Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 205GTI do 206ky


bodmrazu

Recommended Posts

Cau mel bych takovy dotaz naskytla se mi takova docela dobra moznost sehnat motor z 205 GTI zatim nevim jaky je to motor jestli 1.6 nebo 1.9 nebo 2.0 ale zajima me spis jestli je mozny ho narvat do 206.. jestly pasujou nosniky motoru. Pokud s tim mate nekdo zkusenosti prosim poradte. A taky pokud nekdo zvadnete celou tu praci s prendanim motoru ... mel bych pro vas praci :):cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srandisto...

Co v tom máš za motor teď? A kolik jsi ochoten za to \"přendání\" zaplatit? Ono to nebude jen o motoru - ale taky o převodovce, řazení, spojce, poloosách... a taky kompletní kabeláži k tomu motoru.

Agregát 1,9GTI mám k dispozici na prodej taky, ale takováhle přestavba se mi zdá jako šílenost... Rozhodně to nebude nic levného, ta práce bude několikanásobně dražší než ten samotný motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

At tam mas motor jaky chces, kup si ostrou vacku, udelej sani (ne jen filtr), poradny vyfukovy svod, nejaky chip a dale,vyhod kat, sniz hlavu a vylesti kanaly a i s 1,1 se dostanes na stejny vykon, jaky ma ta 1,6ka motor z toho GTi. A kdyz ti to bude malo, tak pridej jeste Nos. A vyjde te to na stejne prachy jako ten motor z te 205ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně i kdyby se ta přestavba konala, co potom na technický, co emise, kat by urcite musel být pryč, nebo jiný, atd. Určitě se budou tyhle samodomo přestavby daleko víc hlídat, pojiš?ovny taky začnou brutálně vše kontrolovat, prý dokonce budou změny jako v cizině, že se bude u tuningu platit daleko vyšší povinné ručení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bodmrazu - sorry, ale přijde mi to skoro stejně blbý, jako když tu někdo chtěl narvat 2.0 Hdi do 205. Tvrdím, že u auta, který chceš mít na normální provoz je to sci-fi. Jestli ho chceš použít pro nějaké hobby závody, jdi do toho. Z vlastní zkušenosti vím, že všechno se dá nabastlit do všeho..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli ho chceš mít na nějaké závody či obdobné vyžití, koupil bych na tvém místě 205 GTi a narval bych do toho Mi 16 a potom ještě provedl výše zmíněné úpravy motoru a podvozku a pořád v tom budeš za rozumný prachy, než kdybys dělal tu 206ku. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jako je to sice napad silenej ale je to asi tak silene blby jak cpat do 1.4 NOS A pochybuju ze by me to vyslo levnejs nez abych dam daval vacku atd. Jen sama vacka stoji asi 10 000 Neverim tomu ze by to muselo byt tak drahe jak mi teda vysvetlite motory 1.8T ve 120 nebo treba 3.0 V6 ve 120. A rekl bych ze to neni krok zpet je to sice motor vic jak 15 let starej ale 1.6GTI ma nejakej 110k. Byl to takovej dotaz jen tak proste se mi naskytla moznost:) A Stk byl si zaridil vsude jsou nejaci znami:) Ale s tima pojistovnama by to asi nebyla prdel

[Editován dne 8/1/04 bodmrazu]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na STK i pojistovnu se muzes vykaslat, to se da zaridit vzdycky.

1,6 GTi melo tusim 106PS.

A ted pocitej:

vacka 10000,-, ale da se i prebrousit origo vacka, pak pocitej cca 5000,-

vzduch filtr 1000,- +spousta tve vlastni prace

snizeni hlavy + tesneni 1500,-

cip 3500,-

vyfukovy svod 7000,- (levny, ale dobry)

A ted vykon

- standart ma 75PS, jestli se nepletu. Vytahnuti katu a jiny svod+roura az dozadu, pouze s nejakym strednim tlumicem (ale spocitanym, ne jen tak neco) min. 10PS, vzduchovy filtr taky cca 10PS, snizeni hlavy , o 2mm si myslim to pude, ale chce to nejdriv nanecisto vyzkouset (pomoci plasteliny), vylestit kanaly a jina vacka je dalsich cca 10PS a vsechno to nakrmit s jinym programem v jednotce. Ty cisla ber pouze orientacne, chtelo by to pak zmerit na brzde, ale tech 110PS je , si myslim pri takovych upravach minimum.No a tocit bys to mohl az tak ku 8000 ot/min, takze po prerazeni se i s dluhou origo prevodovkou dostanes opet do optimalnich otacek. Naopak volnobeh asi pod 1500 moc fungovat nebude,to zalezi,jak ostra bude ta vacka, spotrebu asi nedostanes pod 12l (moje stosestka zere s mym stylem jizdy 18) no a zivotnost motoru omezis na mesice (ale tehle motoru je dost, tak co).No a kolik stoji NOS? Nejlevnejsi kit by za 20t asi byl, nebo ne? Usetris za neony a jine blbosti a budes mit pod kapotou cca 150PS. A to uz pojede, zvlaste pak kdyz z toho auta vyhodis vsecky zbytecnosti, jako jsou zesilovace, reproduktory, rezerva, zadni sedacky atd.

A utopie to neni, kdysi byl nekde clanek o Toyote Yaris, co mela litr objem a s nitrem zmerenych 160PS.

A jeste neco, chtelo by to jiny brzdy,dozadu kotouce, tlumice, pruziny a torzky, a az to vsechno budes mit, tak se stav, moje holka dela zivotni pojistky.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona je to stejně jen akademická debata. Jakmile byste sem někdo napsal cenu takéhle \"přestavby\" na motor z 205GTI, dotyčný si to prakticky okamžitě \"rozmyslí\" a do ničeho takového se nepustí.

Ono stačí si jen např. uvědomit, že i když koupím motor z GTI za 5.000,- Kč, je poměrně velmi vhodné do něj taky koupit např. nové rozvody za 3-4.000, že... o tom, že to asi nepůjde přilepit na původní převodovku ani nemluvím. Že když už je to venku, je vhodné tomu dopřát taky novou spojku, páč u té staré paštiky bude kdovíjaká - a další 3-5.000 je v heiselu (práci zde nepočítám, když se to dělá na vyndaném). Co bude za srandu s hadicema, které jsou úplně jiné, to už je jen takový bonbónek...

Můj odhad pořízení všeho potřebného + veškerá práce: 40tis Kč.

Že takovéhle nápady považuju za píčovinu, už jsem asi napsal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten 3.0 V6 ve 120 byl ve předu, v zadu, nebo na podvalníku za autem?

Oddie - moje řeč, ale když o těch píčovinách se dá tak pěkně diskutovat.

Těch 40 táců bych osobně násobil dvěma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to venca: je nekde videl rapida s 3l V6 (motor z opla) a ten to mel vzadu, ale prisel i o \"misto\" za sedackama. A kdyz uz jsme u tech anomalii, tak existuje i nekde vyfocena skodarna co mela motor vepredu, ale musela mit proto posunutou napravu (aby chudinka naspadla na cumak).

Podle me delani takovyhle \"blbosti\" je jen vyhazovani penez. Kdyz uz ma nekdo motor 1.1 nebo neco podobynho tak je lepsi se s tim rovnou smirit, ze mu to moc nepojede a nebo to auto rovnou prodat a koupit neco silnejsicho od vyroby, treba starou supru v 3litrem a jeste mu zbyde dost prachu na benal a na opravy az se mu neco na te staresine pose*e.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nevim me se zda ze proste jste vsichni smireni s tim co mate... Jo do peugeotu nedavaj spatny motory a proto si myslim ze jste vsichni daleko min pristupnejsi na vymenu motoru nez magori se skodovkama... Jinak tohle o cem tady mluvite jsou absolutne nesmyslny castky!!! Jediny co je potreba udelat je vymslet uchyty na motor a delat spojku nebo remeny... proc... kdyz to ten chlapek delal pred 3 mesicema. Jedinej velkej problem je prevodovka a druhej velkej problem je elektrika... Nechci tady rozvadet nejakou debatu v ktery se budeme hadat ale proste to jde a neni to nic nenormalniho akorat je to hodne prace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně práce = hodně peněz. Pokud si takovouhle práci nejsi schopen udělat sám (což asi nesi, když se takhle ptáš), je třeba to zadat někomu, kdo to umí - jenže ten, kdo něco umí, a umí to dobře, není levnej.

Těch mých 40tis byl jen můj hodně hrubý nástřel - a nemám jediný důvod nevěřit Vencovi, který je na rozdíl od tebe mechanik a vím přesně, co umí. Pokud někdo takový řekne, že to bude spíš dvojnásobek, je to pro mě podstatně důvěryhodnější informace, než od snílka s fantasmagorními nápady, co je v reálu schopen maximálně nalepení modrých LEDek všude možně...

Jen zkus kontaktovat nějakou solidní dílnu, a? ti dají ZÁVAZNOU cenovou nabídku té představy (upozornění - za Vašendou bych s tím nelezl, protože tě v lepším případě pošle do pr... a v horším prohodí dveřma). Nebo to nech rovnou udělat, a pak se můžeme bavit! O planých slibech garážových patlalů se bavit nehodlám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne bych do takovyhle vymen nesel... jen upozornuji ze kdyz uz, tak u nekoho kdo to nekdy delal. Ne jak kamos kterej chtel dat do Pola misto jeho vrtane 1.1 1.6 74kW, vse cetl ze to jde atd. Koupil motor s elektrikou, prevodovku atd.. Dal to nejakym korinkum na vymenu, ti vytahli ten puvodni a chteli tam narvat ten druhej ale ouha, na te kastli je nejakej ten nosnik kterej tam prekazi takze z toho nakonec nic nebylo.

Takze celkova utrata byla kolem 25tacu a vsechno na co? no na velky .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co takhle začít něčím jednodušším? Nervat do do auta, ale postavit si třeba motokáru - no řekněte, motokáru 1,9GTI určitě hned tak někdo nemá. A nebo třeba zahradní traktůrek! Agregát 1,9GTI vám k tomu klidně a rád dodám... No řekněte, nebyla by to paráda, mít zahradní traktůrek 1,9GTI? Mountfiled má dneska každej... :D;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Male zamysleni, je to pouze z hlavy a nic se mi nechce overovat vyhledavanim kdekoliv.

Takze:

Idealni na tuto prestavbu by byl diesel, ale mas TU.Takze jina prevodovka je jasna, drzak motoru na prevodovku a spodni zaberovy by mel byt pouzitelny prave z toho diesla.Pravy horni silentblok, ci spise drzak bude asi orisek, videl bych to na nejake prizpusobeni prave z toho diesela.Poloosy opet z diesel 206, asi to bude chtit i jine tehlice, z toho benzina bude male lozisko.

Servo-nejjednodusi bude servo vynechat, pro sportovni jizdu je stejne jen na obtiz. Jinak to origo servo pripevnit na motor z GTi asi nebude problem, taktez origo alternator z 206. To \"nebude problem\" znamena vyrobu ci modifikaci drzaku.Mozna budes muset nechat vyrobit novou remenici na kliku, to ale taky neni problem.Vyfuk-nejlepsi bude sehnat si komplet prvni dil za svodem z te 205ky a upravit, nebo jen pouzit prirubu a zbytek vyrobit uplne novy z tenkostenych trubek, kazdopadne ten puvodni vyfuk vubec nepouzivej, ma maly prumer trubek a zbytecne by ti ten motor dusil.Hadice uz nejak dopasujes, dulezite je zachovat okruh, at to funguje, za pouziti ruznych redukci to taky pujde bez vetsiho nasili.Nechce se mi hledat jaky tlak paliva ma 205 a jaky 206, oboje dvoje je vicebodak, takze by to mohlo sedet.Pumpa by teda asi mohla zustat origo.

Z mechaniky asi vsechno, ted elektrika.

Na 205 elektrika je v celku a vede az kamsi do palubovky, zatimco na 206 je motorovy svazek zvlast a je lehce odpojitelny. Takze tu elektriku z te 205ky udelat tak, aby sla napojit na tu origo pripojku na zbytek elektriky ve 206ce. Ja osobne bych volil metodu vyroby nove elektriky podle schematu z 205ky, samozrejme tak aby byla pripojitelna na 206. Pouzit origo stekry a draty nove. Nebude to az tak slozite, predpokladem jsou podrobna schemata elektriky od obou typu a trpelivost. Je to na dlouhe zimni vecery, prikup si k tomu hasicak.

Tak a ted muj nazor na celou vec-da se udelat vsechno, nemusi to stat ani moc penez, jestli mas spravne kamarady-nadsence.Pokud uz to fakt budes delat (coz pochybuju, jsou to jenom tlachy tunera-nestastnika ), tak tam nedavej nejakou ubohou 1,9 nebo dokonce 1,6, ale rovnou 1,9 Mi16, at vysledek stoji za to. Vse bude stejne, blok je stejny, akorat to ma 16ventilu.

Ale ja osobne doporucuju teplou, studenou, a do klece.:D:D:D::P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...