Sign in to follow this  
Followers 0
msprlak

Ventil na odvetranie motora

8 posts in this topic

Dobrý deň

Pokazil sa mi ventil na odvetranie motora na Peugeot Boxer HDi. Akú má funkciu, môžem jazdiť bez problemov keď ho odpojim od elektriky, mechanici mi tvrdia že je tam zbytočný.

Poradte.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslíš odvětrání klikové skříně, co je vyvedeno hadičkou do hadice za vzduchovým filtrem? Tak hlavně aby to nezůstalo ucpaný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakoniec som zistil že to nieje ventil ale ohrievanie pár z kľukovej skrine. Je to potrebné aby to bolo funkčné alebo je to tam zbytočné :myslim ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak přes léto určitě zbytečné, jinak asi jak tam v zimě zmrzne vzduch, tak se může srazit na stěnách skříně vlhkost a teoreticky může ventil zamrznout. Což by asi nastal problém, protože by odsávání zůstalo ucpané a mohl by tam vzniknout dost nepříjemný přetlak. Tak aby to potom nelezlo měrkou oleje nebo bůhvíkama.

Jestli to budeš s někým řešit, zkus mu nastínit i nápad na vyvedení hadice odsávání klikové skříně mimo sací systém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak trochu k tomu odvětrání. já osobně to mám otevřené -bez ventilu .Ještě se to řeší tak že na konec té výstupní hadice která vede z tělesa kde jsou napojeny vývody do kliky a vík ventilu se na sadí malý filtřík aby to dýchalo.Nebo exsistuje jiné řešení:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Oil-Catch-Tank-Can-Blue-Universal-240SX-S13-S14-Supra_W0QQitemZ330217341236QQcmdZViewItem?hash=item330217341236

Je to sběrná nádoba naolej z vzniklých par a ta se časem vyleje nebo vyčistí. Za ty pracy trocha parády pod kapotou:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já se možná budu ptát blbě, ale:

- dát otevřený filtr hned za ventil? Tam to je ještě docela horké a navíc jak tím stříkne olej, tak aby to nezasíralo okolí. Je tam na to vůbec dobrý přístup?

- ta sběrná nádobka vypadá až moc nóbl, ne?:mrk

ale bylo by to ekologický, otázka je jestli její vývod dát jen volně nebo zpět do sání. A asi nebudou pasovat průměry.

-Nezkoušel někdo vytáčet motor a zjistit jak moc (málo, občas) či jak to \"odfukuje\" ?

- jak vede ta odvětrávací hadice směrem do sání, tak uprostřed je spoj, taková plastová cca 8-10cm mininádobka, jedna hadice je přivedena vodorovně a druhá odchází vespod. Je to pouze tvarové napojení nebo je i něco uvnitř?

Já spíš uvažuju, že přímo od tohoto zlomu bych to vedl už pouze dolů. U vzduch.filtru je nejvíc místa na kraviny. Tam někde připevnil třeba starý olej.filtr , který bych nahoře provrtal třeba 10 vrtákem. Olej by zůstával ve filtru a páry by unikli až na spodku auta, takže by je snad dostatečně odfoukával proud vzduchu pod autem za jízdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty hadice z kliky a vaček vedou do společné nádobky nebo tělesa které má na vystupu do sání jen malou dírku aby se odsával vzduch ,ale případný olej se přes dírku nedostane jen k ní a pak zase steče zpět.Ten filtřík se dává místo té hadice co vede do sání.ale nemusí to tak být je to jen možnost.Jinak ten ventil když se dá pryč tak se ten vývod k němu zaslepí.A ktěm nobl nádobkám .je to jen sběrná nádobka hadice do níz kliky a vačky a tu druhou do sání at to tahá olejové výpary do nádobky.Jinak žádný olej nemůž nikde stříkat to neměj obavy- ty origo hadice mají snížený průměr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ti nevím, když jsem onehdá měnil filtr, tak jsem vyndal i ten box a v místě napojení hadice sání a odvzdušňovací hadice byl olej.film. Tzn. od oleje jemně zamatlaná část hadice sání, možná se ty olejové výpary vysrážely, ale bylo to tam.

Když zaslepíš ventil, tak ty páry nemají kama unikat, tak to je blbost,ne? Ten ventil funguje jako průchozí? Jako že přes něj jdou páry, tzn.je tam jen jedna díra, do které se zašroubuje ventil, na jehož konec se dá hadice? Nebo to funguje jako škrtící klapka, tzn. díry tam jsou dvě, jedna na ventil a druhá na vývod.

Abych si to upřesnil (ještě jsem se nedíval), ty odvzdušňovací hadice jsou tam dvoje, jo? Od vačkové hřídele a od klikové hřídele? Potom se jako sbíhají v originál sběrné nádobce někde na motoru (je samostatná nebo součást tvaru např.olej.vany?) a dál pokračuje jedna hadice do sání, jo? A ten ventil je přesně kde? A to topné těleso, je zvlášť (mimo ventil, samostatně) nebo je interní součástí ventilu.

Co je v tom plastové nádobkovém spoji/zlomu odvzd.hadice blízko vzducháče?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.