Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Martin D.

Kolik žere HDI motor?

28 posts in this topic

Zdravím všechny s motorem HDI i bez něj. Laškuju s myšlenkou koupit 406 HDI combi. Nikdy jsem dieselovej motor neměl, ale vzhledem k tomu, že hodně najezdím, možná by se mi to vyplatilo. Dneska mě známej říkal, že se s 307 HDI nedostane pod 7,5 litrů. Jaký zkušenosti máte s tímto motorem vy? Díky za info. Pomůžete mi v rozhodování.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 206 HDI 66KW a jezdim za 6,5l/100km pohodovou jizdou (ve meste pohodka a mimo s rozumem).

Je to bez klimy a motorem s 87tkm.

Tchan ma 307SW 81KW a s klimou 7,6l/100km.

Je to cena za vyhody HDI oproti konkurenci (jednoduchost,vydrz,servisni intervaly,hlucnost,emise,prubeh motoru)

Tot moje zkusenosti a nazor na problematiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to zírám, mám 309 1,8 TD a když jí ženu po dálnici na Slovač (450 km za 4 - 4,5 hod) Praha - Nové Zámky, tak mám spotřebu v zimě 7,2 l nafty. Myslel jsem, že HDi by měly mít spotřebu menší, ale 206 při pohodě 6,5, to mi přijde dost. To bych teda ve stejné ceně uvažoval o Passatu TDi, tam je spotřeba určitě nižší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to mě ty sumy taky překvapily.

Mám SRDT rok 93, obsah 1,9 a a? jezdím město nebo delší tratě, spotřeba se pohybuje kolem 7l.

Očekával bych, že novější motory budou úspornější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevíte, kolik papá 1,4 HDI? Ideálně v 206 SW? A kolik si vezme v době záběhu a jaxe to vyvíjí?

Předem díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To s tim passatem je hlavicka na hrebicku.

Kam se hrabe HDi na TDi.

To jak tam nekdo popisuje vyhody HDi, neslo by to nejak rozvest?

V cem je HDi jednoduche?

Jaka vydrz?

Servisni intervaly? Dneska kde kdo pouziva Long life oleje.

Hlucnost snad, ale je to subjektivni.

Emise?

Prubeh motoru? (to ani nevim, co to je)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to tu někde psal. Když v roce 98 vyjel Renault s DCi = Hdi (konkrétně v Laguně), brečel německej majitel autohausu, že to auto bere o 1 - 1,5 litru víc než klasický Dti. Čas a vlastní zkušenosti to potvrzují.

Dundy - nepřeji ti, ani nikomu jinému nic špatného, to rozhodně ne. Jenom jsem zvědavej jestli bys o jednoduchosti Hdi mluvil i při nějaké větší než banální závadě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám v zimě se svojí 306TD spotřebu 6,5-7,5l/100 při normálním ježdění. Motory HDI by měli mít údajně spotřebu minimálně o 1l/100km nižší. Jinak když jsem četl srovnání motorů TDI a HDI, tak u HDI vychvalovali hlavně kultivovaný chod a hlavně nižší hlučnost ve srovnání s klasickými diesely a TDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdy na vec kouka jinak.Ja take byl co do spotreby spokojenejsi se 405 GRD.Zrala 6l +-0,3l pri jakekoli jizde.U mého HDI je ten rozptyl 4,6l - 8l nafty!!!.

Ty vyhody v prubehu vidim za

1) Nema efekt turba ktere sepne pri xxx otackach.

2) Nema sice tak drasticky nastup jako TDI ale o to dele mu vydrzi dech(Velky pouzitelny rozsah otacek) cca 1600 - 4500 ot/min

Kamarad si koupil novy Golf IV TDI a po 12tkm se mu rozsvitila kontrolka oleje.Kam asi zmizel.Ma servisni interval 15tkm a ja 20tkm a nedoleju ani Ň.

S tou jednoduchosti to bylo mysleno tak ze system common rail je jednoduchy.To ze tam je spousta kravinek ktery se serou nepopiram nejsem service man.

Vse je subjektivni ale mam moznost porovnat tak to je muj nazor.

[Editován dne 9/1/04 Dundy]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Dundy

Kazdy na vec kouka jinak.Ja take byl co do spotreby spokojenejsi se 405 GRD.Zrala 6l +-0,3l pri jakekoli jizde.U mého HDI je ten rozptyl 4,6l - 8l nafty!!!.

Ty vyhody v prubehu vidim za

1) Nema efekt turba ktere sepne pri xxx otackach.

2) Nema sice tak drasticky nastup jako TDI ale o to dele mu vydrzi dech(Velky pouzitelny rozsah otacek) cca 1600 - 4500 ot/min

Kamarad si koupil novy Golf IV TDI a po 12tkm se mu rozsvitila kontrolka oleje.Kam asi zmizel.Ma servisni interval 15tkm a ja 20tkm a nedoleju ani Ň.

S tou jednoduchosti to bylo mysleno tak ze system common rail je jednoduchy.To ze tam je spousta kravinek ktery se serou nepopiram nejsem service man.

Vse je subjektivni ale mam moznost porovnat tak to je muj nazor.

[Editován dne 9/1/04 Dundy]

Tu spotřebu oleje bych hodnotil až po zajetí. Jsem slyšel, že u novějších motorů to může být až 50000 Km. A taky mohl mít smůlu na kousek.;). Ty servisní intervali jsou taky podle typu oleje, ne? Když tam je obyč,tak míň, když Longlife,tak víc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

System TDi je jednoduchy- mechanicke vstrikovaci cerpadlo a mechanicka vstrikovaci tryska. K tomu trocha primitivni elektroniky, ktera lehce ovlivnuje cerpadlo.

HDi jednoduche neni ani omylem. Podavaci elektricke cerpadlo v nadrzi, vysokotlake cerpadlo s regulaci tlaku, zasobnik paliva a elektronicke vstrikovaci trysky. Je vtom budoucnost, jednou ten system bude dokonaly, ale jeste to bude trvat.

Tim prubehem motoru byl urcite myslen prubeh krouticiho momentu, pouzitelne otacky u TDi jsou nekde od 2t az ku 4t, HDi za 4t taky nema smysl tocit.

Jedina neodkecatelna vyhoda je u HDi v te hlucnosti. A emise? Koho z vas to opravdu uprimne trapi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak prave 206 SW 1.4HDI si po koupi vzalo 8-10, kolem 7.000km to spadlo na 5 a ted (13.000km) jezdim vazne tak 3.9-4.2 podle toho, jestli zrovna jedu nekam mimo Prahu, nebo jezdim po Praze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz to ctu, taky si prihodim. Ja mam 307 2.0HDi 110k a najeto k dnesnimu dni kolem 42.000 km. Musim se priznat, ze pocitam s prodejem po dokonceni leasingu a moc to auto nesetrim. Do nadrze se mi vejde kolem 55l a najedu na ni priblizne 780km (vcetne rezervy) coz znamena, ze spotreba se pohybuje kolem 7.3l / 100km pri kombinovane jizde. Jezdim hodne po Praze, ale i casto na dalnici smer Plzen. Jezdim pomerne dost ostre, tak si myslim, ze pri stylu jizdy jakou ma treba muj otec, by se dala spotreba stahnout klidne az na 6l / 100km :cool: Kazdy rika, ze motory TDi jsou hlucnejsi, ale ja si myslim, ze HDi je hlucne az dost. Jezdim jeste s Borou s motorem HDi a nemyslim, ze je tam v hluku velky rozdil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co můžu dle vlastní zkušenosti říct, tak HDI na TDI nemá výkonově.A myslim TDI PD.Které HDI má dnes v 1,9 150Hp??? jsou rádi když se dostanou po načipováni na 130 HP!! Osobně jezdím s 130 HP TDI PD po městě za 6,5 l a vychutnávám si zrychlení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 HDI CHIP a sání

Po dálnici kolem 130 a spotřeba pod pět litrů, vlastně na šedesát litrů v nádrži sem najel přez trináct set kilometrů nejen po dálnici a při předjíždění sem ho vůbec nešetřil.

Po městě si vezme skoro osm když mu stojim na krku a ani se mu nedivim.

HDI má dobrý průběh krou?áku a jízda je velmi plynulá a pohodlná.

Porovnávat s TDi nehodlám, tuhle sem tlačil ten mix adrenalinu a nafty od škodawagenu před sebou až se chudák ohlížel přez rameno.

No na sprint mi solidní dvoulitrovej benzín tak trošku napráská, ale nic co by mě rozbrečelo a u benzínky se taky nerozpláču.

Ale vážně , na těžší 406 bych spíš viděl 2,2 průměrná spotřeba dobře zajetého motoru je tak kolem šesti až sedmi a to je na akceleraci, kterou poskytuje solidní . 1,4nevim, ale někdo to tu hodnotil, jako vhodné pro pohřební vozy s odkrytou rakví a chip by ho asi zabil, ale u melého auta to asi bude lepší, než nějáká utrápená třináctistovka a sparší spoluobčané ušetří za pohonné hmoty.

[Editován dne 14/1/04 vector]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se tu dozvěděl spoustu zajímavejch věcí. Ale stejně mi to nedalo a zkusil jsem si 406-tku s HDI 110k. Měla už nalítáno 170 tis, takže pěkně zajetá. Člověk, kterej mi ji přijel ukázat měl na PC ukazatel průměrné spotřeby 7litrů, a to ji na dálnici nešetřil. Prý jel pořád nad 160.

Když jsem si do toho sedl já a najezdil jsem zhruba kolem 50 km svou průměrnou jízdou (město, dálnice i mimo město) měl jsem průměr 5,8 litru. Nejsem žádnej závodník, ale louda v žádným případě taky ne. Takže spotřeba u HDI motorů není zas až tak hrozná, jak se jsem tu někde dočetl. Každopádně záleží na stylu jízdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja se taky pridam, mam 307 HDI 66 kW ted uz prechipovanou na 84 kW, najeto 42 tis. km a spotrebu mam po Praze a okoli 6,3-6,8 litru podle stylu jizdy, a na dlouhe trase Praha-Kosice, cca 5,3 l a to jsem ho na slovensku vubec nesetril, predjizdel jsem neustale na 4. Zjistil jsem ze na spotrebu nema az tak velky vliv vytaceni motoru, normalne ho tocim tak do 3500 ot. , pri predjizdeni k 4000 ot. , ale velky vliv ma jizda pres 130 km/hod kdyz jezdim do 120 tak jezdim o pul litru min.

Potom mame jeste jednoho kombika 307, s tim jezdi kolega a ma spotrebu trvale 6,1 l nevim jak to dela , potom dalsi kolega jezdi s 206 1.4 HDI a spotrebu ma 4,2 l a jak rika vubec ji nesetri dalnice trvale 160 km/hod ale jeste neni zajeta ma jenom 15 tis. km

A ted k hlucnosti kdyz jsem si minule sednul k tatovi do oktavky 1,9 TDI tak jsem se ho ptal jestli nema neco s motorem, je to oproti HDI uplnej traktor, a kdyz jsem porovnal vedle sebe stojici 206 1,4 HDI a fabii 1,4 TDI (trivalec) tak ve fabii o 50 % vetsi kraval a pri rozjezdu se okolo 1800 ot. rozvibrovala kabina a zalehali usi. Ta 206 predla jako fabie 1,4 benzin.

A jednoduchost, TDI PD na 4 vstrikovaci cerpalda co valec to ceprdlo kazde tlaci 3000 bar, HDI ma jenom jedno tlakove cerpadlo a rozvodnou listu a tlaci jenom 1350 nebo 1500 bar podle vyrobce (Bosch Siemens), pak mi rikejte ze je TDI jednodussi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už to tu je posaný někde výš, ale TDi a PD jsou zcela rozdílné systémy, TDi je nejjednodušší, pak je složitější HDi a nakonec poslední výstřel techniky, motory PD. Nechci Vám věšet bulíky na nos, ale pokud nebudeme mít na to, každé 3 roky měnit auta za nová, tak z těchhle vymožeností se všichni zblázníme. To, co se u klasických dieselů opravoval v řádu stovek až tisíců, u TDi nebo HDi jde už do 5ti tisíců a u PD se motáme už v desetitisícových sumách. Jízda s TDi-čkem je proti klasickému dieselu příjemnější, i spotřeba je nižší, ale až se mi motor v Transporteru odporoučí, tak si hodím mašli. Takže spíš ho ještě včas prodám a pořídím něco dalšího, jen co lidi začnou kupovat knihy. :):):) Prostě jsem tímto příspěvkem chtěl podotknout, že se vyvíjejí čím dál složitější systémy, které když fungují, jsou super, ale jak se začnou na nás zlobit - PÁNBůH s námi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tak jak rika medved... sice je to trosku mimo misu, ale dnes jsem mel moznost ridit C3ku... vsude sama elektronika, cidla atd.. ale v duchu jsem si rikal ze tohle auto bych jako cca 6-8lete asi nekoupil. Vse smeruje k trendu koupit nove a za 4-5let sesrotovat :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.