Sign in to follow this  
Followers 0
kaprik

Topení - ventilátor

21 posts in this topic

Ahoj všem, prosím o radu - za jízdy mi něco někde \"luplo\" a zasmrdelo,tak jsem otevřel okno v domněni, že venku někdo topí plastem a vyvětrám, no pak jsem zjistil, že mám v autě i přes rádio moc ticho a začla mi být zima - odešel mi větrák na topení. Autoelektrikář mi zjistil, že na koncovnky k ventilátoru již nejde vůbec proud, nemá někdo tušení, co se mi rozbilo, děkuji moc za brzkou odpověď má se opět ochlazovat... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostáva skontrolovať prepínač, výkonový odpor a kabeláž. Najskôr to bude elektronika priamo pod motorčekom.

Na ktorých koncovkách to meral? Ak sa nemýlim tak regulácia výkonu je cez mínus pól.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bohužel,nejsem elektrikář, netuším co konkrétně změřil,ale byl s měřákem přímo u ventilátorových koncovek dole pod schránkou, taky mi je divný, že ventilátor topení fungoval pouze se spuštěným motorem - je to normální? zatím jsem to srovnával s ostatními vozy, co jsem měl, škodovky atd ale tam šel ventilátor spustit již jen se zapnutými klíčky, tak nevím...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn. vymena celeho ventilatoru? na kolik ta sranda vubec asi prijde, pripadne za kolik +- se to da sehnat nekde pouzity, dikas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě ten jeden dotaz - ventilátor topení funguje pouze se spuštěným motorem ci mam neco sapatne ja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neviem ako P 806 ale všetkým autám čo poznám ide ventilátor kúrenia už pri zapnutom kľúčiku. Vymienať celý sa neoplatí, stačí tá elektronika. Odporúčam to dať najprv nejakému šikulovi na opravu. Stará a funkčá sa zháňa ťažko ale často ide opraviť. Je tam taký veľký spínací tyrystor, ten zvykne odísť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator i s ridici jednotkou pod motorkem se prodava komplet, zvalst to nikdo nechce prodat. Loni jsem oba (mam dvouventilatorovou verzi) kupoval za cenu á 2kkc - jeden z Kladna, jeden z Prahy. Pozor byva pravy a levy kvuli dvouventilatorovym verzim.

Jinak jsem zkousel trochu odloupat pryskyrici (jde to velmi spatne) na tom kontrolnim segmentu v domeni, ze to nebude slozite a opravim to - kdyz jsem to uvidel, vyhodil jsem to do kose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V té elektronice občas stačí vyměnit ty výkonové tranzistory, už to tu někdo popisoval. Jinak nevím přesně, co je tam za ventilátory, vyndané jsem to nikdy neměl, ale mám tu nějaké starší kousky ze 405 anglických verzí, co do normální 405 nepasují (mají opačnou vrtuli a točí se na druhou stranu), takže jako jeden z těch dvou by možná šly použít. Ale to by někdo musel přivézt vyndaný z 806 pro porovnání, a vyzkoušet na místě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

budu to muset teda nějak rozebrat - bez šajnu jak :) a pak uvidim,ale zatím všem moc děkuji za rady a ochotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem byl sice uspesny v rozebirani,ale vubec to neni ventilatorem a myslim, ze ani tim regulatorem otacek primo na motorku, pac po zapojeni primo na baterii mi malem vetrak ulitl z ruky...proste do koncovek k moturku nejde proud - respektive do cerveneho nic (to je asi na 12V) do prostředního jdou max 4V podle pridani na palubce a posledni je predpokladam kostra...nema nekdo tuseni, kde mohlo co este odejit? rozebral jsem panel s ovladanim ventilatoru topeni atd a nic uplne ocouzenyho na nem neni,jen trosku je to divny u tech propojeniviz obrazek, tak ja uz fakt nevim bo je mozny, ze na to ma vliv tenhle panylek s rezistorem? dik za reakce... :)

post-0-14109599445078_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem nakonec hodil 12v ze zapalovace na koncovku do vetraku a topeni funguje uplne stejne jako driv i s regulaci otacek,takze jediny problem je nekde v tom cervenym kabelu-nema stavu a ja sajnu, proc neni pod proudem,pojistky jsou v poradku a pokud mezi vetrakem a pojistkama jeste je nejaky rele ci co ja vim,tak netusim kde...:myslim nemate nekdo radu? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem zažil. Proud se přivedl odjinud, problém je v některé části desky s pojistkama

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha a tzn, ze to mas stale napojene odjinud bo uz se na to prislo?? se docela bojim,aby mi to me vozitko nekde neblaflo cele... :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už rok a půl je to napojené odjinud a původní přívod je bez proudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, tak to flaknu asi na ten zapalovac a nebudu to resit,pripadne si poridim jinou 806, kdyz tahle ohori... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to mám napojený v pojistkový skříňce k jiné pojistce. Stejné hodnoty jako byla původní a nebyla obsazená.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.