Sign in to follow this  
Followers 0
Freeman

Pondělní a páteční auta

11 posts in this topic

Už jsem tu párkrát zaslechl, že je radno se vyvarovat pondělním a pátečním autům ... chápu, že šance na zmetek ve výrobě je v tyto dny asi větší (rozjezd výroby v pondělí a spěch pryč na víkend v pátek).

Možná je to ale spíš takový folklór, protože celé auto se přece nemontuje v jediný den. A chyba vzniklá při finální montáži může být méně fatální jako zprasená náprava, převodovka, motor, elektronika ....

Otázkou je, dá se přesné datum výroby auta zjistit? Pokud ano, kde? Je někde uvedeno? Jde to nějak zadáním VIN?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No teda tak to slyším poprvé..Byl jsem se podívat v některých automobilkách a pracují tam i v sobotu.....Taky mě myslím říkali že auto je hotové za jeden den..a každý den jich vyrobí snad 600 kousků...Navíc tam jsou kontroloři kvality a vše se testuje a kontroluje.myslím že se zjistit dá kdy se auto přesně vyrobilo a taky kdo jednotlivý díl montoval.ale jestli to muže zjistit koncový zákazník tot otázkou

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Freeman

Už jsem tu párkrát zaslechl, že je radno se vyvarovat pondělním a pátečním autům ... chápu, že šance na zmetek ve výrobě je v tyto dny asi větší (rozjezd výroby v pondělí a spěch pryč na víkend v pátek).

Možná je to ale spíš takový folklór, protože celé auto se přece nemontuje v jediný den. A chyba vzniklá při finální montáži může být méně fatální jako zprasená náprava, převodovka, motor, elektronika ....

Otázkou je, dá se přesné datum výroby auta zjistit? Pokud ano, kde? Je někde uvedeno? Jde to nějak zadáním VIN?

To se opravdu jen tak říká!:D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, říká se, že nejlepší auta jsou pondělní a nejhorší páteční. Sám dělám v automobilovém průmyslu prakticky na začátku, tam kde se jednotlivé komponenty vyrábějí. Kvalitu jednotlivých dílů neovlivňuje den, kdy se to vyrobí, ale kdo to vyrobí. U našeho zákazníka se pak z našich dílů provádí montáž. To jsou samozřejmě montážní linky, každý operátor dělá určitou operaci, ten následující to svým způsobem po něm kontroluje a na konci linky je znovu test funkčnosti a robot, kontrolující přítomnost vybraných kritických dílů. Na lince jsou aplikovány zásady poka-yoke pro minimalizaci chyb. Je to na delší povídání. No a tyto sub-sestavy se posílají do automobilek, ale kdy jí zamontují do auta, to nikdo neví. Datum výroby auta se asi dohledat dá, ale nevím kde. Data výroby jednotlivých dílů - jak kdy, často je tam však jen měsíc a rok.

Čili závěrem. Nezáleží na dni v týdnu, ale na člověku jako takovém. Když už bych měl říct časově, tak nejhorší je to na noční směně :) To to lidi flákaj nejvíc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

čo viem že sa da zistit je to že ked otvoriš dvere maš tam nalepku s čislom neakym a posledne trojčislie určuje fabriku kde bolo auto vyrobene a nielen či napr vo francuzku lebo len tam je asi 8 fabrik čiže sa da presne zistit v ktorej konkretnej fabrike to bolovyrobene ale kedy tak to je už otazka pretože ako vidiet vyžšie uvedenych prispevkoch nieje to take iste a jednoduche určenie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

to se jen říká u všeho někdo rika ze nejlepsi sou uterní že lidi sou odpočatý někdo zas středeční a tak :D nevěřil bych :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už som tu raz dával ako zistiť kde bolo auto vyrobené, priamo do modelov lenže administrátorovi sa z nejakého nepochopiteľného dôvodu nepáčilo, že v modeloch je aj určenie miesta výroby tak to dal do pokecu kde to zapadlo prachom....ĎAKUJEM.

Tu som to pekne rozpísal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inak myslím si, že pondelnajšie a piatkové auta sú viac menej blud keď si vezmeme, že auto je poskladané z dielov od dodávateľa...

Jeden dodá snímač, ktorí vyrobili v utorok ráno, ďalší dodá káblovanie z piatka večer, ďalší tlmiče z pondelka poobede...A vo fabrike sa to len poskladá dohromady...

A chyba pri výrobe môže vzniknúť ako v pondelok ráno, tak v stredu naobed a takisto aj v piatok večer...Vždy ide o človeka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise o tom Arthur Hailey v knize KOLA.

Kola - 1971, Wheels, děj románu se odehrává ve 20. století v americkém Detritu a zavádí nás do automobilového prostředí tzv. Velké trojky. Díky tomuto románu může čtenář nahlédnout do dílen, kde vznikají nové automobily. Poznáváme praktiky v autosalónech, sledujeme závody na rychlostním okruhu a život vysoce postavených lidí z automobilky i reklamní agentury. Autor neřeší pouze sociální problémy, ale také otázky týkající se budoucnosti a životního prostředí

[upravil dne 11/3/08 pazout]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam jsem delal v Continentalu kde se vyrabeji (cti skladaji) brzdove posilovace (uz nikdy vic) a opravdu je tam spousta kontroloru a i stroje to kontroluji. Stat se mmuze cokoliv a kdykoliv. Tvymu rceni bych veril mozna tak u nas v praci (udrzbar v drubezarne, stredisko o 6 lidech), kde si vsechno delame vlastne jen a jen pro sebe a v patek se hold cloveku uz nechce :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co rika \"gordon\" (znali vi :) ) ta toto snad platilo za socika, kdyz se v patek skoncila vyroba a autaky na lince nazrezly a pak rychle umrely... Toto mi teda rikal tatik...

Ale u Peugeotu to je jedno jestli v pondeli, stredu nebo patek :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.