:

Koncom roka mi auto začalo trhať na 4. rých. stupni pri 1.700-1.800ot.. Keď som ho v lete kupoval, nebolo cítiť nič a začalo to postupne, až to bolo viac ako neznesiteľné. Preštudoval som fórum a našiel dlhý príspevok, ako odpojiť EGR ventil, ktorý toto spôsobuje. Ventil som teda odpojil podľa podrobného popisu. Hneď po odpojení som sa bol previezť, auto ešte zo 2x trhlo a bol pokoj. Lepšie sa bralo od nízkych otáčok a po trhaní ani stopy. Tak som bol šťastný ako blcha... chvíľu... :grr

Asi mesiac som spokojne jazdil a trhanie začalo postupne znovu, presne ako na začiatku. Najprv len jemnúčko, že to ani spolujazdci necítili a teraz to zasa šklbe ako predtým!!! Samozrejme, že EGR je stále odpojený, už som čistil aj váhu vzduchu, skúšal som zmeniť pumpu (tankujem len OMV alebo Shell) ale nič nepomáha. Niekedy sa mi zdá, že to trhá menej, niekedy viac, ale neprišiel som na to, čo má na to vplyv.

Čo by som mal ešte čeknúť, aby to zasa chodilo ako má? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeším podobný problém s jiným motorem. Dal jsem si tu práci a prohlédl na netu kde co s podobnou tématikou a můžu zodpovědně říct, že daný problém vzniká asi ve všem, bráno podle vyjádření lidí na netu. Nejčastějším verdiktem bývá přisávání vzduchu prasklinou v sání, nebo v odvodu spalin či EGR. Nějak nemám zájem postupovat systémem nakupováním a vyměňováním váhy vzduchu atd. , abych po pár tisících utracených Kč zjistil, že to poškubkává dál.

Vzhledem k tomu, že se to projevuje jen při určitém rychl.stupni a v určitých otáčkách, nevylučuji i problém v poloosách, silenblocích atd. , protože při neutrálu se motor vytáčí naprosto bez problémů. Každopádně tohle se řeší u všech značek motorů a často bez úspěchu. Pokud to vyřešíš, dej vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: GhostBoxer

Řeším podobný problém s jiným motorem. Dal jsem si tu práci a prohlédl na netu kde co s podobnou tématikou a můžu zodpovědně říct, že daný problém vzniká asi ve všem, bráno podle vyjádření lidí na netu. Nejčastějším verdiktem bývá přisávání vzduchu prasklinou v sání, nebo v odvodu spalin či EGR. Nějak nemám zájem postupovat systémem nakupováním a vyměňováním váhy vzduchu atd. , abych po pár tisících utracených Kč zjistil, že to poškubkává dál.

Vzhledem k tomu, že se to projevuje jen při určitém rychl.stupni a v určitých otáčkách, nevylučuji i problém v poloosách, silenblocích atd. , protože při neutrálu se motor vytáčí naprosto bez problémů. Každopádně tohle se řeší u všech značek motorů a často bez úspěchu. Pokud to vyřešíš, dej vědět.

No fasa! Tak to mám radosť! A plne súhlasím s tým, že meniť všetko ako kretén a neprísť na nič s by bola fakt utópia... Práve preto vyzvedám u skúsenejších a zručnejších... :D

Najväčšia prdel na tom celom je, že odpojením EGR ventilu sa to u mňa vyriešilo, ale asi len na mesiac. A potom znovu to isté... :nevim

A čo diagnostika? Myslíte, že by stálo za to dať to čeknúť?

Share this post


Link to post
Share on other sites

diagnostika moze vyhodit zopar chyb od motora,napr, vcera som bol u jedneho doma co ma akusi diagnositku aj doma. Vyhodilo zopar chyb a aj co sa tyka EGR ventilu.

Potom, dnes som bol v origo peugeote v Pov. Bystrici, tam som mal na diagnostike tiez chyby, ale este som ich detailne nepozeral. Ja som tam kvoli vybijaniu. Aj tak na nic neprisli.

Takze vycaloval som cca 1500SK za dve hodiny roboty a jedine co urobili, ze vyhodili mi autoradio.

Vraj mam jazdit bez neho a skusit ci to nebude vybijat.

P.S.

s autoradiom mam odber 0,2A a bateriu mi vybije raz za cas nieco za 5-6 hodin, co pripisujem niecomu uplne inemu. :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

diagnostika moze vyhodit zopar chyb od motora,napr, vcera som bol u jedneho doma co ma akusi diagnositku aj doma. Vyhodilo zopar chyb a aj co sa tyka EGR ventilu.

Potom, dnes som bol v origo peugeote v Pov. Bystrici, tam som mal na diagnostike tiez chyby, ale este som ich detailne nepozeral. Ja som tam kvoli vybijaniu. Aj tak na nic neprisli.

Takze vycaloval som cca 1500SK za dve hodiny roboty a jedine co urobili, ze vyhodili mi autoradio.

Vraj mam jazdit bez neho a skusit ci to nebude vybijat.

P.S.

s autoradiom mam odber 0,2A a bateriu mi vybije raz za cas nieco za 5-6 hodin, co pripisujem niecomu uplne inemu. :nevim

No proste auto plné nápadov!!! :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

bateriu mi vybije raz za cas nieco za 5-6 hodin, co pripisujem niecomu uplne inemu. :nevim

Raz sme sa takto trapili na jednom auti,405ke, a blbol spinac svetla v kufri.Trapili sme sa,sral tak raz z desiatich otvoreni kufru,nakoniec sme to zistili zavreim maleho do kufru a otazkami:svieti?nesvieti svieti? svieti na to prisli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tomášik

Čafte všetci,

mám problém, ktorý sa tu riešil už x-krát, ale nikde som nenašiel nič, čo by mi pomohlo. Takže:

Koncom roka mi auto začalo trhať na 4. rých. stupni pri 1.700-1.800ot.. Keď som ho v lete kupoval, nebolo cítiť nič a začalo to postupne, až to bolo viac ako neznesiteľné. Preštudoval som fórum a našiel dlhý príspevok, ako odpojiť EGR ventil, ktorý toto spôsobuje. Ventil som teda odpojil podľa podrobného popisu. Hneď po odpojení som sa bol previezť, auto ešte zo 2x trhlo a bol pokoj. Lepšie sa bralo od nízkych otáčok a po trhaní ani stopy. Tak som bol šťastný ako blcha... chvíľu... :grr

Asi mesiac som spokojne jazdil a trhanie začalo postupne znovu, presne ako na začiatku. Najprv len jemnúčko, že to ani spolujazdci necítili a teraz to zasa šklbe ako predtým!!! Samozrejme, že EGR je stále odpojený, už som čistil aj váhu vzduchu, skúšal som zmeniť pumpu (tankujem len OMV alebo Shell) ale nič nepomáha. Niekedy sa mi zdá, že to trhá menej, niekedy viac, ale neprišiel som na to, čo má na to vplyv.

Čo by som mal ešte čeknúť, aby to zasa chodilo ako má? :myslim

Ozivim temu, mam uplne identicke priznaky a neviem si rady. Podarilo sa ti prist na to co to sposobuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja se taky pridam, mam stejny problem... 307 hdi 2.0 100kw 2005... Jeste nikdo nic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.