Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 2,0 16V benzin


Che

Recommended Posts

Zdar 406kaři.

Mám Evasiona ( shodné s 806 ) r.v. 96 s motorem benzin 2,0i 89kW osmivetil. Je s tím v podstatě spokojenost, ale už je to starý a chtěl bych to nahradit tím samým, ale kolem roku 00-02. Tyhle roky měly šestnáctiventilovej motor, kerej nejvíc běhá právě v 406ce. Můj problém je v tom, že na tento motor jsou dost rozporuplné názory a tak bych byl vděčen za praktické zkušenosti. Přesně se teda jedná vlastně o dva motory. Jednak je to ten starší tj. objem 1998 a výkon 97kW a pak ten novější objem 1997 a výkon 100kW. Podle papírovejch údajů by oba měly být lepší než osmiventil. Jak jsem tak brouzdal po Vašem fóru, tak problémů s nima je poměrně dost, ale na druhý straně je jasný, že ten, kdo má problémy tak je píše a ten, kdo spokojeně jezdí, psát nebude. V časáku Autoojetiny taky ten motor dost poplivali, ale jak koukám, jezdí s ním spousta aut vč. řady Citroenů a Fiaty Ulysse, tak to asi nebude tak zlý. A teď co je mu vytýkáno - problémy s volnoběhem a celkově nízká kultivovanost v nízkejch otáčkách, vysoká spotřeba benzínu i oleje, záhadné předčasné opotřebení čtvrtého válce.

[upravil dne 8.3.2008 Che]

[upravil dne 8.3.2008 Che]

[upravil dne 8.3.2008 Che]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám ve své 406 stejný motor RFV jako ty i r.v.1996 a spokojenost. Spotřeba na dálku je 7.2-7,5l/100km, záleží, jak se jede. Pokud má motor pravidelnou údržbu, tak je v pohodě. Už mám najeto přes 267400km. Co se týká recenzí, tak v každá je jiná. Pokud by si měl embéčko, tak to budou vychvalovat do nebes + VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem druhý majitel. Kupoval jsem to s najeto přes 231000km. Servisováno, olej nedolívám, hlava za mě dome nebyla. Když jsem to koupil, tak byli dělané rozvody a vše běžné (čepy, stabilizátory apod.). Olej mi to ,,nežere\". Dával jsem univerzální katalyzátor a s emisemi problémy nejsou. Akorát ted mě pozlobil snímač otáček. Jinak je to podle mě dobrý motor. Záleží asi od kusu. Pokut tě tvůj motor netrápí a je v pořádku, tak je škoda jej měnit. To by se musela měnit i elektrika.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, já teď na to koukám a je fakt, že sem to nenapsal dost jasně. Já nechci měnit motor ale to stary auto s dvouvenilem prodat a koupit novější se čtyřventilem. Právě proto se zájímám o zkušenosti s tím motorem. Ona totiž ta osumsetšestka je podstatně těžší a nějaký ten koník navíc by byl znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak já mám ve 406tý ten starší typ 1998ccm 97,4kw a spokojenost, ale k tvým dotazům ...

1) PROBLÉMY S VOLNOBĚHEM ... ANO ... na vině je většinou potenciometr škrtící klapky, nebo, jak se tomu nadává a problém se vyřeší vyčištěním, nebo výměnou, ale tento problém mají i 1.8my a další auta určitě taky ...

2) NÍZKÁ KULTIVOVANOST V NÍZKÝCH OTÁČKÁCH ...ANO ... auto samo o sobě něco váží a síla 16ventilu se projevuje u vyšších otáček a ne jen u těchto motorů ... auto začíná táhnout pořádně až od nějakých cca 3000otáček ... ale tak je tomu o5 u všech 16V

3) VYSOKÁ SPOTŘEBA ... ANO ... papírově ji má úplně nesmyslnou a neodpovídá realitě ... ale s LEHKOU NOHOU jezdím kombinaci za cca 9l/100km, ale je pravdou, že mám 70% nájezdu po Praze. Dálku jsem jel nejméně za 6,6l/100km, ale byl jsem hlemejžď hadr (cesta na vysočinu). Svižnou dálku jezdím za 8,5 v pohodě (hodně svižnou! bez kolon). Praha a kolony se klidně vydrápeš na 11-12l, ale to je fakt extrém!!! Ale úsporé auto to rozhodně není!!!

3) VYSOKÁ SPOTŘ. OLEJE ... NE ... kecy prdy beďary, když je auto v pohodě, olej nepapá ... prej je to nemoc 1.8miček, ale taky tomu moc nevěřim ... :nevim

4) 4tý válec ... nic o tom nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ve svý 406, ten co chceš 100kw, najeto něco přes 90t a zatím to jezdí :). Zatím jsem na motoru nedělal žádný opravy, jen když je zima, tak to někdy po nastartování spadnou otáčky a hodí chybu diagnostiky, ale pak to jede normálně, v peugeotu mi říkali, at to neřešim, že je to docela běžný. Motor na dvoulitra jede docela dobře, spotřebu mám kolem devíti, jezdím bud po dálnici, nebo v praze. Olej dolívám tak cca litr na 15tkm, používám esso ultron 5w40, tak proto. Jinak motor je ve vyšších otáčkách docela kultivovanej, není problém jet stabilně nad 180 a nerozbolí vás z toho hlava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 2.0 16V 99kW a jsem s ním jinak spokojený :-)

Mám tedy spotřebu něco málo pod deset, ale je to break a ty si vezmou přirozeně víc než sedan. Navíc v plynu, ale to se neřeší. Kultivovanost se mi zdá slušná, ale je pravda, že záleží podle čeho recenzent soudí. Technick se jedná o starší motor no. Nicméně zase je to odzkoušená kvalita. Nestane se ti že najedeš 100 TIS. A MOTOR UKÁPNE. (VIZ. MOJ FIREMNÍ VŮZ ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 2.0 16V 99kw. Po koupi jsem udělal rozvody (první od novoty), jinak se na motoru nic nedělalo - vše původní. Průměrnou spotřebu po ujetí cca 10tkm mám 7,5l/100km (70% okresky, 30% město). Při udržování 2500ot má asi nejmenší spotřebu a zárověň ještě sílu na zrychlení. Ožívat začíná od 3000ot. Pro svižné ježdění bych raději volil aspoň 2.2 16V, je to přece jen těžké auto. Ale jezdit se dá samozřejmě i s 1.8 16V :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...