Missed

přepájení lambda sondy

17 posts in this topic

Ahoj, mám problém s výstupní lambda sondou. Vypadá to, že mám zcvaknutý kábl. Tak bych to chtěl přepájet. Chcu se zeptat, jestli v tom není žádný problém, když to přepájím obyčejnou pájkou. Nebo mám použít nějaké dutinky? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedná se o peugeot 206, 1.4, 55kW. Je to lambda za katalyzátorem. V servise mně řekli, že výměna není akutní, ale bude nutná, protože auto časem začne škubat. Takže říkáte, že jediná možnost je nová lambda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby to bylo stoprocenení, tak ano. Ikdyž nevím, proč by mělo auto kvůli zadní lambdě začít škubat, navíc časem, když je cvaklá už teď. :myslim Ale každopádně kabel samotný opravit nejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic v zlom, ale treba si ujasnit pomery v obvode zirkon. lambdy sondy , oprasit ohmov zakon ... sign. vodice a vodice vyhrievania mozes spojit zacvaknutim do dutiniek, resp. spojenim malymi cokoladkami ... samozrejme s naslednym zaizolovanim ... Pajkovanie sa striktne zakazuje pre vysoku pracovnu teplotu vodicov ... teplota topenia pajky cca 230 st. C ... hoci mne sa kontakty konektora lambdy vzdy zdali byt udrzatelne v ruke ... ale budiz ...

Odpor vstupnych prevodnikov v RJ je radovo v jednotkach MOhm a prudy v sign. vodicoch radovo mikroAmp ... vnutorny odpor lambdy /dynamicky sa meni/, ale radovo 10- tky KOhm ...

Takze spoj s prechodovym odporom radovo stotiny ohmu /je dosazitelny/ - spielt keine Rolle - ako sa hovori u VW ...

U odporovej lamdba sondy - hoci ma odlisny fyzikalny sposob prace - je napajana a je sucastou odporoveho delica - taktiez uvedene spoje v pohode ...

Ine ohmicke pomery su v obvodoch pyronabojov v airbagoch a vystupnych a kontrolnych obvodoch ich RJ ... tam prechodove odpory /napr. konektory pod sedackami/ - t.j. prerusenie vedenia k pyronaboju airbagu v sedacke frantici nevyriesili najlepsie ... ale to sa pohybujene v radove desatinach ohmu - t.j.odpor spiraly pyronaboja v bagu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám na sondě provedené spoje dutinkami a zaizolované smršťovací bužírkou a je to v pohodě i s emisema. Když se prodává univerzální sonda tak už tam jsou přímo přibalené potřebné věci ke spojení lambdy se starou koncovkou. :super Takže když je to pořádně udělané tak v tom nemůže být problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem tento problém: Měněn katalyzátor a druhá lambda (původním majitelem), bohužel první nevyměnili a auto bylo po čase v check enginu. Na diagnostice se nehla ani jedna sonda, jen druhá občas. Po výměně první asi dva dny vpoho, ale pak opět check engine - diagnostika druhá lambda sonda špatná. Vyměněna i druhá a už mám konečně klid;).

Možná se jedná pouze o můj pocit, ale zdálo se mi, že při rozjíždění jsem musel dávat víc plynu, když bylo auto v check enginu.

Takže doporučuji opravit dutinkou a případně jet na diagnostiku, potože lambda sondy nejsou žádná sranda:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LAMBDA SE DA SLETOVAT ALE KONEKTOR CI TRUBICKA JE LEPSI CIN OBCAS NEVYDRZI A PRASKNE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja taky mam spojene kabely pres cokoladu a zadnej problem,,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

Koukám, že mám hluboké vědomostní mezery....:myslim:aut:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PP205

Původně zaslal: Fakir

Je v tom problém, a velký. Kabely k lambda sondě se nesmí pájet ani nijak nastavovat, jelikož čtení sondy pracuje na odporovém principu a po zásahu do kabelu obvykle začne ukazovat kraviny. Takže, pokud je to lambda sonda za katalyzátorem (nepíšeš typ auta, ani motor), tak ta slouží jen ke kontrole katalyzátoru a není životně důležitá (pomineme-li hlášky na displeji o vadném katalyzátoru); pokud má tvůj motor jen jednu lambdu před katalyzátorem, tak jí budeš muset vyměnit, protože dává ECU poměrně cenné informace.

PP205 - mal by si si doplniť znalosti keď chceš niekoho \"sprdnúť\". Lambda sondy sú napäťové i odporové.

Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PP205

Ty si teda machr !!!! LAMBDA pracuje na odporu ???? co to mas za lambdu ??? kazda lambda je napajena 12V (dle vyhrivani) a pro pocitac/ECU/ vysila udaje ve voltech. Ty si zrovna takovej D.... ktrerej jako dalsi idividua dava nesmyslne rady a pak chudaci nici vahy vzduchu a podobne na radu uplne nesmyslnou.

Já zase miluju přechytralý chytráky jako jsi ty, kteří hned na potkání nadávají naprosto neznámým lidem do \"D....\" a skrytí pod zdánlivou anonymitou internetu zapomínají na základní pravidla slušnosti. Na ulici z očí do očí bys takovej frajer nebyl, co? Tenhle tón si strč někam, obzvláště, když bysis měl tuto problematiku rovněž dostudovat (stejně jako já):

http://www.peugeot-club.com/index.php?co=novinky/clanek.php&id=123

http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regulace/ART252-princip-a-pouziti-lambda-sondy.html

Hafity: nevím, jestli to byla narážka k mé nevědomosti, nicméně já vědomostní mezeru opravdu měl, to otevřeně přiznávám. :) Znal jsem do teď jen odporové lambdy, ne napěťové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, já mám kabely od 1. lambdy cca 10 cm od sondy napojený přes čokoládu (tehdy se mi předřely od bloku motoru). Diagnostika potom po dvou startech zhasla a potreba se nezmenila, tak asi chodi dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

pájením se určitě lambda nepoškodí vždyt její teplota dosahuje až 800 st. tak jak může někdo napsat a vůbec polemizovat nad tím že vzniká teplota při pájení??? vždyt spoj se pájí jen chvilku a je to určitě nejdokonalejší spojení dvou drátů.nikdy ti v tom místě nevznikne oxidace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tom406

pájením se určitě lambda nepoškodí vždyt její teplota dosahuje až 800 st. tak jak může někdo napsat a vůbec polemizovat nad tím že vzniká teplota při pájení??? vždyt spoj se pájí jen chvilku a je to určitě nejdokonalejší spojení dvou drátů.nikdy ti v tom místě nevznikne oxidace

Sondu to určitě nepoškodí, ale spíš je tam problém, že pokud je místo napájení moc blízko sondy, tak kvůli vysoké teplotě při provozu cín povolí a je po spoji

[upravil dne 16.3.2008 MichalKozel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem to spojil dutinkama a ted cekam, jestli se mne zase rozsviti kontrolka ridici jednotky, nebo ne... Zatim sem najel 80 km a nesviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.