Peťulák

Turbo na 1.6

14 posts in this topic

Mate s tim panove nekdo zkusenosti?

Mam 1.6 sedan 8V,myslite ze by turbinka na tenhle model sla?

Vcera jsem to videl na felde a jela dost zbesile.

Jedna se mi o to,zda je teoreticky mozna montaz na tenhle motor a popr. zda s tim nekdo ma zkusenost.

Nejde mi o STK,to uz si poresim sam,protoze uz ted ji neudelam,kvuli upravam na vyfuku a ani o spotrebu,ale spis o info.

Pochopil jsem ze chip nema cenu,tak si rikam ze tohle by bodlo;)

A nereste prosim to,at si koupim jiny model s turbem,ja miluju svoje auticko a nechci ho davat k adopci:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

prodej to a kup neco jineho silnejsiho. V tomhle pripade plati jen tato rada....

mno, ale kdyby jsi ho tam vazne chtel dat.... tak to mas jinou RJ, svody, sani, a kdovi co jeste. TO by se finacne ani nevplatilo.

[upravil dne 9/3/08 Marlin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když miluješ svoje auto, tak nevymejšlej takovýhle chujoviny!!! Když ho tak miluješ, tak bys ho přece nechtěl rozstřelit, ne?? Takže když už bys tam náhodou za nějakou nemalou sumu to turbo nabastlil, bude to pořád k prdu, protože ten motor na to neni stavěnej a co motor, ani modvozek, brzdy, vejfuk, tohle vše budeš muset měnit ... což se rovná celé auto ... Takže neřeš blbiny a když chceš něco výkonnějšího, kup si nový auto ... třeba GTi6, co??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No šlo by to proč ne? Ale za jakou cenu? Najdi si stránky kde popisujou co to všechno obnášelo namontovat turbo na tu Felcku, na co peněz a času a problémů to vyšlo. Bohužel to nespočívá jenom v tom to turbo někam přišroubovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já za nedlouhou dobu, kterou se věnuju tuningu své 206ky, zjistil, že než začnu vůbec cokoliv řešit, nebo se na to ptát v diskuzích, tak musím googlovat, prolejzat fóra (i zahraniční) a číst. Namontovat do auta turbo, nebo kompresor, už mně samozřejmě taky napadlo a díky tomu, co jsem si tak porůznu přečetl, jsem se z těchto hovězích nápadů vyléčil. :D Pokud máš atmosférický motor, je nejlepší ho zkusit trochu oživit běžnými tuningovými úpravami (sání, komplet výfuk se svody, přemapování ECU, případně vačky, svíčky, sací a výfukové kanály, atd.), což může nějaký výkon navíc dát, ale je to spíš procentuální, než že by to šlo vyjádřit v množství tažných zvířat. Další věc je, zamyslet se nad tím, jestli motor, který chci ladit, má potenciál podat větší výkon, nebo nemá. Troufnu si říct, že peugeotí benzínové motory s výkonem pod 100 koní v sérii ten potenciál nemají. Pak budeš tunit jak zběsilej, ale výsledek nebude odpovídat vynaloženému usilí a financím. Jinými slovy, je pravděpodobnější, že ze svého motoru o výkonu 110 koní v sérii dostanu po několika ne zrovna levných úpravách 20 koní navíc, než že ty z tvého motoru s osmiventilovou hlavou dostaneš s vynaložením stejného úsilí 10 koní navíc. Musíš brát v potaz i to, že ten motor není úplně nový, tudíž má určité provozní opotřebení a jeho výkon už zřejmě nebude odpovídat papírovým hodnotám. Nejdřív se musíš dostat na papírový výkon, pak můžeš jít dál. :)

Další věc je, že když ladíš výkon motoru, zřejmě tě zajímá sportovní jízda. V takovém případě potřebuješ kvalitní brzdy (= pokud možno vzadu kotouče a ne bubny) a časem ti přestane vyhovovat i sériový měkký podvozek. Atd. Je to všechno provázané. Takže já po cca půlročním sbírání zkušeností můžu sám potvrdit (na případu jednoho mého kamaráda), že pokud si chceš poladit auto do sportovního stylu, musíš začít už tím, že si koupíš auto, které ten potenciál má. A pokud takové auto nemáš, musíš si to umět přiznat a slevit na svých nárocích. Jak jsem řekl - i já za ten půlrok z mnoha nápadů vystřízlivěl. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekuju vsem za odpoved,tohle jsem chtel vedet.

Vyfuk krome ladenych svodu mam komplet predelany,bez katal.,3 dil vyfuku z Fiatu Coupe 2.0,rezonator a spotreba kupodivu i klesla,coz me mile prekvapilo.

Pri stejnych otackach to jede klidneji,tim myslim ze na trojku jedu 50km za h pri 2000 ot za min a ne na 2300ot.

Chip nepripada v uvahu po tom co jsem cetl,ale turbo jem nikde nevidel resit.

Takze dekuji a na turbo si necham zajit chut:cool:

Mozna ze na sprinty si koupim Swifta 1.6 GTi a toho necham upravit:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peťulák

Mozna ze na sprinty si koupim Swifta 1.6 GTi a toho necham upravit:aut

Tak to je výrazně lepší nápad, než turbit pežotí 1.6ku. :D:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ty si kup neco novyho, pac by to stalo ranec, ale dneska sou uz 1,6ky preplnovany 2turbama, nevim tečd jestli to neni nakej WV, fakt by sem kecal, ale videl sem to v auto salonu, docela ranec to byl, protoze to melo prez 170kobyl jestli me pamet neklame, a docela to davalo. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

.................................................................... Bohužel to nespočívá jenom v tom to turbo někam přišroubovat.

A proč ne, třeba do kufru na pravou stranu by šlo:D:D:aut:aut:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peťulák

Dekuju vsem za odpoved,tohle jsem chtel vedet.

Vyfuk krome ladenych svodu mam komplet predelany,bez katal.,3 dil vyfuku z Fiatu Coupe 2.0,rezonator a spotreba kupodivu i klesla,coz me mile prekvapilo.

Pri stejnych otackach to jede klidneji,tim myslim ze na trojku jedu 50km za h pri 2000 ot za min a ne na 2300ot.

:aut

Vysvětli mě jak svody, a výfuk změní převodový poměr? To mi hlava nebere:myslim:myslim

Nedal jsi tam nějaký větší kola, to by pak bylo možný, ale vykon by šel dolů.

[upravil dne 10/3/08 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radku: podle mě by to musel být teda hop velkej skok ve velikosti aby se to takhle změnilo.

Každopádně mě to tvrzení taky nejde do kebule, ale při tuningu se děje leccos :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radek Hurvajz :no koukam ze jsi z Nachoda,obcas jezdim pres HK a byvam v okoli Rychnova a pod,tak ti auto klidne predvedu ze to tak je a muzes to zkusit projet.

Spis jestli mas realne zkusenosti s 1.6 sedanem,ale podle poctu tvych prispevku myslim ze o tom neco vis:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Peťulák

Pri stejnych otackach to jede klidneji,tim myslim ze na trojku jedu 50km za h pri 2000 ot za min a ne na 2300ot.

:aut

Vysvětli mě jak svody, a výfuk změní převodový poměr? To mi hlava nebere:myslim:myslim

Nedal jsi tam nějaký větší kola, to by pak bylo možný, ale vykon by šel dolů.

[upravil dne 10/3/08 Radek Hurvajz]

heh :) povedz mi tie uprav co si spravil?... bez vymeny prevodovky chcem toto dosiahnut tiez :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ALFWORKS

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Peťulák

Pri stejnych otackach to jede klidneji,tim myslim ze na trojku jedu 50km za h pri 2000 ot za min a ne na 2300ot.

:aut

Vysvětli mě jak svody, a výfuk změní převodový poměr? To mi hlava nebere:myslim:myslim

Nedal jsi tam nějaký větší kola, to by pak bylo možný, ale vykon by šel dolů.

[upravil dne 10/3/08 Radek Hurvajz]

heh :) povedz mi tie uprav co si spravil?... bez vymeny prevodovky chcem toto dosiahnut tiez :)

přesad si ručičku na otáčkoměru a je to hned:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.