Sign in to follow this  
Followers 0
vico.b

\"Zamrzlá\" převodovka

25 posts in this topic

Zdravím!! Mám takový problém, který mě už nějakou chvilku trápí, obvzlášť teď v zimě... Ráno, když je celé auto studené, se mi nedaří přeřadit z 1 na 2, jedině s meziplynem... Výměna oleje v převodovce nepomohla, napadá někoho kde by mohl být problém?? Zajímavé je, že se tohle projevuje právě jen když je pod nulou a auto vychladne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar,

Nemam s tymto skusenosti, ale nemoze to byt tym ze sa za studena nejako inak spravaju synchrony medzi 1 a 2 stupnom? Co ma kamos golfa, tak tam musi z 1 na 2 ist bud s medziplynom, alebo nechat spojku vytlacenu az kym mu neklesnu otacky na motore a az potom tam vrazit 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z 1 na 2 s meziplynem????????Víte o čem je řeč???? Zkus to s dvojím sešlápnutím spojky t.j.--sešlápni a vyřaď na neutrál a pusť pedál,potom znovu sešlápni a zařaď dvojku. S tím meziplynem synchrony jen ku.víš.Meziplyn se dává při řazení z vyššího stupně na nižší.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

Z 1 na 2 s meziplynem????????Víte o čem je řeč???? Zkus to s dvojím sešlápnutím spojky t.j.--sešlápni a vyřaď na neutrál a pusť pedál,potom znovu sešlápni a zařaď dvojku. S tím meziplynem synchrony jen ku.víš.Meziplyn se dává při řazení z vyššího stupně na nižší.:roker

Taky bych to tak viděl....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas pravdu, je logicke ze ked podradujes tak motor ma vyzsie otacky alo prevodovka, preto treba zrovnat otacky motora s prevodovkou a az potom zaradit. Ale davalo by mi to vyznam aj pri radeni z 1 na 2, lebo na 1 ma clovek dost vysoke otacky, v porovnani s ostatnymi stupnami, a ked tam ides zaradit 2 tak motoru klesaju otacky rychlejsie ako prevodovke, tympadom ked tam davas 2 tak opocitas zuby, medziplynom zase zrovnas otacky motora a prevodovky a v pohode zaradis 2.

Mozno sa mylim, ked je tomu tak, tak ma opravte, nechcem sirit dezinformacie, a rad sa daco priucim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A když jsi měnil ten olej dal jsi tam to co tam má být? Jinak možná omrknout táhla řazení jestli nejsou někde ohnutý. :myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo olej jsem tam dal dobrý, navíc to dělalo i předtím... Ohnuté táhla nebo jiné mechanické poškození by se projevilo i za běžného provozu a ne jen když je auto zmrzlé ne??

Jo a s tím meziplynem - spojka, vyřadit, srovnat otáčky, spojka, zařadit... Jinak to nejde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Cyberfly

Zádné auto nebude řadit stejně při zmrzlém oleji a po 5ti minutách jízdy!!!Měl jsem více značek a typů aut a řadily v zimě víceméně stejně:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vico.b

Zdravím!! Mám takový problém, který mě už nějakou chvilku trápí, obvzlášť teď v zimě... Ráno, když je celé auto studené, se mi nedaří přeřadit z 1 na 2, jedině s meziplynem... Výměna oleje v převodovce nepomohla, napadá někoho kde by mohl být problém?? Zajímavé je, že se tohle projevuje právě jen když je pod nulou a auto vychladne...

Promazat táhla řazení .. vlez pod auto a všechny kloubíky na táhlech řádně promaž. Mě to taky blbě řadilo a pomohlo až tohle. (i olej jesm vyměnil)

.....jo a když řadíš \"nahoru\" tak nikdy meziplyn .. maximálně v neutrálu povolit a znovu vymáčknout spojku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Cyberfly

Mas pravdu, je logicke ze ked podradujes tak motor ma vyzsie otacky alo prevodovka, preto treba zrovnat otacky motora s prevodovkou a az potom zaradit. Ale davalo by mi to vyznam aj pri radeni z 1 na 2, lebo na 1 ma clovek dost vysoke otacky, v porovnani s ostatnymi stupnami, a ked tam ides zaradit 2 tak motoru klesaju otacky rychlejsie ako prevodovke, tympadom ked tam davas 2 tak opocitas zuby, medziplynom zase zrovnas otacky motora a prevodovky a v pohode zaradis 2.

Mozno sa mylim, ked je tomu tak, tak ma opravte, nechcem sirit dezinformacie, a rad sa daco priucim.

Každopádne sa mýliš. Popýtaj sa niekoho kto jazdil na aute bez synchrónov. Takýmto spôsobom by si nepreradil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

souhlasim,jezdil jsem se zetorem a to co piše pan teoretik je kravina.tam bych zařadil s meziplynem nahoru(z1 na 2) jen nahodou.a kde pak tatra nebo vetřaska.jsem mladej blbej ale jezdil jsem s tim.muj tata byl těžkej kolchozak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za doby mé krátké vojenské autoškoly na \"vejtřasce\" se řadilo nahoru dvojšlap na spojku( vyšlápnout spojku -neutrál -spojka a kvalt) a dolu jedině s meziplynem. Meziplyn nahoru jen výjimečně a malý ,když se nahoru řadilo dlouho a moc padly otáčky motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam jeden mozno podobny problem s 3. rychlostnym stupnom. ten sa mi tazsie zaradzuje hlavne pri podradovani. Vacsinou je to pri vyssich otackach no nemyslim tym rally styl. Proste klasika kludna jazda napr, pri 40-50km/h chcem preradit zo 4 do 3 a aj vtedy to robi problem. Neskripe to cez zuby ale akoby nieco branilo k zaradeniu 3. Ked dam medziplyn tak to ide lepsie. Mam 306 break, r.v. 98, 1.9D, 138000km.

dik za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: slavco25

mam jeden mozno podobny problem s 3. rychlostnym stupnom. ten sa mi tazsie zaradzuje hlavne pri podradovani. Vacsinou je to pri vyssich otackach no nemyslim tym rally styl. Proste klasika kludna jazda napr, pri 40-50km/h chcem preradit zo 4 do 3 a aj vtedy to robi problem. Neskripe to cez zuby ale akoby nieco branilo k zaradeniu 3. Ked dam medziplyn tak to ide lepsie. Mam 306 break, r.v. 98, 1.9D, 138000km.

dik za rady

Ak máš správny olej i množstvo tak sa zmier s tým že ti pomaly odchádza synchrón. Teraz dobrá správa, bude to stále horšie ale vydrží ešte dlho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozri aku si dal viskozitu oleja. Madit ma dajme tomu PP90 alebo PP80 a tam je rozdiel v hustote. Cim hustejsi olej tak tazsie sa radi. Urob si skusku ze daj auto na rovinu a ked rano nastartujes a budu minusove teploty tak daj neutral dole rucnu ak mas husty olej v prevodovke auto ti pojde same alebo sa ti znizia otacky motora ako keby isiel motor do zaberu. Ja som to mal na facku a v robote mame jedneho mana co tak ide. Dali hustejsi olej a celi kamion sa pohyna dopredu ked nema rucnu (prazdny). Ak ti to nespravi tak mas asi sinchrony v tahu. Toz moj nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: slavco25

no ja prave neviem aky je tam olej, uz som kupil auto s olejom v prevodovke :)

Tak potom by bolo vhodné skontrolovať množstvo alebo rovno vymeniť. Záleží koľko to má najazdené. Každopádne výmenou za správny olej v správnom množstve nič nepokazíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ide tam okolo dvoch litrov oleja. Teda aspon do mojej 1,9 D ale tam to treba riesit podla typu prevodovky, motora, rocniku a tak. Ja osobne si myslim ze tam mas hustejsi olej ako ma byt.:)

[upravil dne 10/2/09 marko306]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marko306

ide tam okolo dvoch litrov oleja. Teda aspon do mojej 1,9 D ale tam to treba riesit podla typu prevodovky, motora, rocniku a tak. Ja osobne si myslim ze tam mas hustejsi olej ako ma byt.:)

[upravil dne 10/2/09 marko306]

Ten \"hustejší\" olej by to tiež mohol čiastočne spôsobovať no prejavil by sa pri studenej prevodovke na všetkých stupňoch a postupne so zvyšovaním teploty by sa problém zmenšoval. Každopádne úvaha správnym smerom, stáva sa to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pastorek

Původně zaslal: marko306

ide tam okolo dvoch litrov oleja. Teda aspon do mojej 1,9 D ale tam to treba riesit podla typu prevodovky, motora, rocniku a tak. Ja osobne si myslim ze tam mas hustejsi olej ako ma byt.:)

[upravil dne 10/2/09 marko306]

Ten \"hustejší\" olej by to tiež mohol čiastočne spôsobovať no prejavil by sa pri studenej prevodovke na všetkých stupňoch a postupne so zvyšovaním teploty by sa problém zmenšoval. Každopádne úvaha správnym smerom, stáva sa to.

ja len zato si to myslim, lebo ked som mal kachle (favorita) tak tiez mi slo len 1,2 tazko, ostatne isli dobre a ked sa to zehralo tak uz to bolo v poho. Vymenil som olej za redsi a bolo po probleme. Zas favorit a 306 je dost velky rozdiel ale princip je ten isty:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.